Zoals jullie wellicht zullen weten heeft Google een opvolger voor de Chromecast uitgebracht, en die heet de Google TV Streamer (4K). Hij kost € 129, en je kunt hem overal kopen.
Het ding is echter wit, de grijze ("hazel") uitvoering is alleen in Amerika te koop bij Google zelf. Ik wil hem op mijn zwarte receiver leggen, en dan is zo'n wit ding niet zo fraai.
Ik had al gelezen dat Walmart in Amerika ook een streamer had uitgebracht, de "onn. Google TV 4K Pro Streaming Device", inderdaad een ietwat idiote naam. Het ding kost slechts $ 49, en is volgens de recensies minstens gelijkwaardig aan de nieuwe Google streamer. Er zijn wat kleine verschillen, maar grosso modo zijn ze vergelijkbaar. Je kunt het ding alleen niet buiten Amerika gebruiken, dat is geblokkeerd in de firmware. Buiten dat, importeren is heel duur.
Echter, gisteren las ik dat hetzelfde apparaat ook in Europa verkocht wordt, onder de naam Thomson 270, en hij is nog wat goedkoper ook als de Google streamer.
Het ding is zwart, en heeft nog één groot voordeel, hij heeft een aparte voeding aansluiting plus een USB-A 3.0 aansluiting. De Google heeft een USB-C 3.0 aansluiting, maar die wordt gebruikt voor de voeding. Op de Thomson kun je direct bijvoorbeeld een USB memory stick aansluiten, bij de Google moet je dan eerst een passende hub zien te vinden.
Ik hoop de Thomson morgen binnen te krijgen, en zal er dan nog wel een stukje over schrijven.
https://tv.mythomson.com/nl/Thomson-Streaming-Box-Plus-270/270
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Heeft google tv en is dus net als de Google TV Streamer voor de ziggo app alleen op je ziggo verbinding thuis te gebruiken.
Daar gebruik ik het ding niet voor. Ik gebruik hem voor allerlei streaming diensten.
Er zijn legio zwarte AndroidTV/GoogleTV stream apparaten zoals de Nokia 8010 de opvolger van de 8000.
De nieuwe Google telg is veel meer dan alleen een mediaspeler. Het is ook een IoT hub, Ik vraag mij af of die Thomson dan ook echt te vergelijken is.
Maar ik ben benieuwd naar de bevindingen.
@caesar schreef:
...Echter, gisteren las ik dat hetzelfde apparaat ook in Europa verkocht wordt, onder de naam Thomson 270, en hij is nog wat goedkoper ook als de Google streamer.
Het ding is zwart, en heeft nog één groot voordeel, hij heeft een aparte voeding aansluiting plus een USB-A 3.0 aansluiting. De Google heeft een USB-C 3.0 aansluiting, maar die wordt gebruikt voor de voeding. Op de Thomson kun je direct bijvoorbeeld een USB memory stick aansluiten, bij de Google moet je dan eerst een passende hub zien te vinden.
Ik hoop de Thomson morgen binnen te krijgen, en zal er dan nog wel een stukje over schrijven.
https://tv.mythomson.com/nl/Thomson-Streaming-Box-Plus-270/270
Ik ben daar zeer benieuwd naar !
Ik heb veel lokale files en de LG ( DLNA ) player is werkelijk een onding, waar je iedere keer 😩 moet instellen, dat je een Nederlandse ondertiteling wilt hebben. Terwijl de tv zelf niets met DTS kan. Nu pas ik zelf de films ( éénmalig ) aan en dat werkt prima, maar anno 2024 zou dat toch niet nodig zijn !
Nu kan men b.v. wel Plex e.d. gaan gebruiken, maar of dat nu werkelijk minder werk is ? Tevens komt er dan nog meer software bij kijken en dus nog meer configureer werk en dus ook nog meer kansen op andere problemen. Waarbij vaak ook de 'data-server' de nodige cpu kracht moet hebben, terwijl ik natuurlijk een erg energie zuinige computer daarvoor gebruik.
Als deze Thomson een fatsoenlijk player heeft ( die via DLNS of een share ) ook 4K, HDR en 10bits kleuren films kan afspelen, dan is dat misschien een betere keuze dan de Google tv streamer. Als op de Thomson b.v. de VLC app geïnstalleerd kan worden, dan kan/mag dat natuurlijk ook.
@caesar: ik hoop hier binnenkort een uitgebreide test te kunnen lezen 😉 !
Het ding wordt volgens mij gewoon met standaard Google TV op basis van Android 12. Een player wordt niet meegeleverd bij mijn weten, maar er zijn vele players te vinden in de Play Store, ook VLC.
Zoals je weet kan VLC gebruik maken van DLNA en SMB.
Van mij hoeven al die smart TV's niet. Ik vind dit soort kastjes veel handiger, en als er over twee jaar een betere uit komt, dan koop je die ook weer voor een relatief gering bedrag.
Ik verwacht overigens dat er ook een Android 14 upgrade voor de Thomson komt, net zo als die er ook komt voor de Chromecast, althans voor de laatste versies.
De Nokia 8010 is minder modern, heeft bijvoorbeeld geen HDR. Hij lijkt veel op de Thomson 240, de voorloper van de 270.
**delete**
Tja, Ik heb een aantal tv streamers o.a Google ChromeCast 4K, Nokia 8000, MI Box S en 2 Firesticks (4K en 4K max).
Ik gebruik praktisch altijd de FireStick, streamt alles gewoon zonder stotteren en icm Kodi gewoon top.
Daarnaast voor rond de 50;- een koopje, makkelijk te plaatsen en mee te nemen.
Hier ook twee Firesticks. Doen het uitstekend. Behalve bepaalde HD formaten bij het geluid. Zolang het bij DolbyDigitalplus blijft is er geen probleem.
Als het een HDDTS of iets soortgelijks is dan komt er gewoon stereo.
De firesticks zijn momenteel werkeloos. Mijn nieuwe Philips tv heeft googleTV en kan precies hetzelfde als de sticks.
Voor het "zwaardere geluid" heb ik nog een Minix U9. Die speelt echt alles af kwa beeld en geluid. Wordt alleen niet meer ondersteund en verkocht.
Mis ik iets waar is die te koop dan niet via de link die je poste
Te koop bijvoorbeeld bij amazon.nl.
@caesar schreef:...gisteren las ik dat hetzelfde apparaat ook in Europa verkocht wordt, onder de naam Thomson 270, en hij is nog wat goedkoper ook als de Google streamer.
...
Maar veel goedkoper dan de Google streamer is de Thomson 270 niet. Nu zal de Google wel meer reclame hebben, maar zal de ondersteuning ( verwacht ik ) ook veel langer zijn !
@Havanna schreef:Te koop bijvoorbeeld bij amazon.nl.
... maar nog steeds geen link 😉 !
Maar ik kan ook geen winkel vinden waar de Thomson 270 te koop is, zelfs Google komt met niets zinnigs, terwijl de gevonden informatie eigenlijk minimaal is.
"...Thomson’s Streaming Box Plus 270 is the Walmart Onn Pro – but for Europe
...the brand new – but terribly named – Thomson Streaming Box Plus 270 is effectively a rebranded or rebadged version of the Walmart Onn 4K Pro. While there are some minor cosmetic differences, for all intents and purposes this is the same Google TV streaming box that has been on shelves in the US for a little while now...."
Bron
Overigens, waarom de auteur nu "..Google TV streaming box ..." schrijft, ik zou het niet weten. Als je nu verwarring wilt zaaien, dan moet je dat zo doen ! Of .... zou men direct/indirect gesponsord worden door Google ?
@Pasi GoogleTV is puur de benaming voor een schil die over AndroidTV is heen gelegd.
Dus de verwarring komt feitelijk van Google zelf, die gebruiken de benaming van het besturingssysteem voor hun eigen box.
Elk stream apparaat gebaseerd op GoogleTV/AndroidTV is een GoogleTV streambox
Ps 113 euro via Amazon is inderdaad niet echt veel goedkoper dan het Google product. Via Koel Blauw € 119 nu al uitverkocht.
@Garihd schreef:@Pasi GoogleTV is puur de benaming voor een schil die over AndroidTV is heen gelegd.
Dus de verwarring komt feitelijk van Google zelf, die gebruiken de benaming van het besturingssysteem voor hun eigen box.
Elk stream apparaat gebaseerd op GoogleTV/AndroidTV is een GoogleTV streambox
Ps 113 euro via Amazon is inderdaad niet echt veel goedkoper dan het Google product. Via Koel Blauw € 119 nu al uitverkocht.
Natuurlijk, dat is mij allemaal bekend 😉, maar daar gaat het mij niet om.
Met de 'Google TV streaming box' verwijst de schrijver hier naar de 'Onn 4K Pro' ( die inderdaad al een tijd in de US te koop is ). Maar daarmee creëert de schrijver natuurlijk direct verwarring, omdat de naam van 'Google's Tv streamer' daar erg op lijkt, terwijl de schrijver juist niet de Google maar de Onn box bedoelt.
"...the brand new – but terribly named – Thomson Streaming Box Plus 270 is effectively a rebranded or rebadged version of the Walmart Onn 4K Pro. While there are some minor cosmetic differences, for all intents and purposes this is the same Google TV streaming box that has been on shelves in the US for a little while now...."
Voor mij is het duidelijk genoeg dat niet de Google TV streamer wordt bedoeld, voor jouw is het blijkbaar ook duidelijk genoeg. Kortom voor wie goed en begrijpend leest is er totaal geen verwarring.
Vroeger heette dit operating systeem Android TV, maar Google heeft de naam gewijzigd in Google TV.
@caesar schreef:Vroeger heette dit operating systeem Android TV, maar Google heeft de naam gewijzigd in Google TV.
En ...
... Al eerste ervaringen ?
PostNL:
Vrijdag:
Wij bezorgen uw pakje tussen 11.45 uur en 13.15 uur. De bezorger is onderweg.
12.08 uur: Oh nee, toch niet wij bezorgen uw pakje morgen.
Zaterdag:
Wij bezorgen uw pakje tussen 11.15 uur en 13.15 uur.
ca. 12.00 uur. Het is mislukt, wij bezorgen nu uw pakje tussen 12.50 en 14.50 uur.
ca. 15.00 uur. Het is mislukt, maar wij bezorgen uw pakje voor 22.00 uur.
ca. 17.00 uur. Het is mislukt, wij bezorgen uw pakje op een nader te bepalen tijdstip.
Het staat nu voor tussen 12.00 en 14.30 uur vandaag gepland.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.