f.g.v.antonelli

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Apparatuur vervangen naar Next Mini en wifi modem

Beste Ziggo, 

 

Ik zit met verouderde hardware die ik graag zou vervangen, dit om stroom te besparen maar ook om van de laatste technieken gebruik te kunnen maken.

 

Huidige Tv decoder - Humax 5300C. Graag zou ik overgaan naar de next mini.

 

Huidige modem - Ubee EVW3210 in brigde modus met eigen router dit omdat de Ubee niet in staat was om een stabiele en snelle verbinding te houden. Graag zou overgaan naar de Sagemcom (F3896LG-ZG) zodat ik de eigen router niet meer hoef te gebruiken. 

 

Huidige AOP - UMU-1006 - Zoals gelezen op een van de ziggo hulp pagina's denk ik dat deze ook vervangen moet worden.

 

Ik hoor graag wat de mogelijk zijn en hoop dat dit geen extra kosten met zich mee gaat brengen (al heel lang klant) 

 

Alvast bedankt,

 

Fabrizio

 

6 Reacties 6
Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Dag @f.g.v.antonelli 

Hartelijk welkom op dit klant-helpt-klant forum waar ikzelf trouwens (net als u) ook gewoon klant ben. Een goed initiatief om de boel wat te moderniseren.

Vandaag komt er waarschijnlijk een moderator langs in dit topic om met u door te nemen welke mogelijkheden er zijn om u een algehele upgrade te leveren.

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Hey f.g.v.antonelli Welkom op de Ziggo Community. 

Tijd voor een update van het apparatuur! 🙂

Ik heb de Mediabox Next Mini voor je besteld. 
Ook wordt jouw huidige modem vervangen, maar van te voren weten wij niet welk modem dit wordt. Dit is dan nog even afwachten. 

Wil je zodra alles binnen is een berichtje sturen? Dan plannen we dan een installatiemonteur in. 

f.g.v.antonelli
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hey Jiri, 

 

Super bedankt voor je snelle actie/reactie. Ik laat zeker een bericht achter zodra alles binnen is. 

 

Twee kleine dingen, ik zie dat bij mijn abonnement telefonie is toegevoegd. Dat heb ik niet nodig. Ook lijkt de Track en trace code niet helemaal correct, alles zou al geleverd zijn, wat nog niet zo is. (UBY1001586028)

 

Groet

Madelon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 996Posts
  • 122Oplossingen
  • 418Likes

Graag gedaan natuurlijk 🙂 

Wat gek, als ik de track en trace open zie ik dat het pakket nog niet is ontvangen door PostNL. Deze info wordt later aangevuld 😄 


Wel slordig dat er telefonie is toegevoegd, zodra het pakket is ontvangen en geinstalleerd hoor ik graag even van je. Dan haal ik direct de optie voor telefonie weer uit jouw abonnement 🙂 stuur je dan een reminder? 🙂 

f.g.v.antonelli
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Goedemiddag, 

 

Ik heb alles binnen dus een afspraak met de monteur kan gemaakt worden. Helaas wel de arris tg2492lg ontvangen, deze komt niet heel positief naar voren in veel tests/gebruikers ervaringen. Is het mogelijk dat de monteur gelijk een swap doet naar de Sagemcom (F3896LG-ZG) ? Ik zou het jammer vinden als mijn huidige stabiele verbinding zou verslechteren. 

 

Ook een kleine reminder voor het verwijderen van de telefonie van mijn abonnement. 

 

Bedankt!  

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2127Likes

@f.g.v.antonelli Fijn dat je de apparatuur hebt ontvangen. Nu is de monteursafspraak een mooie opvolging!

Ik heb de opdracht aangemaakt en de planning bekeken. Door extreme drukte is het niet eerder mogelijk dan 15-12-2022 in het tijdvak 08.00 - 13.00 uur. Deze afspraak heb ik geclaimd. Daarnaast heb ik je wens voor de Sagemcom gedeeld. Ik kan echter niet beloven of de monteur bij zich heeft en/of plaatst.

Aangezien je nieuwe apparatuur binnen 14 dagen automatisch geactiveerd wordt, bestaat de kans dat je huidige apparatuur dus offline gaat. Dat zou natuurlijk een domper zijn! Om die reden raad ik je aan om op dagelijkse basis op Mijn Ziggo in te loggen om te kijken of er wellicht een eerdere datum mogelijk is. Er vallen soms afspraken uit waardoor het zo maar in jouw voordeel kan werken. Kom je in de lucht als je diensten onverhoopt niet meer werken? 
 

Uitgelicht topic