1
Vraag
2
Reacties
Aaaaart

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Alleen testbeeld op televisie

Hoi, Ik heb sinds kort televisie van Ziggo (het meest basis abonnement). Ik mijn televisie aangesloten met een coax kabel, via de splitter van ziggo, direct op de hoofdaansluiting in mijn huis. Nu doet het internet het al wel, dus ik heb wel verbinding met ziggo, maar ik kan geen kanalen vinden op mijn televisie. Ik heb de tv zenders laten zoeken, en het enige kanaal wat ik nu kan zien is een soort van testbeeld  met windows xp erop en een of andere software die een grafiekje laat zien (zie foto). Weer er iemand wat hier het probleem is? heb ik mischien dingen verkeerd aangesloten,  mis ik een kastje ofzo, of ligt het probleem bij mijn tv? Bedankt voor de hulp!

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Dit is het enige analoge kanaal wat nog beschikbaar is.

 

Je moet digitaal kijken. Dat kan alleen als je tv over een dvb c tuner beschikt (de meeste moderne tv's hebben dat.)

 

Volg deze instructies .

TV installeren | Klantenservice | Ziggo

 

Heeft je tv geen dvb c tuner is een mediabox noodzaak.

 

Geef merk en typenr van je tv door, dan kunnen we misschien helpen.

Bekijk in context

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Met deze tv kun je geen digitale tv ontvangen.

Samsung LE32S81B - Kenmerken - Tweakers

 

Je hebt een mediabox nodig,

 

@Aaaaart schreef. '' tv signaal is tocvh gewoon tv signaal?''

 

Dat is nog nooit zo geweest, er zijn en waren altijd al grote verschillen per land.

De oude analoge tv is in nederland (vrijwel) nergens meer te ontvangen, er zijn diverse manieren van digitaal voor in de plaats gekomen.

Bekijk in context

6 Reacties 6
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Dit is het enige analoge kanaal wat nog beschikbaar is.

 

Je moet digitaal kijken. Dat kan alleen als je tv over een dvb c tuner beschikt (de meeste moderne tv's hebben dat.)

 

Volg deze instructies .

TV installeren | Klantenservice | Ziggo

 

Heeft je tv geen dvb c tuner is een mediabox noodzaak.

 

Geef merk en typenr van je tv door, dan kunnen we misschien helpen.

Verwijderd account
Niet van toepassing

Hoi @Aaaaart ,

Je wilt op je PC tv kijken?Of op een wat oudere TV zonder DVB-C?

Daarnaast is die zwarte coax kabel verouderd, wat kan storen op je modem.Een moderator kan tot 5m gratis versturen.Langere kabels zijn bij de Ziggo winkel en webshop te koop.

Aaaaart
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Nee dit is geen pc, gewoon een televisie, niet een heel nieuw model. Ik weet niet wat DVB-C is. Is mijn televisie te oud om het signaal te ontvangen? Ik heb juist speciaal geen digitale televisie genomen zodat mijn tv het aan zou kunnen. Het model van de televisie is Samsung LE32R81BX/XEC. Ik snap nou ook niet echt of ziggo nou digatale tv levert of analoog? tv signaal is tocvh gewoon tv signaal?

Verwijderd account
Niet van toepassing

Hoi @Aaaaart ,

DVB-C is digitaal.Ziggo heeft sinds een paar jaar geen analoog meer.Maar niet getreurd!

Je kan met een eigen gekochte humax ontvanger gewoon de vrije zenders zien met je huidige tv.

Dit zijn humax ontvangers die werken:

Humax 5000c

Humax 5100c

Humax 5050c

Humax 5200c

Humax5300c

Humax5400c

Humax 5500c

Humax 5550c

Met een aantal daarvan kan je ook opnemen.

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Met deze tv kun je geen digitale tv ontvangen.

Samsung LE32S81B - Kenmerken - Tweakers

 

Je hebt een mediabox nodig,

 

@Aaaaart schreef. '' tv signaal is tocvh gewoon tv signaal?''

 

Dat is nog nooit zo geweest, er zijn en waren altijd al grote verschillen per land.

De oude analoge tv is in nederland (vrijwel) nergens meer te ontvangen, er zijn diverse manieren van digitaal voor in de plaats gekomen.

Aaaaart
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Okay, bedankt voor alle informatie!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic