1
Vraag
2
Reageer en help mee
C.Vos

Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Alleen maar Netflix titels beschikbaar

Sinds september/oktober hebben wij problemen met Netflix kijken. Wij kunnen alleen  maar (overwegend) titels van Netflix kijken. Hoewel daar best goede series/films tussen zitten, zou ik graag het gehele aanbod tot mijn beschikking hebben. 

In oktober al contact gehad met Netflix hierover, zij verwezen ons door naar Ziggo. 
Dus ik met Ziggo gechat. 
Daarop heb ik: de Nextbox naar fabrieksinstellingen teruggebracht, de modem gereset, de Deco’s opnieuw geïnstalleerd, allen zonder positief resultaat. 
De laatste keer dat ik belde zou iemand er intern achteraan gaan, wij zouden er terugkoppeling van krijgen.

Wij zijn een weekje weggeweest, toen wij terugkwamen stonden de missende titels er weer op. Geen terugkoppeling ontvangen, maar hè, het doet het weer. Helemaal blij. 
Tot begin deze week, helaas weer alleen maar Netflix series/films. 
Weer contact gehad met Ziggo, er was ergens een of ander conflict(?), dat hebben we opgelost, helaas zonder resultaat, ik moest maar naar Netflix, daar lag vast het probleem. 

Netflix zegt dat er meerdere klanten van Ziggo zijn die te maken hebben met ‘proxy errors’, dus ik weer terug naar Ziggo. 
Tja, zij zegt nu: wij hebben alles nagekeken, alles staat goed dus ligt het aan uw proxy instellingen, maar die kan ik niet bekijken, want die zijn van u privé. Ik verwijs u hiervoor door naar de Community. 
Dus ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Ik zag dat ik niet de eerste met dit gekke probleem

ben, maar ik ben nog niet echt een oplossing hiervoor tegengekomen. 

Het zit dus zo: als wij thuis Netflix kijken, hetzij via kanaal 150, de app op onze tv of via de WiFi van onze telefoons, kunnen wij momenteel alleen maar Netflix series kijken. 
Kijken wij via 4g dan staat de rest er ook op. 

Wij hebben een modem, van daaruit een internetkabel naar de tv. En een 3-tal Deco’s aangesloten op de modem. 

Ik heb er totaal geen verstand van, hoe kan ik zie hoe/wat mijn proxy instellingen staan? En hoe zouden ze moeten staan? 

19 Reacties 19
RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Vraag 1 welk gehele aanbod?

Vraag 2 ziet u via kanaal 150 alleen Netflix Originals

Opmerking het proxy verhaal komt vaker langs dat kan alleen worden veroorzaakt als u in een gebied woont waar er op netwerk technisch gebied buiten de deur een en ander wordt gedeeld, doorgaans wordt dit opgelost als Ziggo een ipv4 only profiel toepast.

 

Ik lees dit probleem nu zo vaak dat er echt iets misgaat waar het Netflix betreft. Ik zal even in het midden laten of dit bij Ziggo of bij Netflix zit.

C.Vos
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Antwoord 1: ook de niet Netflix Originals, zoals bijvoorbeeld Lucifer, Chicago Meds, The Flash en Downton Abby

Antwoord 2: ook via kanaal 150 kunnen we alleen maar Netflix Originals kijken, alleen via 4g kunnen we het gehele aanbod bekijken. 


kunnen we aan Ziggo vragen of zij ipv4 Only profiel instellen, of beter nog kunnen wij dit zelf instellen? 

in ieder geval bedankt voor het meedenken!

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Bijzonder dat echt alleen de Originals gekeken kunnen worden, zelfs op mobieltjes via wifi.

 

Inderdaad zal dat IPV4 only door Ziggo moeten worden ingesteld. Het geeft gebaseerd op andere topics niet altijd het gewenste resultaat.

C.Vos
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Helaas, na uitgebreid gechat te hebben met Ziggo, bleek dat ook niet de oplossing. 
Ik krijg nu een nieuwe modem opgestuurd, in de hoop dat een nieuw IP adres wel de oplossing is. 
Ik wacht het af. 
Bedankt voor het meedenken!

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Ik ben dan wel benieuwd naar de achterliggende gedachte daarvan, maar goed zolang het maar werkt is het goed.

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Goedemorgen @C.Vos

 

Heb jij je nieuwe modem al ontvangen en geïnstalleerd? We zijn benieuwd naar je bevindingen.

Laat je het ons hier weten?

C.Vos
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Helaas is het bericht van de chat met Ziggo niet opgeslagen, maar volgens de medewerker zou Netflix moeite hebben met het herkennen (oid) van ons IP adres of er zou eea conflict hierin bestaan. De logica is mij ook helemaal ontgaan. Nu is het wel zo dat wij ergens in juni een nieuwe modem hebben geïnstalleerd. Voorheen hadden wij deze problemen niet…. 

C.Vos
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Goedemorgen Jamyla,

 

De modem is ontvangen, echter waren van de week, net zo spontaan als dat ze waren verdwenen, de titels weer terug gekomen. 
De modem staat dus nog ingepakt. 
Als de titels weer verdwenen zijn (mocht dat gebeuren), dan ga ik pas de nieuwe modem installeren, omdat we dan zeker weten of dat wel of niet zal helpen. 

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Alright, fijn dat de titels weer terug zijn! Dat is top, hopelijk gebeurt het verdwijnen niet nog eens!

Ook fijn dat het nieuwe modem is bezorgd. Wel een goed bedoelde tip om dit nieuwe modem toch in gebruik te nemen. Je huidige modem zal namelijk automatisch binnen 14 dagen worden geactiveerd. Je kan daarom het nieuwe modem het best binnen deze 14 dagen installeren op een moment dat dit goed uitkomt 🙂

C.Vos
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Helaas, na 2 weken zijn de titels weer net zo spontaan verdwenen als ze teruggekomen zijn. 
Het installeren van een nieuwe modem is dus niet de oplossing. 
Ik sta open voor nieuwe suggesties. 
Het is hopeloos 😞 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Ik vermoed dat Ziggo hier en daar hun systemen moet veranderen, het is zeer opvallend dat ik zover ik weet dit soort problemen nog niet heb ondervonden. De modem maakt zeer weinig verschil dit zit dieper.

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

He verdorie, @C.Vos

 

In je vorige bericht zei je dat je het nieuwe modem niet in gebruik genomen had. Is dat inmiddels wel het geval? Dat is me nu niet helemaal duidelijk. 

 

C.Vos
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Goedenavond Lycke,

De nieuwe modem is wel geïnstalleerd, omdat ik hoopte dat dat de oplossing zou zijn, maar helaas. Na het installeren van de nieuwe modem deed het het eerst gewoon goed, echter na een dag of wat verdwenen dus alsnog een groot deel van het aanbod. 😖

Template

Level 16
  • 2512Posts
  • 59Oplossingen
  • 802Likes

@C.Vos Zijn er in huis andere apparaten? Pc, laptop, gameconsole(Playstation of Xbox) huidige generaties? Kan je met je mobiele apparaat op de Ziggo wifi?
Probeer op een of meerdere andere apparaten op Netflix te gaan en via de wifi, controleer of daar ook het probleem is. Is het daar het probleem niet, dan zou het probleem niet in het modem liggen, waarschijnlijk, let op waarschijnlijk dus niet 100% zeker



C.Vos
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Het probleem bevindt zich op elk apparaat als het de WiFi (of internet) gebruikt, ook op de laptop of op de iPad/telefoon. 
zetten we de WiFi uit op de betreffende apparaten, dan vinden we wel alle titels. 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@C.Vos  schreef:

Het probleem bevindt zich op elk apparaat als het de WiFi (of internet) gebruikt, ook op de laptop of op de iPad/telefoon. 
zetten we de WiFi uit op de betreffende apparaten, dan vinden we wel alle titels. 


Het is nu toch wel vrij duidelijk dat dit in de Ziggo systemen zit niet in het modem, wel bijzonder dat het zich tot nu toe enkele klanten betreft.

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Raadselachtig @C.Vos Waar ik nog nieuwsgierig naar was, heb je al eens getest met een ander Netlfix account? Verder heb ik de situatie even doorgezet ter onderzoek, zodra er meer bekend is of we extra info van je nodig hebben hoor je dat van ons!

C.Vos
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Goedemiddag Rikst,

Excuus voor mijn late reactie, momenteel zijn alle titels weer terug, hopelijk nu voor goed. 
Ik vindt het een fantastisch idee om dit te proberen met een ander Netflix account, stom dat ik daar zelf niet aan gedacht heb. 
Mochten de titels weer verdwijnen, ga ik dat zeker uitproberen, bedankt voor de tip!

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@C.Vos Geen probleem! We zijn blij dat je de titels weer terug hebt. Laten we hopen dat het nu goed blijft. 😉 Laat je het weten als we verder nog ergens mee kunnen helpen? Nog een fijne voortzetting van je weekend gewenst! 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic