1
Vraag
2
Reageer en help mee
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes

Alternatief voor Quantis radio ontvanger

Kan iemand mij vertellen of er goede (en betaalbare) alternatieven zijn voor de Quantis ontvanger?

 

Want opmerkelijk genoeg maakt Ziggo wel haast met het uitschakelen van het analoge signaal, maar de Quantis is vrijwel nergens leverbaar; ook niet door Ziggo.

 

En een paar oudere klanten van mij willen toch graag radio blijven luisteren.

35 Reacties 35
fred6

Level 6
  • 419Posts
  • 5Oplossingen
  • 19Likes

De next box heeft maar 1 aansluiting voor opt =tosh, gaat die naar een tuner /versterker voor geluid versterking?

Opt lijkt mij geen goed signaal voor een tuner om zenders te kunnen zoeken,  toch?

fred6

Level 6
  • 419Posts
  • 5Oplossingen
  • 19Likes

Zal ik doen, al gaat het allemaal over de problemen door het stoppen van analoog signaal .

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@fred6  schreef:

De next box heeft maar 1 aansluiting voor opt =tosh, gaat die naar een tuner /versterker voor geluid versterking?

Opt lijkt mij geen goed signaal voor een tuner om zenders te kunnen zoeken,  toch?


De optische uitgang is inderdaad alleen om audio door te geven meer niet.

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

"Vanwege de interne speakers is die Technisat 400 juist ideaal, geen extra audio apparatuur en gepruts met kabeltjes nodig. Zeker voor klanten zonder een mediabox en een tuner zonder audio ingang lijkt dat model een goede keuze".

Dat is natuurlijk maar net hoe je ernaar kijkt. Als je bijna geen apparatuur in huis hebt, en niet teveel poespas wil, is het een fraaie optie. Heb je een versterker of receiver in huis, is de Quantis juist weer fraai. Ieder wat wils.  

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

"Blijft natuurlijk wel vreemd dat Ziggo nog steeds doorgaat met uitschakelen van de zenders terwijl hun "alternatief" voor analoog, niet leverbaar is."

 

Die is kort niet leverbaar geweest, maar snel daarna weer wel: Digitale radio ontvanger | Ziggo

jansmarcel

Level 16
  • 1410Posts
  • 68Oplossingen
  • 697Likes

@Bert  Dat de ontvanger weer leverbaar is, is uiteraard weer goed nieuws al wordt volgens dit bericht het afschakelen vertraagd voor wat het waard is, het gaat tenslotte toch een keer gebeuren:
https://www.totaaltv.nl/nieuws/ziggo-stelt-uitschakelen-analoge-radio-uit-langer-wachten-op-snellere...

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

Wel apart, want als je de link volgt van @Bert staat er inderdaad dat de Quantis weer leverbaar is. Maar ga je naar meer informatie zie je dit: "Ontvanger tijdelijk niet leverbaar.Check de alternatieven." 

Hoe bedoel je, lekker duidelijk... 🤔

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Willem-A1 Als ik op de link "hier" klik op onderaan de pagina Digitale radio ontvanger | Ziggo, zie ik geen "Ontvanger tijdelijk niet leverbaar".

 

"Meer informatie over het gebruik van de Digitale radio ontvanger vind je hier."

 

Zie ik iets over het hoofd?

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

Dag @Bert 

 

onderaan de pagina zie je dit:

 

"Meer informatie over het gebruik van de Digitale radio ontvanger vind je hier."

Als je daarop klikte zag je daar de melding dat de ontvanger tijdelijk niet leverbaar is. Dat is nu niet meer zo... 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Dan maar hopen dat ze er een paar duizend hebben liggen.🙂

Buurman

Level 14
  • 988Posts
  • 50Oplossingen
  • 898Likes

De Technisat Cablestar 400 als alternatief voor de QE317 is nu ook getest en gepromoot op TotaalTV  👍

Als ze prijs nu wat aantrekkelijker gaan maken dan zou dit product wel eens redelijk tot goed kunnen verkopen. 

Er is ook een mogelijke optie om dit product voordeliger te scoren bij een mediaketen vlak over de grens (D)

Getest: Luxe digitale kabelradio TechniSat Cablestar 400 | Totaal TV

 

Met vriendelijke groet,

Een tevreden gebruiker van dit product 

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

Inmiddels de Quantis QE317 aangesloten, maar ook hier soms geluidsonderbrekingen. Het ene moment zit daar een tijdje tussen, maar soms komt het ook vrij vlot achter elkaar. Dat dus nog even oplossen, en een afsluitweerstand in de niet gebruikte coax uitgang plaatsen. 

En alhoewel ik voor Nederlands heb gekozen, geeft de QE17 alles in het Duits aan. Maar ik ga er eens lekker mee rommelen. Ik heb al wel gemerkt dat het volume wel iets omlaag mag, om dat gelijk te krijgen met bv. een CD. Verder is het een mooi klein apparaat dat men altijd wel ergens kwijt kan. 

Overigens kan de radiotekst wel zeker scrollen. Als je een keer op de Info toets drukt zie je al dat er iets veranderd in de tekst. Bij meerdere keren drukken op deze knop, zie je de tekst weer scrollen. 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Willem-A1 die afsluitweerstand plaats je dan op de QE op de ongebruikte doorlus uitgang of op de aansluitdoos als daar nog een oudere doos met radio en tv uitgang zit?

 

De QE 317 is in de basis een Duits product, Humax Quantis zal deze in licentie produceren. Zie de eerdere link naar Vistron.

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

De afsluitweerstand plaats je op de niet gebruikte coax uitgang. Indien deze wel is gebruikt voor doorlussen naar een ander apparaat hoeft dat natuurlijk niet. Er zit er ook een in mijn Humax. 

Voor de antenne ingang heb ik een retourband stopfilter besteld, met de bijbehorende adapters, daar de stopfilter F- connectors heeft. 

Duits of niet, je kan ook gewoon Nederlands kiezen. Daar begon de Quantis bij mij ook mee, maar er is kennelijk even iets misgegaan. Dat verander ik wel weer eens. 

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Dit hobby project gaat gestaag zijn gangetje. Gelukkig maar dat @Willem-A1 Duits kan begrijpen, anders moest hij nog meer bijleren om de Quantis te besturen.

Overigens van het onderstaande nog iets vernomen?


@Pasi  schreef:

...
@Mark: zou het misschien slim zijn om o.a. @Willem-A1 zo'n 2008c te leveren? Zo kan hij praktijk ervaring opdoen en kan hij, bij vragen van klanten m.b.t. deze Humax, tenminste een antwoord geven vanuit zijn praktijk kennis, i.p.v. dat we allemaal maar moeten gissen en gokken.
B.v. iedere vraag m.b.t. instellingen, kan niet beantwoord worden, omdat niemand ooit het menu heeft gezien. Dus is het niet bekend welke opties de 2008c heeft, maar ook niet welke mogelijkheden daarvoor.


Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

Ik heb nu ineens weer een andere taal @Pasi . Die begrijp ik niet, maar ik kom er wel uit 😉 Maar het is een vrij eenvoudig apparaat, dus het moet doorgaans niet al te moeilijk zijn daarmee uit de voeten te komen. Maar desondanks is het fijn dat ik er een in huis heb. Ik vind de weergave op een goede Marantz versterker met Monitor Audio speakers best heel goed klinken. Dat redde de analoge radio in mijn Marantz receiver niet, en die was zeker niet goedkoop. Best een fraai apparaat(je) dus, want de Quantis is ook mooi klein. Van de week was ik hem al kwijt, maar gelukkig vond ik hem terug onder een lucifersdoosje. 😀

Maar nu even een dingetje wat ik hier ook al tegenkwam: wegval en verstoring van het geluid. En ook ik had dit meteen na aansluiten. De standaard dropveter voor analoge audio is vervangen voor een goede kabel, dus dat kon het niet zijn, en het bleek de XL die met zijn retour signaal het signaal op de Quantis aantast. Dit opgevangen met een retourband stopfilter (met 2 adapters, vanwege de F-connectors op het stopfilter) en ook meteen van de problemen af. Vanmiddag een onderonsje gehad met Humax/Quantis en zij gaan deze apparaatjes meeleveren met de Quantis. In ieder geval voor die welke naar Ziggo gaan. Hoe het precies zit met de kostenberekening is aan Ziggo. Als je het zelf koopt ben je voor een compleet setje zo'n 15 euro kwijt. Ik denk dat ik hier even een topic over aanmaak. 

En, nee @Pasi , over de nieuwe Humax Next niets vernomen. Ben er zelf ook niet over begonnen, maar als ik deze hier wel krijg zit ik waarschijnlijk ook meteen aan een duurder abonnement vast... ??

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic