Namaste. Ik heb een Philips TV die DVB-C compatibel is (50PUS8505) en waarin ik werk met een CI+module. Nou zit ik te denken om een Quantis QE 317 DVB-C digitale radio van Ziggo aan te schaffen. En lees dat je er alleen maar niet-gecodeerde zenders mee kunt ontvangen. Ik vraag mij of de Quantis de CI+module herkent (dus de gecodeerde zenders). Anders heb ik er natuurlijk weinig aan, want waarom zou ik een radio kopen die maar een klein deel doorgeeft? Iemand ervaringen daarmee? Dank u! Voor de rest: Kenwood analoge versterker, ELAC boxen.
Opgelost! Ga naar oplossing.
@Hodi ja, met een module moet de Tv altijd aan staan. Maar inderdaad werkt de Quantis alleen met de vrije zenders. Dat is niet te veranderen. Maar als je van analoge radio af komt is dat doorgaans wel voldoende. Anders zou je bv. een Humax 5300c van marktplaats kunnen halen voor de radio ontvangst, maar dat heeft ook een paar nadelen. Je moet in oud Ziggo gebied wonen wil je aan een goede smartcard komen, en deze moet je gaan huren voor 2 euro per maand. Dat is i.c.m. een module, maar die laatste gebruik je dan niet. Een ander nadeel is dat de 5300c geen display heeft, en je dus de Tv aan moet doen om te zien op welke zender deze staat. Maar dan moet de Humax dus ook op de Tv worden aangesloten. Daarnaast heeft de 5300c geen analoge uitgang. Dat is eenvoudig op te vangen met een scart adapter, en een setje tulp kabels, maar toch... Al met al niet echt handig. En in die opzichten heeft de Quantis toch mijn voorkeur.
Willem
Ondersteuning Humax/Quantis electronics
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Het aantal ongecodeerde radiozenders is vrij groot, je kunt inderdaad alleen alles ontvangen met mediabox of ci+ module. De quantis heeft geen mogelijkheid tot plaatsen van een smartcard.
Kijk hier voor de verschillen.
De gecodeerde zenders waren ook niet op de FM band aanwezig.
Dank je wel voor het snelle antwoord. Dus ik kan met mijn ci+ module alles ontvangen (gecodeerd en ongecodeerd), maar dan moet de TV altijd aan staan (en dat is nou juist wat ik lastig vind). - OF - met/via de Quantis alleen de ongecodeerden (gelukkig staat Studio Brussel er tussen). Zie ik dat goed?
@Hodi ja, met een module moet de Tv altijd aan staan. Maar inderdaad werkt de Quantis alleen met de vrije zenders. Dat is niet te veranderen. Maar als je van analoge radio af komt is dat doorgaans wel voldoende. Anders zou je bv. een Humax 5300c van marktplaats kunnen halen voor de radio ontvangst, maar dat heeft ook een paar nadelen. Je moet in oud Ziggo gebied wonen wil je aan een goede smartcard komen, en deze moet je gaan huren voor 2 euro per maand. Dat is i.c.m. een module, maar die laatste gebruik je dan niet. Een ander nadeel is dat de 5300c geen display heeft, en je dus de Tv aan moet doen om te zien op welke zender deze staat. Maar dan moet de Humax dus ook op de Tv worden aangesloten. Daarnaast heeft de 5300c geen analoge uitgang. Dat is eenvoudig op te vangen met een scart adapter, en een setje tulp kabels, maar toch... Al met al niet echt handig. En in die opzichten heeft de Quantis toch mijn voorkeur.
Willem
Ondersteuning Humax/Quantis electronics
Dank je wel Willem. Duidelijk. Ik ga de Quantis aanschaffen.
Dag @Hodi
graag gedaan. Mocht er nog wat zijn, schroom niet dat even voor te leggen.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.