Vraag
Reacties
Oplossing
Charles1965
Level 3

Analoog naar digitaal met nieuwe Hitachi 40HE4000, digitale scan werkt niet

Ik heb een nieuwe smart tv Hitachi 40HE4000. Wil nu deze tv digitaal gebruiken omdat het analoge signaal gaat verdwijnen.

Probleem de digitale scan om de zenders te zoeken werkt niet (analoog wel).
instellingen om te scannen (gecontrolerd dat de laatste firmware erop staat).
Ziggo
247.00
4444 / 43185

Installatie:
TV (Ziggo) signaal komt uit de muur. Er zit een Hirschmann GHV 820A versterker met 6 aftakkingen naar verschillende afnemers

• Horizon media box in de woonkamer
  • Cable Router met hieraan een Moca systeem om bedraad internet naar twee slaapkamers te brengen
  • 4 aansluitingen naar slaapkamers (twee slaapkamers met Moca waar nog analoog TV gekeken wordt.

Heb met een Samsung digitale cable receiver (op een andere TV)vgeverifieerd dat er digitaal signaal is en dat de kabels voldoende kwaliteit hebben.

Weet iemand een oplossing of wat er nog gecontroleerd kan worden?

Groet,
Charles
0 Kudos
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Charles1965
Level 3
Topicstarter
Dit was inderdaad het probleem.

• Eerst had ik geverifieerd dat er goed signaal uit de 1 van de andere wandcontact dozen kwam.
  • Toen heb ik de coax kabels (die goed beeld leverde) omgewisseld en deze goede kabel die erg lang is tussen alle mogelijke wandcontactdozen en de televisie getest. Twee van de drie contactdozen waren niet in orde.
  • Ik heb toen bij de relevante wandcontact doos de coax kabel van het verdeelpunt met de wandcontactdoos nieuw gestript en bevestigd.
  • Dit leverde een goed signaal op, probleem opgelost.

Ik zou bijna willen zeggen een nieuwbouwhuis probleem. Bedankt voor alle tips.

Bekijk in context

0 Kudos
Ga naar reactie
5 Reacties 5
Meldingen
Aan Uit
iMark
Level 16
De TV heeft een DVB-C tuner, dus dat zou geen probleem mogen zijn.
Ik zou op de pagina https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/digitale-tv/kijken-zonder-kastje kijken en dan de stappen volgen.
0 Kudos
Charles1965
Level 3
Topicstarter
Ik heb de analoog naar digitaal instructie gevolgd. Ik heb nu via een tuner kastje ook geverifieerd dat ik op het wandcontact goed digitaal signaal door krijg.

Echter als ik de Hitachi (40HE4000) laat scannen vliegt hij na een seconde of 5 van 0% naar 100% en zijn er geen zenders gevonden. De Hitachi zou Ziggo gecertificeerd zijn. Ik vraag mij af of de monteur die ik laat komen iets kan doen.

Zijner televisies die gevoeliger zijn voor signaal kwaliteit?
0 Kudos
iMark
Level 16
Dan neem ik aan dat je de juiste instellingen hebt gekozen die horen bij je postcode. Dat zou ik voor de zekerheid nog een keer controleren.

Wat ik verder nog kan bedenken is dat de antennekabel van de wandcontactdoos naar de TV misschien niet al te best is. Digitaal is veel gevoeliger voor kabelproblemen dan analoog.
0 Kudos
Charles1965
Level 3
Topicstarter
Dit was inderdaad het probleem.

• Eerst had ik geverifieerd dat er goed signaal uit de 1 van de andere wandcontact dozen kwam.
  • Toen heb ik de coax kabels (die goed beeld leverde) omgewisseld en deze goede kabel die erg lang is tussen alle mogelijke wandcontactdozen en de televisie getest. Twee van de drie contactdozen waren niet in orde.
  • Ik heb toen bij de relevante wandcontact doos de coax kabel van het verdeelpunt met de wandcontactdoos nieuw gestript en bevestigd.
  • Dit leverde een goed signaal op, probleem opgelost.

Ik zou bijna willen zeggen een nieuwbouwhuis probleem. Bedankt voor alle tips.
0 Kudos
Ga naar reactie
iMark
Level 16
Graag gedaan. Blij dat het probleem is opgelost.

Normaal gesproken lezen we hier alleen berichten van mensen met verouderde huisinstallaties waarmee het niet goed lukt digitaal TV te kijken. Nu blijkt een nieuwbouwhuis ook al geen garantie voor probleemloos kijken. De installateur zal wel heel goedkope rotzooi als aansluitmateriaal hebben gebruikt.
0 Kudos