1
Vraag
2
Reacties
Martin 70

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Analoog naar digitaal

Hoi , ik heb mijn homecinemaset aangesloten op mijn tv met een optische kabel , het radiosignaal komt uit de muur , daar mijn homecinemaset ook HDMI aansluitingen heeft wil ik nu een HDMI kabel aansluiten tussen de set en mijn mediabox NEXT . Vraag 1 : werkt dit ? Vraag 2 : blijft de optische aansluiting werken ? Alvast bedankt voor de support ! M.v.g. Martin .

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes

@Martin 70 . Mooi, dat ziet er goed uit. op de set zit HDMI ARc, daar kan je je  tv aansluiten. Als je tv ook arc ondersteunt tenminste. Op een van de andere hdmi poorten op je tv sluit je de next aan en dan werkt het gewoon. Je  kunt de optische kabel dan aansluiten op de next en op de optische aansluiting op de set. Zo kun je ook radio luisteren via de next, zonder dat de tv aan hoeft. Hoop dat het zo een beetje duidelijk is. ER zijn ook nog wel andere mogelijkheden.

 

Teun.

Bekijk in context

6 Reacties 6
Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes

@Martin 70 . Het ligt even aan de aansluitingen van je homecinema set. Heb je een foto van de aansluitingen op deze set?

 

Teun.

Martin 70
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Komt er aan Teun !

Martin 70
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

20210730_202151.jpg

Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes

@Martin 70 . Mooi, dat ziet er goed uit. op de set zit HDMI ARc, daar kan je je  tv aansluiten. Als je tv ook arc ondersteunt tenminste. Op een van de andere hdmi poorten op je tv sluit je de next aan en dan werkt het gewoon. Je  kunt de optische kabel dan aansluiten op de next en op de optische aansluiting op de set. Zo kun je ook radio luisteren via de next, zonder dat de tv aan hoeft. Hoop dat het zo een beetje duidelijk is. ER zijn ook nog wel andere mogelijkheden.

 

Teun.

Martin 70
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Mijn dank is groot Teun !!

Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes

@Martin 70 . Graag gedaan hoor.

 

Teun.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic