1
Vraag
2
Reageer en help mee
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes

Alternatief voor Quantis radio ontvanger

Kan iemand mij vertellen of er goede (en betaalbare) alternatieven zijn voor de Quantis ontvanger?

 

Want opmerkelijk genoeg maakt Ziggo wel haast met het uitschakelen van het analoge signaal, maar de Quantis is vrijwel nergens leverbaar; ook niet door Ziggo.

 

En een paar oudere klanten van mij willen toch graag radio blijven luisteren.

35 Reacties 35
jansmarcel

Level 16
  • 1410Posts
  • 68Oplossingen
  • 697Likes

@Nick999  Als de kennissen internet hebben dan kan een internetradio een optie zijn of als de ontvangst voor DAB+ goed is een radio met DAB+. En anders is dit misschien iets: https://www.technisat.com/en_XX/Productsheet/352-775/?product=22780
Hij kan net als de quantis alleen de ongecodeerde zenders ontvangen. Ik heb een ziggo medewerker een keer horen zeggen dat ze geen garantie (kunnen) geven dat deze ook in de (verdere) toekomst blijft werken door veranderingen op het netwerk.

Buurman

Level 14
  • 989Posts
  • 50Oplossingen
  • 899Likes

Die garantie kunnen ze op geen enkele ontvanger geven.

Ik ben sinds 2 weken een tevreden bezitter van de TechniSat Cablestar 400.

Deze radio wordt door meerdere webshops en winkels aangeboden o.a. Expert, Bol, Conrad, Blokker

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

@jansmarcel  schreef:

. Ik heb een ziggo medewerker een keer horen zeggen dat ze geen garantie (kunnen) geven dat deze ook in de (verdere) toekomst blijft werken door veranderingen op het netwerk.


 

Zolang de quantis het doet zal deze ook werken. Ze hebben allebei geen ci slot.

 

 

https://www.bol.com/nl/nl/p/technisat-cablestar-100-digitale-dvb-c-kabelradio-ontvanger/

https://www.bol.com/nl/nl/p/technisat-cablestar-400-tafelradio-antraciet/

 

Ook tv boxen van bijvoorbeeld humax zijn geschikt, als er maar een dvb-c tuner inzit.

jansmarcel

Level 16
  • 1410Posts
  • 68Oplossingen
  • 697Likes

@Steefbtoen ik de opmerking over het niet meer werken las kreeg ik het vermoeden (ken de quantis niet) dat ze er misschien eigen software naar toe kunnen pushen net als bij de mediaboxen. Vandaar dat ik het zei. Of het kan en ze het ook doen dat zou ik niet weten.

Buurman

Level 14
  • 989Posts
  • 50Oplossingen
  • 899Likes

Niks geen gehannes......Coax kabel samen met een splitter op de coax TV uitgang.....netvoeding aansluiten......Zenders zoeken en klaar is kees

TechniSatCablestar400.jpg

Nick999
Topicstarter
Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes

Bedankt allemaal. Ik zal eens kijken of die cablestar iets is. Moet allemaal wat simpel blijven want de klanten waar het om gaat zijn allemaal de 70 al ruim gepasseerd en hebben weinig kennis van de nieuwere apparatuur.
Blijft natuurlijk wel vreemd dat Ziggo nog steeds doorgaat met uitschakelen van de zenders terwijl hun "alternatief" voor analoog, niet leverbaar is.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Die haast lijkt weer iets te zijn getemperd als we de berichtgeving mogen geloven mede door de vraag naar de Quantis, de geschiedenis lijkt zich te herhalen ten tijde van de introductie van de Next. Laten we niet vergeten er is nog steeds een chips tekort wereldwijd dus dit probleem zat er aan te komen.

https://www.totaaltv.nl/nieuws/ziggo-stelt-uitschakelen-analoge-radio-uit-langer-wachten-op-snellere...

 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@jansmarcel  schreef:

@Steefbtoen ik de opmerking over het niet meer werken las kreeg ik het vermoeden (ken de quantis niet) dat ze er misschien eigen software naar toe kunnen pushen net als bij de mediaboxen. Vandaar dat ik het zei. Of het kan en ze het ook doen dat zou ik niet weten.


Dat hangt meer af van andere zaken, hoelang blijft Ziggo radio  via dvb doorgeven en welke compressie nu is het nog mpeg2 als dat veranderd in mpeg4 moeten de ontvangers daar wel mee overweg kunnen.

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

Die eerste ziet er leuk uit en is niet duur. Ik weet natuurlijk niet hoe het klinkt, maar zoiets misstaat niet op de kast. 

De tweede is hier al besproken. Ook een leuke optie, maar dan alleen als je niet beschikt over een versterker of receiver. 

Bedankt @Steefb 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Vanwege de interne speakers is die Technisat 400 juist ideaal, geen extra audio apparatuur en gepruts met kabeltjes nodig. Zeker voor klanten zonder een mediabox en een tuner zonder audio ingang lijkt dat model een goede keuze.

 

 

Joyous

Level 4
  • 34Posts
  • 2Oplossingen
  • 9Likes

Ik heb een optishe kabel van mijn nextbox naar mijn tuner. dat werkt perfect. De TV is uitgeschakeld.

Buurman

Level 14
  • 989Posts
  • 50Oplossingen
  • 899Likes

@Joyous het gaat Nick om een alternatief voor de Quantis en niet om de aansluitmogelijkheden van de Next om radio te luisteren. Veel senioren bezitten vaak geen Next of MediaBox XL en die willen zonder toeters en bellen radio luisteren.  Ik heb familieleden op leeftijd die een TV met CI+ module en een jaren 90 audiotorentje bezitten. Die willen geen radio via de TV luisteren en omslachtige aansluitingen en bediening en die zijn straks medio oktober verstoken van radio ontvangst via de kabel. Zelf bezit ik als 65+ wel een Next en kan de radio ontvangst ook met of zonder TV beluisteren via de soundbar, maar ik heb bewust gekozen gekozen voor de Technisat 400 ondanks dat ik wel handig ben, maar mijn vrouwtje niet wil opzadelen met al die in haar ogen onnodige handelingen.

fred6

Level 6
  • 419Posts
  • 5Oplossingen
  • 19Likes

Waarom juist de ouderen die juist veel NPO 5 radio luisteren als eerste digitaal moesten blijft vreemd.

Is het gebruik van een HDMI naar RCA converter voor € 15 vaak geen simpele oplossing?

fred6

Level 6
  • 419Posts
  • 5Oplossingen
  • 19Likes

Is het ook mogelijk om het geluid van de soundbar speakers op mijn oude grote boxen overtezetten?

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Dat is een misvatting, het gaat per gemeente. Echt niet op leeftijds groep.

 

Wat de oude grote boxen betreft een soundbar zal daar geen geschikte aansluit mogelijk heden voor hebben. 

Buurman

Level 14
  • 989Posts
  • 50Oplossingen
  • 899Likes

@fred6 misschien is het verstandig om met je vraag over de oude geluidsboxen een nieuw topic te openen anders lopen hier twee totaal verschillende onderwerpen door elkaar heen.

 

😂ouderen die alleen NPO 5 radio luisteren ? ….je komt zeker nooit bij ouderen over de vloer 😉

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Nick999 

Het neefje van de Quantis lijkt nog wel op voorraad te zijn.

Vistron VT855 DVB-C radio-tuner, kabelradio, radio voor digitale kabeltelevisie van Vodafone, Unitymedia, Telecolumbus, M-Net enz. https://www.amazon.nl/dp/B078J9MNKP/ref=cm_sw_r_apan_glc_i_4NWPQMBF1BHXM27APRYZ

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic