Ouwepier
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Analoge radio

Ik begrijp dat analoge radio stopt. Aangezien dit extra kosten geeft en de service vermindert, mag ik hopen dat Ziggo de abonnementsprijs verlaagd? Voor mij is dit een aansporing om over te stappen op glasvezel. Als ik dan toch helemaal digitaal moet .... 

Altijd tevreden Ziggo klant geweest, maar dit slaat nergens op.

1 Geaccepteerde oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Colonellos
Meedenker
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Ik snap je gevoel, ik heb/had hetzelfde gevoel. Heb toch bij Ziggo een digitale radio omzetter/vormer gekocht en die op de versterker aangesloten werkt prima. Digitale radio op mijn versterker via de aux/cd/ vrije ingang. 

Bekijk in context

18 Reacties 18
Hatolex
Gedreven Raadgever
  • 216Posts
  • 9Oplossingen
  • 78Likes

Wat heet, ziggo bied je een betere kwaliteit radio aan voor het zelfde geld. Dat noem ik nog eens service. Er zijn wel vaker zaken afgeschaft, maar ja, dat heet vooruitgang. 

Dave!
Super Expert
Super Expert
  • 15247Posts
  • 635Oplossingen
  • 3395Likes

Ziggo stopt met de analoge radio om zo weer meer frequentie te krijgen en om de internet via de COAX nog meer te verbeteren. Nu is het max 1 gbps maar er wordt in de toekomst naar meer gepoogd.

Ook zal de er meer ruimte komen voor TV frequentie's en 5G die nu nog 4G is in Dual Sharing om toch de 5G te kunnen bieden voor de klanten.

5G wordt pas officieel 2023 verwacht maar tot die tijd kan men er al gebruik van maken en 4G blijft zoals het is.

Dus ja Ziggo stopt met diensten, die stoppen ze weer in de verbetering en de prijzen zal hierdoor niet zakken of aangepast worden. Voor Radio kan je een DAB aanschaffen of de FM radio's, maar ook Ziggo bied online Radio aan via zijn Next platform.

franske1958
Gedreven Meedenker
  • 58Posts
  • 2Oplossingen
  • 30Likes

"Voor mij is dit een aansporing om over te stappen op glasvezel

Op glasvezel zit ook geen analoge radio.

Daar moet U ook een kastje hebben om radio te kunnen blijven luisteren. 

RoWi.
Expert
Expert
  • 8116Posts
  • 341Oplossingen
  • 2010Likes

@franske1958  schreef:

"Voor mij is dit een aansporing om over te stappen op glasvezel

Op glasvezel zit ook geen analoge radio.

Daar moet U ook een kastje hebben om radio te kunnen blijven luisteren. 

Daarom dus die laatste regel. 

Als ik dan toch helemaal digitaal moet .... 

Waarom de hoofdprijs blijven betalen.

@Dave! Mooi verkoop praatje aan het eind zal elke klant die nog via een FM tuner luistert moeten investeren, of het koperdraadje gratis bestellen.

https://randapparatuur.ziggo.nl/randapparatuur/details/35265

Ouwepier
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Tsja Dave, je kunt het leuk vertellen. Ik heb een prima werkende radio-versterker-cd speler met bijhorende subwoofer en boxjes voor surround. Daar zit alleen een coax antenne ingang op. Ik heb een tv met een CI+ kaart, dus geen kastje. Nu word ik gedwongen een kastje en nieuwe radio/versterker/boxen aan te schaffen. Als dat geen verspilling is dan weet ik het niet meer. Wat mij het meest stoort is dat er geen keuze is. Ik heb hier niet om gevraagd en wil best wel over als over een jaartje of 10 mijn installatie aan vervanging toe is. Ik ben niet de enige. Ik ken zo al 4 andere mensen in mijn directe omgeving die dit probleem ook hebben. Al die mensen zitten niet te wachten op al die leuke hebbedingetjes die jij voorstelt, maar willen gewoon radio luisteren op hun eigen apparatuur en niet terug moeten om met een antennedraadje te prutsen zoals het was voordat de kabel werd ingevoerd. Voor deze mensen is dit zeker geen vooruitgang.....

robinjoo19
Gedreven Raadgever
  • 677Posts
  • 10Oplossingen
  • 181Likes

tja dit zit er al jaren aan te komen had je dus allang kunnen weten dit dateert al van jaren geleden en het is dat ziggo uitstel soms heeft aangevraagd anders had het al veel eerder gebeurt

Colonellos
Meedenker
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Ik snap je gevoel, ik heb/had hetzelfde gevoel. Heb toch bij Ziggo een digitale radio omzetter/vormer gekocht en die op de versterker aangesloten werkt prima. Digitale radio op mijn versterker via de aux/cd/ vrije ingang. 

Bekijk in context

Ouwepier
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Dank je wel Colonellos. Dat klinkt als een oplossing. Had ik nog niet aan gedacht. Raakt mijn ideaal om maar één afstandbediening te hebben voor alles wel verder op de achtergrond. Elke nieuwe innovatie komt met een extra afstandsbediening. En ik weet niet hoe ik dit moet uitleggen aan mijn moeder van negentig. Dat wordt nog een hele toer

Hatolex
Gedreven Raadgever
  • 216Posts
  • 9Oplossingen
  • 78Likes

Moet je eens een Logitech AB overwegen. 1 AB voor alle apparatuur.

RoWi.
Expert
Expert
  • 8116Posts
  • 341Oplossingen
  • 2010Likes

@Hatolex  schreef:

Moet je eens een Logitech AB overwegen. 1 AB voor alle apparatuur.

Zie die maar eens te kopen. Overal waar ik kijk ook op de eigen website van Logitech niet leverbaar.

robinjoo19
Gedreven Raadgever
  • 677Posts
  • 10Oplossingen
  • 181Likes

omdat heel die logitech afstandsbediening discontinued is

Logitech stopt met productie van Harmony-afstandsbedieningen. Logitech stopt met het produceren van zijn universele Harmony-afstandsbedieningen. Dat meldt het bedrijf op zijn supportwebsite. Logitech blijft de afstandsbedieningen naar eigen zeggen voorlopig nog ondersteunen.10 Apr 2021

Hatolex
Gedreven Raadgever
  • 216Posts
  • 9Oplossingen
  • 78Likes

Aha, bericht gemist maar wel verrassend. Vond het een prima ding.

franske1958
Gedreven Meedenker
  • 58Posts
  • 2Oplossingen
  • 30Likes

Weet niet of het mogelijk is, Maar analoge radio moet dus verdwijnen vanwege super snel internet.

Zou het ook mogelijk zijn om mensen te laten kiezen tussen supersnel internet zonder analoge radio,

en als tweede keus mensen de mogelijkheid te geven om analoge radio te houden en dan geen supersnel

internet, maar de snelheid houden zoals die nu is.  Het overgrote deel van de iets ouderen is meer dan

tevreden over de huidige internet snelheid.  Als deze keuze mogelijk zou zijn, zullen veen mensen blij zijn.

Tevens hier een idee van mij. Waarom zit er op die QE 317 geen gemoduleerde uitgang die op de antenne

ingang van de radio is aan te sluiten? op dezelfde manier als men vroeger een videorecorder op de antenne

ingang van de TV aansloot. Dan is dat ding veel universeler in gebruik.

RoWi.
Expert
Expert
  • 8116Posts
  • 341Oplossingen
  • 2010Likes

@franske1958 helaas niet analoge TV was door Den haag aan de FM gekoppeld, met andere woorden zet je het één uit dan moet het ander ook uit.

broekhua
Raadgever
  • 233Posts
  • 3Oplossingen
  • 57Likes

Ooit is het kabelsysteem, ook wel centraal Antenne systeem genoemd, ontworpen om de wirwar van Antennes op het dak een halt toe te roepen.

Anno 2021 besluit Ziggo om de FM ontvangst weer terug te brengen naar ontvangst via externe Antennes. Binnenhuis Antennes voldoen slechts in beperkte mate. Om internet gebruik te verbeteren stelt men als excuus. Internet op de kabel is hiermee voor Ziggo van een Bijproduct een Hoofdproduct geworden. En ook nog eens een slecht en kwetsbaar Hoofdproduct. Blijkbaar is dit de prijs van de vooruitgang.

Uiteindelijk zullen we tzt. allemaal overstappen op Glasvezel verbindingen.

Ik kan bijna niet wachten. Terwijl ik voor doorgifte van Televisie sterk de voorkeur geeft aan het huidige Kabelsysteem.

Ikzelf heb dan ook voor mijn TV ontvangst een minimaal Ziggo abonnement.

Voor Internet heb ik een abonnement bij KPN.

Tot volle tevredenheid voorlopig.

Template
Expert
Expert
  • 1266Posts
  • 30Oplossingen
  • 248Likes

Iedereen die fZiggo klant is (dus niet fUPC) had dit gewoon moeten weten, die onzin met prijs omlaag is dan ook niet aan de orde.

Ziggo heeft jaren geleden nu eenmaal de algemene voorwaarden aangepast naar digitale tv en radio is standaard en analoge kanalen worden een gratis extra. Je kon opzeggen, deed je dit niet dan viel je onder die voorwaarden. Tevens voor de wijzigingen, was dat al, Ziggo kon de diensten wijzigen, Casema, Essent kabelcom en Multkkabel ook, deze drie werden Ziggo.

Aangezien analoge RTV een gratis extra werd, kon Ziggo vanaf dat moment dit ten alle tijden uitschakelen, officieel betaalde je er namelijk niet meer voor

Tevens is het wettelijk verplicht dat een provider die geen analoge tv levert ook geen analoge radio mag levo

Ouwepier
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Goed om te zien dat de experts in dit forum de algemene voorwaarden van Ziggo uit hun hoofd kennen, maar vergeef me dat dat bij mij niet zo is. Leuke argumentatie over dat gratis maken, en goeie tip voor andere bedrijven zoals verzekeraars. Eerst een medicijn gratis noemen in de algemene voorwaarden, zodat je het later niet meer hoeft te leveren en alleen een vervangend middel met extra kosten voor de klant aanbieden. Top strategie voor het bedrijf, maar toch niet erg klantvriendelijk, lijkt me.