1
Vraag
2
Reacties
steve***37

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Analog-Digitaal: (te) lange coax binnenhuis problemen. Kan een versterker een oplossing zijn?

Digitaal TV (CI+ card) werkt goed in het woonkamer (naast de eerste ‘inlooppunt’).

Lange en oude coax (goedkoop, denk ik; redelijk dun… geen ‘merk’ te zien) loopt ongeveer 25 metres, door muren en een plafond naar een slaapkamer tot een tweede TV, tot vandaag gebruikt als ‘analoog’. Dit tweede TV is sinds vandaag met een Digitale Ontvanger als ‘digitaal’ in gebruik. Maar sommige zenders zijn slecht (te weinig sterkte), en andere zenders werken helemaal niet.

Zal een ‘versterker’(?) dit probleem oplossen? Als ja: tips? Het is geen echte drama, trouwens, maar ik zit te denken...

(Hoe gaat het met mijn Nederlands vandaag? Te verstaan??    )

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Ziggo raadt vanaf 10 meter kabellengte een versterker aan.

Versterken (ziggo.nl)

Versterk het tv-signaal alleen wanneer:

  • De kabel of kabels tussen de hoofdaansluiting en de tv langer zijn dan 10 meter. Per meter kabel verlies je signaalsterkte. 
  • De kabel of kabels tussen de hoofdaansluiting en de tv het Kabel Keur-logo of Ziggo geschikt-logo hebben. Dat staat op de verpakking vermeld. Het heeft geen zin om kabels te versterken die dit keurmerk niet hebben. De kans op storing is dan juist groter.

Heb je een geschikte kabel die langer is dan 10 meter? Lees dan verder hoe je een versterker aansluit of bekijk de video. Nog geen geschikte versterker in huis? Bestel deze online in onze webshop. Wil je liever naar een winkel? Bekijk dan de verkooppunten.

Webshop van Ziggo

Verkooppunten Ziggo geschikt

 

 

Bekijk in context

4 Reacties 4
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
steve***37 wrote:

Digitaal TV (CI+ card) werkt goed in het woonkamer (naast de eerste ‘inlooppunt’).

Lange en oude coax (goedkoop, denk ik; redelijk dun… geen ‘merk’ te zien) loopt ongeveer 25 metres, door muren en een plafond naar een slaapkamer tot een tweede TV, tot vandaag gebruikt als ‘analoog’. Dit tweede TV is sinds vandaag met een Digitale Ontvanger als ‘digitaal’ in gebruik. Maar sommige zenders zijn slecht (te weinig sterkte), en andere zenders werken helemaal niet.

Zal een ‘versterker’(?) dit probleem oplossen? Als ja: tips? Het is geen echte drama, trouwens, maar ik zit te denken...

(Hoe gaat het met mijn Nederlands vandaag? Te verstaan??    )

 

Gaat goed met je Nederlands 

 

Koop deze dan moet het wel gaan lukken 

 

https://www.3dkabel.nl/Antenne-coax-materiaal/Versterkers/Teleste-OV-8420-1218-MHz-kabelkeur-Ziggo-g...

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Ziggo raadt vanaf 10 meter kabellengte een versterker aan.

Versterken (ziggo.nl)

Versterk het tv-signaal alleen wanneer:

  • De kabel of kabels tussen de hoofdaansluiting en de tv langer zijn dan 10 meter. Per meter kabel verlies je signaalsterkte. 
  • De kabel of kabels tussen de hoofdaansluiting en de tv het Kabel Keur-logo of Ziggo geschikt-logo hebben. Dat staat op de verpakking vermeld. Het heeft geen zin om kabels te versterken die dit keurmerk niet hebben. De kans op storing is dan juist groter.

Heb je een geschikte kabel die langer is dan 10 meter? Lees dan verder hoe je een versterker aansluit of bekijk de video. Nog geen geschikte versterker in huis? Bestel deze online in onze webshop. Wil je liever naar een winkel? Bekijk dan de verkooppunten.

Webshop van Ziggo

Verkooppunten Ziggo geschikt

 

 

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3330Likes

Hey @steve***37

Welkom hier op de Community. Je bericht is helemaal helder, gaat top met je Nederlands als je het mij vraagt  

Zo te zien heb je al goede tips gekregen van Ronihd en Steefb  Ik sluit me hier helemaal bij aan. We horen graag van je of het is opgelost nadat je een nieuwe kabel en ook versterker hebt aangesloten. 

steve***37
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bedankt voor de reacties. Aan de slag!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic