1
Vraag
2
Reacties
Michelle1

Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Analoog badkamer tv 12V

Goedendag, 

 

2 februari stopt bij ons in de wijk de analoge tv. Ik kijk nauwelijks tv, behalve als ik in bad lig. Mijn badkamer tv is waterdicht en op 12V (omvormer zit verdieping lager in meterkast). Helaas is de tv niet digitaal (Geen DVB-C o.i.d.) Hoe kan ik alsnog veilig tv kijken? Ik heb de mogelijkheid om een digitale ontvanger erin te doen, maar deze heeft internet kabel nodig die niet in de badkamer aanwezig is, maar nog veel belangrijker, die is niet (spat)waterdicht en gewoon op 230V. Daarnaast heb ik geen idee waar ik het kastje veilig kwijt zou moeten (tv hangt vast boven bad).

Ik realiseer mij dat dit een luxe probleem is, maar dit is mijn enige plek waar ik (naast de woonkamer) een tv heb en waar ik lang te vinden ben!

 

Hopelijk heeft iemand een oplossing!

 

Alvast bedankt!

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5791Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Goedemorgen @Michelle1 
Leuk dat je gebruik maakt van onze Community voor meer informatie over de TV aansluiting na het uitschakelen van Analoge TV. Helaas komt een Spatwaterdichte TV zonder DVB-C tuner zo weinig voor in de praktijk, dat we hier met onze uitschakeling geen rekening konden houden. Inmiddels heb je de gratis Digitale ontvanger besteld, die de ontbrekende DVB-C tuner in je TV vervangt. Dit zorgt dus in de praktijk wel voor het plaatsen en installeren van dit kastje in je badkamer. Je dient er zelf zorg voor te dragen dat er geen waterschade ontstaat 🙂
Mocht je wat betreft de installatie ergens tegenaan lopen, laat het gerust weten.

Bekijk in context

17 Reacties 17
Laurens1234

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Streamen vanaf je telefoon mogelijk?

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9761Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes

(Ik heb de mogelijkheid om een digitale ontvanger erin te doen, maar deze heeft internet kabel nodig die niet in de badkamer aanwezig is)

 

welke digitale ontvanger bedoel je? 

ziggo tv werkt via coax 

wel zijn bij de mediabox next de opnames en het interactieve tv replay-tv via internet

ook de ziggo go tv app voor android tv en apple tv is via internet 

stoute

Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Wat dacht je van een waterdichte telefoon of tablet met Ziggo go app?

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Welke aansluitmogelijkheden zijn aanwezig, zoals @anoniemforum ook vraagt welke Mediabox bedoel je?

stoute

Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Als buget geen probleem is deze outdoor tv's zijn waterdicht en hebben en ci+ slot smart card erin en tv kijken

 https://www.splashvision.tv/outdoor-tv.html

 

 

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

of je sluit misschien een chromecast aan weet niet of de tv ook usb poorten heeft

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Dat zal niet echt spatwater dicht zijn, en we weten nog niet wat voor aansluitingen deze TV heeft. Ik denk dat @stoute nog de beste oplossing geeft, gewoon vervangen. Dat hangt ook weer van de aansluitingen en de veiligheid van de stroomvoorziening af.

 

Of meteen de badkamer modellen bekijken eventueel een model met Android TV.

https://www.splashvision.tv/aos-19-smart.html

Michelle1
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dank voor je bericht! Dan zou ik op mijn telefoon tv moeten kijken. Beetje zonde van mijn dure tv.

Michelle1
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Bedankt voor je reactie. Ik heb daar dus de weinig verstand van. COAX kabel klopt wel. Ik heb de extra digitale ontvanger aangevraagd die je kon krijgen als je nog analoge tv hebt. 

https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/digitale-tv/kijken/Humax-5500C-installeren#/

 

De COAX kabel loopt vanaf mijn meterkast naar de tv (check, klopt), echter de digitale ontvanger moet in de badkamer, anders kan ik niet switchen van kanaal. Deze ontvanger is niet (spat)waterdicht en dat is grootste probleem met jonge kinderen en een vochtige omgeving. 

 

Qua internet heb je gelijk!

Michelle1
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Bedankt voor je antwoord. Begrijpelijke reactie, heb ik ook over nagedacht, echter heb ik een dure tv aan de wand hangen die het altijd netjes deed ;-).

Michelle1
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Bedankt voor je reactie. Ik weet wat ik niet heb, geen internet, geen smartcard, wel coax en hdmi. Verder lijken er gaten in te zitten voor koptelefoon etc. Sorry, heb er niet veel verstand van. 

 

Tv is paar jaartjes oud (lees 7-8 jaar), maar was toen weg duur (lees 600 euro), dus vind het zonde om hem te vervangen. 

Michelle1
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dank voor je reactie. Voor de paar keer dat ik tv kijk in bad vind ik het een dure oplossing ;-). Terwijl ik de dupe ben van afschaffen analoge tv. Maar mogelijk zal het zoiets wel moeten worden (of wat eerder genoemd werd, waterdichte device).

Michelle1
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Bedankt voor je reactie en tip, nee helaas! 

Michelle1
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Bedankt voor je reactie, gelet op alle reacties gok ik dat dat het ook moet worden. Bedankt!

stoute

Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Op Ali wel iets betalabaarder

 

€ 421,90 | Waterproof Bathroom LED TV Internet TV 21.5inch LED Mirror TV LED Full HD 1080 Android Wi-Fi Glass Panel Airplay cast TV
https://a.aliexpress.com/_uGvnWP

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9761Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes
Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5791Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Goedemorgen @Michelle1 
Leuk dat je gebruik maakt van onze Community voor meer informatie over de TV aansluiting na het uitschakelen van Analoge TV. Helaas komt een Spatwaterdichte TV zonder DVB-C tuner zo weinig voor in de praktijk, dat we hier met onze uitschakeling geen rekening konden houden. Inmiddels heb je de gratis Digitale ontvanger besteld, die de ontbrekende DVB-C tuner in je TV vervangt. Dit zorgt dus in de praktijk wel voor het plaatsen en installeren van dit kastje in je badkamer. Je dient er zelf zorg voor te dragen dat er geen waterschade ontstaat 🙂
Mocht je wat betreft de installatie ergens tegenaan lopen, laat het gerust weten.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic