1
Vraag
2
Reacties
lindejoel

Level 3
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Analoog naar digitaal, internet nodig?

Hi,

Ik kreeg net bezoek van mijn gestresste tante die in haar trillende handjes een brief van ziggo vastklampte, dat iedereen van analoog naar digitale kabel gaat. Lief dat ze denkt dat ik, haar jongere nichtje, verstand heb van tv’s, maar ik kom uit de netflix generatie en heb dus minimaal verstand van kabel, vandaar een paar vragen van mij. Mocht je mij kunnen helpen, bij voorbaat dank!

-M’n tante heeft geen internet, geen wifi en geen kabel voor internet, geen computer of e-mail. Vraag, is er internet nodig om digitale kabel te kunnen kijken, zo ja, moet dat een wifi aansluiting zijn of een internet kabel à la vroeger?

-Kan ik een tv kastje op mijn naam bestellen en bij mij laten bezorgen?

-Is er een mogelijkheid om een installateur te laten komen, aangezien ik niet weet hoe ik een kastje moet aansluiten? (En als er internet geïnstalleerd moet worden ben ik al helemaal de sjaak)

-Ze heeft een oude JVC tv, hoe weet ik of die compatibel is met het kastje wat ze gaat krijgen?

 

Ik zou je hulp op prijs stellen! Hartelijke groetjes, Linde

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2127Likes

Hallo @lindejoel en een warm welkom op de Community! 

Haha, een mooie introductie! Je hebt geen internet nodig om gebruik te maken van digitale kabel tv. Je hoeft ook niet altijd een losse digitale ontvanger te hebben. Mogelijk is je tv geschikt en heeft deze een ingebouwde DVB-C tuner. Nu vraag je je vast af? Hoe weet ik dat of deze tv dat heeft? Heel simpel: door deze stappen te volgen en de tv in te stellen op digitale kabel tv. Heb je na het instellen Ziggo Sport op kanaal 14 zitten? Dan is de tv goed ingesteld op digitale kabel tv. Zie je hier niets? Dan is een digitale ontvanger een mogelijke oplossing. Meer informatie en voorwaarden vind je hier.

Ik vermoed overigens dat de huidige coax kabel flink verouderd is, waardoor de digitale beeldkwaliteit niet optimaal zal zijn. Hoe lang is de huidige kabel tussen de aansluiting in de wand en het tv toestel? Woon je in de buurt en ben je wellicht in de gelegenheid om een foto te maken en hier te delen? Een nieuwe coax kabel stuur ik overigens met alle liefde toe. Ik heb 3 verschillende lengtes: 1.5, 3 of 5 meter. Mocht je hier gebruik van willen maken en een kabel gratis willen bestellen, update dan de postcode en huisnummer van je tante in je profiel. 

Als er nog iets is waar je je vraagtekens bij hebt, geef het gerust aan. We zitten voor je klaar!

Bekijk in context

21 Reacties 21
Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2127Likes

Hallo @lindejoel en een warm welkom op de Community! 

Haha, een mooie introductie! Je hebt geen internet nodig om gebruik te maken van digitale kabel tv. Je hoeft ook niet altijd een losse digitale ontvanger te hebben. Mogelijk is je tv geschikt en heeft deze een ingebouwde DVB-C tuner. Nu vraag je je vast af? Hoe weet ik dat of deze tv dat heeft? Heel simpel: door deze stappen te volgen en de tv in te stellen op digitale kabel tv. Heb je na het instellen Ziggo Sport op kanaal 14 zitten? Dan is de tv goed ingesteld op digitale kabel tv. Zie je hier niets? Dan is een digitale ontvanger een mogelijke oplossing. Meer informatie en voorwaarden vind je hier.

Ik vermoed overigens dat de huidige coax kabel flink verouderd is, waardoor de digitale beeldkwaliteit niet optimaal zal zijn. Hoe lang is de huidige kabel tussen de aansluiting in de wand en het tv toestel? Woon je in de buurt en ben je wellicht in de gelegenheid om een foto te maken en hier te delen? Een nieuwe coax kabel stuur ik overigens met alle liefde toe. Ik heb 3 verschillende lengtes: 1.5, 3 of 5 meter. Mocht je hier gebruik van willen maken en een kabel gratis willen bestellen, update dan de postcode en huisnummer van je tante in je profiel. 

Als er nog iets is waar je je vraagtekens bij hebt, geef het gerust aan. We zitten voor je klaar!

lindejoel
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hi Vincent, jij absolute held,

 

Super bedankt voor je reactie, fijn om te weten dat ik me niet hoef te wagen aan het installeren van wifi! Ik heb het stappenplan doorlopen en zie nergens de optie voor digitale zenders, en aangezien het een eerste generatie flatscreen is van de kringloop, verbaasd me dat niets, lol. Het is dus een slimme zaak om een digitale ontvanger te bestellen. Weet jij toevallig of elke tv werkt met een kastje of dat sommige tv’s daar niet mee werken, want dan is het zaak om ook een nieuwe tv te kopen voor m’n tante. De tv die ze nu heeft heeft wel een scar-aansluiting maar volgens mij geen HDMI. 

 

En ja, ik zou heel graag een nieuwe coax ontvangen, ik heb een foto bijgevoegd van de huidige kabel en ja, schrik niet, die komt uit 1980, I wish I was kidding. Ik zet mijn eigen adres op m’n profiel en zou graag de kortste kabel ontvangen, moet ik daar verder nog achteraan of is dat geregeld zo?

 

Nogmaals bedankt en ik hoop van je te horen!

 

Groetjes, Linde

 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Hoi @lindejoel  je tante zal deze ontvanger krijgen als haar TV niet geschikt is.(lees DVB-C)

Weet je toevallig het type nummer van de TV, ik vermoed dat je conclussie terecht is.

 https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/ontvangers/humax-5500c

Deze heeft scart dat zou geen probleem mogen zijn.

Een recentere TV is een optie, deze hoeft niet nieuw te zijn als deze maar geschikt is voor het eerder genoemde DVB-C.

Die kabel(s) zijn inderdaad niet meer up to date, dat hele punt lijkt achterhaald.

Mogelijk is er naast nieuwe kabels ook een nieuw aansluitpunt nodig.

Dat laat ik aan @Vincent Ziggo over.

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Als de tv maar een scart of hdmi aansluiting heeft zal de ziggo box werken.

 

Maar de binnenhuis installatie is dusdanig verouderd dat er waarschijnlijk een monteur moet komen.

Deze vervangt het 1e aansluitpunt gratis, met de kabel die je ontvangt moet het daarna goed komen.

lindejoel
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
RoWi. wrote:

Hoi @lindejoel  je tante zal deze ontvanger krijgen als haar TV niet geschikt is.(lees DVB-C)

Weet je toevallig het type nummer van de TV, ik vermoed dat je conclussie terecht is.

 https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/ontvangers/humax-5500c

Deze heeft scart dat zou geen probleem mogen zijn.

Een recentere TV is een optie, deze hoeft niet nieuw te zijn als deze maar geschikt is voor het eerder genoemde DVB-C.

Die kabel(s) zijn inderdaad niet meer up to date, dat hele punt lijkt achterhaald.

Mogelijk is er naast nieuwe kabels ook een nieuw aansluitpunt nodig.

Dat laat ik aan @Vincent Ziggo over.

Hi, super bedankt voor je reactie! Ze heeft een JVC LT-32X70BU (ik heb een foto bijgevoegd!) ik heb zojuist een kastje besteld en hoop dat als die er is samen met de nieuwe coax en een scar aansluiting, dan moet het goedkomen.

 

lindejoel
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
lindejoel wrote:

Hi Vincent, jij absolute held,

 

Super bedankt voor je reactie, fijn om te weten dat ik me niet hoef te wagen aan het installeren van wifi! Ik heb het stappenplan doorlopen en zie nergens de optie voor digitale zenders, en aangezien het een eerste generatie flatscreen is van de kringloop, verbaasd me dat niets, lol. Het is dus een slimme zaak om een digitale ontvanger te bestellen. Weet jij toevallig of elke tv werkt met een kastje of dat sommige tv’s daar niet mee werken, want dan is het zaak om ook een nieuwe tv te kopen voor m’n tante. De tv die ze nu heeft heeft wel een scar-aansluiting maar volgens mij geen HDMI. 

 

En ja, ik zou heel graag een nieuwe coax ontvangen, ik heb een foto bijgevoegd van de huidige kabel en ja, schrik niet, die komt uit 1980, I wish I was kidding. Ik zet mijn eigen adres op m’n profiel en zou graag de kortste kabel ontvangen, moet ik daar verder nog achteraan of is dat geregeld zo?

 

Nogmaals bedankt en ik hoop van je te horen!

 

Groetjes, Linde

 

Nog een vraagje, ik heb net een ziggo box besteld, maar zitten daar ook scar en/of hmdi kabels bij?

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Zo te zien heeft dit model twee HDMI ingangen en scart dat zit wel goed, HDMI heeft dan de voorkeur. De foto is blijkbaar niet mee gekomen, ps in principe is de 1e ontvanger zonder kosten. Of er en zo ja welke kabels worden mee geleverd durf ik niet te zeggen.

 

lindejoel
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
RoWi. wrote:

Zo te zien heeft dit model twee HDMI ingangen en scart dat zit wel goed, HDMI heeft dan de voorkeur. De foto is blijkbaar niet mee gekomen, ps in principe is de 1e ontvanger zonder kosten. Of er en zo ja welke kabels worden mee geleverd durf ik niet te zeggen.

 

Bedankt!! Ik ga het pakketje afwachten en ik denk dat het allemaal gaat lukken, super bedankt voor de reactie, fijne avond! 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Er viel mij eerder al iets op de tweede kabel gaat zeker naar een radio/tuner?

Ook een fijne avond.

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2127Likes

@lindejoel Fijn dat je de ontvanger hebt besteld! Heb je dit op haar klant-/adresgegevens gedaan? Aangezien het serienummer van de ontvanger wel gekoppeld moet zijn aan de gegevens van je tante.  Een monteur is overigens ook een prima idee @Steefb, gezien de verouderde aansluiting. Zou je de adresgegevens van je tante in je profiel willen zetten? Dan plan ik graag een monteur welke het hoofdaansluitpunt vervangt en stuur ik ook nog even geschikte kabels en materialen toe. Dan is alles maar weer fris en fruitig en toekomstproof  !

lindejoel
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Vincent Ziggo wrote:

@lindejoel Fijn dat je de ontvanger hebt besteld! Heb je dit op haar klant-/adresgegevens gedaan? Aangezien het serienummer van de ontvanger wel gekoppeld moet zijn aan de gegevens van je tante.  Een monteur is overigens ook een prima idee @Steefb, gezien de verouderde aansluiting. Zou je de adresgegevens van je tante in je profiel willen zetten? Dan plan ik graag een monteur welke het hoofdaansluitpunt vervangt en stuur ik ook nog even geschikte kabels en materialen toe. Dan is alles maar weer fris en fruitig en toekomstproof  !

Ha Vincent, dank voor je reactie. Ik heb nu de adresgegevens van m’n tante op mijn profiel staan, maar wel mijn eigen email en mobiele nummer aangezien zij dat niet heeft. De ontvanger wel op haar naam maar mijn adres laten bezorgen. Komt er nu een monteur naar haar toe? Want dan moet ik dat natuurlijk even met haar afstemmen, en laten weten dat er dingen vervangen moeten worden. Wat kost de service om iemand dat punt te komen laten vervangen?

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9764Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes
lindejoel wrote:
Vincent Ziggo wrote:

@lindejoel Fijn dat je de ontvanger hebt besteld! Heb je dit op haar klant-/adresgegevens gedaan? Aangezien het serienummer van de ontvanger wel gekoppeld moet zijn aan de gegevens van je tante.  Een monteur is overigens ook een prima idee @Steefb, gezien de verouderde aansluiting. Zou je de adresgegevens van je tante in je profiel willen zetten? Dan plan ik graag een monteur welke het hoofdaansluitpunt vervangt en stuur ik ook nog even geschikte kabels en materialen toe. Dan is alles maar weer fris en fruitig en toekomstproof  !

Ha Vincent, dank voor je reactie. Ik heb nu de adresgegevens van m’n tante op mijn profiel staan, maar wel mijn eigen email en mobiele nummer aangezien zij dat niet heeft. De ontvanger wel op haar naam maar mijn adres laten bezorgen. Komt er nu een monteur naar haar toe? Want dan moet ik dat natuurlijk even met haar afstemmen, en laten weten dat er dingen vervangen moeten worden. Wat kost de service om iemand dat punt te komen laten vervangen?

het vervangen van de hoofdaansluiting het aop (abonnee overname punt) is gratis

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2127Likes

@lindejoel Op de postcode en huisnummer uit je profiel zie ik geen bestelling van een Digitale Ontvanger terug. Heb je al wel een bestelbevestiging gehad? Dan is het op een ander klantnummer besteld dan van je tante  . Uiteraard mag je de ontvanger gerust plaatsen bij haar, maar de ontvanger is klantnummer gebonden en staat dan onder jouw klantnummer/abonnement actief. 

De bekabeling + splitter heb ik in ieder geval naar haar toe gestuurd. Dit wordt in afzonderlijke leveringen geleverd. Houd daar rekening mee. Wat betreft het AOP vervangen. Noem gerust enkele dagen en dagdelen (08.00 - 13.00 of 12.00 - 18.00) waarop de monteur langs mag komen wat jouw tante betreft. Update in je profiel eventueel achter je huisnummer het mobiele nummer. Deze heb ik nodig voordat ik de monteursafspraak kan inplannen. Er wordt een sms gestuurd als de monteur onderweg is. 

lindejoel
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hi vincent, ik heb nog geen bevestiging gehad.. Ik had het op mijn eigen adres besteld omdat de postbode nog wel eens moeite heeft met haar huis vinden, maar het is dus de bedoeling dat ik het op haar naam en adres bestel? Ik heb ook nergens haar klantnummer kunnen invullen tijdens het bestellen van het kastje. 

 

Omdat ik nog geen bevestiging gehad heb, kan ik ‘m opnieuw bestellen op haar gegevens?

Vincent Ziggo wrote:

@lindejoel Op de postcode en huisnummer uit je profiel zie ik geen bestelling van een Digitale Ontvanger terug. Heb je al wel een bestelbevestiging gehad? Dan is het op een ander klantnummer besteld dan van je tante  . Uiteraard mag je de ontvanger gerust plaatsen bij haar, maar de ontvanger is klantnummer gebonden en staat dan onder jouw klantnummer/abonnement actief. 

De bekabeling + splitter heb ik in ieder geval naar haar toe gestuurd. Dit wordt in afzonderlijke leveringen geleverd. Houd daar rekening mee. Wat betreft het AOP vervangen. Noem gerust enkele dagen en dagdelen (08.00 - 13.00 of 12.00 - 18.00) waarop de monteur langs mag komen wat jouw tante betreft. Update in je profiel eventueel achter je huisnummer het mobiele nummer. Deze heb ik nodig voordat ik de monteursafspraak kan inplannen. Er wordt een sms gestuurd als de monteur onderweg is. 

 

lindejoel
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
lindejoel wrote:

Hi vincent, ik heb nog geen bevestiging gehad.. Ik had het op mijn eigen adres besteld omdat de postbode nog wel eens moeite heeft met haar huis vinden, maar het is dus de bedoeling dat ik het op haar naam en adres bestel? Ik heb ook nergens haar klantnummer kunnen invullen tijdens het bestellen van het kastje. 

 

Omdat ik nog geen bevestiging gehad heb, kan ik ‘m opnieuw bestellen op haar gegevens?

Vincent Ziggo wrote:

@lindejoel Op de postcode en huisnummer uit je profiel zie ik geen bestelling van een Digitale Ontvanger terug. Heb je al wel een bestelbevestiging gehad? Dan is het op een ander klantnummer besteld dan van je tante  . Uiteraard mag je de ontvanger gerust plaatsen bij haar, maar de ontvanger is klantnummer gebonden en staat dan onder jouw klantnummer/abonnement actief. 

De bekabeling + splitter heb ik in ieder geval naar haar toe gestuurd. Dit wordt in afzonderlijke leveringen geleverd. Houd daar rekening mee. Wat betreft het AOP vervangen. Noem gerust enkele dagen en dagdelen (08.00 - 13.00 of 12.00 - 18.00) waarop de monteur langs mag komen wat jouw tante betreft. Update in je profiel eventueel achter je huisnummer het mobiele nummer. Deze heb ik nodig voordat ik de monteursafspraak kan inplannen. Er wordt een sms gestuurd als de monteur onderweg is. 

 

 

Heb zojuist een nieuwe besteld op haar gegevens en meteen een bevestiging gehad! Ik update mijn gegevens en ga aan haar vragen wanneer een monteur goed uitkomt. Dank voor je reacties!

lindejoel
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
lindejoel wrote:
lindejoel wrote:

Hi vincent, ik heb nog geen bevestiging gehad.. Ik had het op mijn eigen adres besteld omdat de postbode nog wel eens moeite heeft met haar huis vinden, maar het is dus de bedoeling dat ik het op haar naam en adres bestel? Ik heb ook nergens haar klantnummer kunnen invullen tijdens het bestellen van het kastje. 

 

Omdat ik nog geen bevestiging gehad heb, kan ik ‘m opnieuw bestellen op haar gegevens?

Vincent Ziggo wrote:

@lindejoel Op de postcode en huisnummer uit je profiel zie ik geen bestelling van een Digitale Ontvanger terug. Heb je al wel een bestelbevestiging gehad? Dan is het op een ander klantnummer besteld dan van je tante  . Uiteraard mag je de ontvanger gerust plaatsen bij haar, maar de ontvanger is klantnummer gebonden en staat dan onder jouw klantnummer/abonnement actief. 

De bekabeling + splitter heb ik in ieder geval naar haar toe gestuurd. Dit wordt in afzonderlijke leveringen geleverd. Houd daar rekening mee. Wat betreft het AOP vervangen. Noem gerust enkele dagen en dagdelen (08.00 - 13.00 of 12.00 - 18.00) waarop de monteur langs mag komen wat jouw tante betreft. Update in je profiel eventueel achter je huisnummer het mobiele nummer. Deze heb ik nodig voordat ik de monteursafspraak kan inplannen. Er wordt een sms gestuurd als de monteur onderweg is. 

 

 

Heb zojuist een nieuwe besteld op haar gegevens en meteen een bevestiging gehad! Ik update mijn gegevens en ga aan haar vragen wanneer een monteur goed uitkomt. Dank voor je reacties!

Kan niet het knopje vinden voor mijn telefoonnummer in te vullen dus bij deze, *****

*Privégegevens verwijderd door moderator*

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@lindejoel klik op de 3 puntjes rechts onder en kies bewerken  om dat nummer  weg te halen.

Dan je profiel pagina openen wijzig profiel kiezen  dan in  het veld huisnummer je telefoon nummer invullen.

https://community.ziggo.nl/members/lindejoel-140342

lindejoel
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
RoWi. wrote:

@lindejoel klik op de 3 puntjes rechts onder en kies bewerken  om dat nummer  weg te halen.

Dan je profiel pagina openen wijzig profiel kiezen  dan in  het veld huisnummer je telefoon nummer invullen.

https://community.ziggo.nl/members/lindejoel-140342

huisnummer als in het nummer van de straat of telefoon nummer?

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@lindejoel ik vermoed dat het al is toegevoegd. Door een oplettende moderator.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic