1
Vraag
2
Reacties
Hulton B.

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Analoog naar Digitaal: Marantz gebruiken i.c.m. Next

Beste Support,

Sinds kort is ons analoge signaal omgezet naar een digitaal signaal, via de aankondiging toegestuurde instructie van ziggo heb ik gekeken of het mogelijk is om zelf onze +/- 20 jaar oude stereo (Marantz, slim line, tuner SR1041 met CD speler CD1010/CD1020) toch te laten functioneren, gezien het perfecte geluid van de boxen, tot op heden is dat niet gelukt.
Dacht dat een optische kabel tussen onze ziggo Mediabox next, en de (enige) optische aansluitmogelijkheid op de CD speler (digital out) mogelijk wel zou werken, maar blijkt niet het geval !!
Is er een alternatief,of doe ik toch iets verkeerd met de optische kabel, dat het niet werkt op de optische aansluiting van de CD speler, de tuner heeft geen optische ingang ??

Als leek zijnde, is er een mogelijkheid om dit op te lossen, als het kan met één afstandsbediening, desnoods zonder.

Alvast bedankt voor jullie hulp,

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

De next heft ook een analoge out, die moet naar een analoge audio in van de Marantz.

002.jpg

 

 

De optische kabel naar de optische audio uit gaat niet werken.

 

1 afstandsbediening zal gezien de leeftijd van je apparatuur niet werken.

 

Misschien een universele afstandsbediening, maar dat is een gok.

Bekijk in context

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

@Hulton B.  schreef:

 

Krijg alleen niet gevonden hoe ik deze “speeltijd” kan verlengen, neem aan dat het wel mogelijk is, toch ?


Home > Instellingen > Systeem > Wanneer in Standby

 

Bekijk in context

8 Reacties 8
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

De next heft ook een analoge out, die moet naar een analoge audio in van de Marantz.

002.jpg

 

 

De optische kabel naar de optische audio uit gaat niet werken.

 

1 afstandsbediening zal gezien de leeftijd van je apparatuur niet werken.

 

Misschien een universele afstandsbediening, maar dat is een gok.

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

"Dacht dat een optische kabel tussen onze ziggo Mediabox next, en de (enige) optische aansluitmogelijkheid op de CD speler (digital out) mogelijk wel zou werken, maar blijkt niet het geval !!"

Dat kan natuurlijk nooit gaan werken! Je sluit dan een uitgang aan op een andere uitgang... Ik zie vaak dat men dit doet, ook met een HDMI aansluiting en dat ontgaat me geheel. Nu is het bij een optisch signaal nog niet zo link, maar anders gaan er 2 spanningen tegen elkaar in. Kijk dus altijd of iets een in- of een uitgang is, en sluit niet zomaar iets op elkaar aan. 

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

"De next heeft ook een analoge out, die moet naar een analoge audio in van de Marantz".

En sluit deze NOOIT aan op de Phono/platenspeler ingang! Ook andere apparaten buiten de JUISTE* platenspeler mogen daar nooit op worden aangesloten. 

*Er bestaan MC en MM platenspelers en dus is het altijd een kwestie van goed opletten. 

bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3111Likes

Via het snoertje, genoemd door @Steefb, aansluiten op de AUX ingang van de receiver. 

Dat zou moeten werken. 

Proberen alles op 1 afstandsbediening te krijgen is lastig. De Next AB kan misschien wel de volume van de receiver regelen maar je moet ook de ingang omschakelen en aan/uit zetten.

Dan is de receiver AB nodig. 

Hulton B.
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Dank jullie wel voor de goede tips, intussen verloopstekkertje zoals door @Steefb geopperd geplaatst, en werkt prima in combinatie met de next 👍, zonder de tv aan te hoeven laten staan !

* Alleen loop ik nu nog tegen één ander dingetje aan, de next schakelt zich zelf uit na ongeveer 4 uur aangestaan te hebben !

Krijg alleen niet gevonden hoe ik deze “speeltijd” kan verlengen, neem aan dat het wel mogelijk is, toch ?

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

@Hulton B.  schreef:

 

Krijg alleen niet gevonden hoe ik deze “speeltijd” kan verlengen, neem aan dat het wel mogelijk is, toch ?


Home > Instellingen > Systeem > Wanneer in Standby

 

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Heel fijn dat het verloopstekkertje ook daadwerkelijk het beoogde effect heeft! Top 🙂 

Met de aanvullende tip van Steefb kun je de speeltijd verlengen naar 5, 6 of 24 uur. Veel kijkplezier!

Hulton B.
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Top !

Dat ik dat niet had gezien ………..

Nogmaals hartstikke bedankt. 👍

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic