1
Vraag
2
Reacties
J_eroen

Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Alleen geluid mini scart naar ssd recorder

Hallo, 

Wij hebben sinds kort een media box next. Bij de vorige media box altijd zonder problemen via de scart een sony hdd recorder aangesloten gehad.

Met de nieuwe media box via de 9 pins scart uitgang weer de hdd recorder aangesloten maar daar krijg ik nu alleen een audio signaal.

Van alles geprobeerd maar ik krijg geen beeld.

Iemand een idee?

De scart kabel komt bij ziggo vandaan. 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
J_eroen
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

We zijn drie oktober nog niet gepasseerd, maar dat terzijde @Lotte 

 

De monteur is langsgeweest en er is geen oplossing voor.

Kabel is goed en ook de mediabox is in orde.

Er kan slechts gekeken worden of door hdmi of door scart, dat signaal wordt door de nieuwe mediaboxen niet meer tegelijk doorgegeven.

Trek ik bv de hdmi uit de mediabox dan krijg ik wel beeld op de hdd recorder.

De reden hierachter is dat ziggo wil dat mensen een duurder pakket kopen waarbij ze kunnen opnemen.

Ze verdienen er niks aan als ik dat via een externe recorder doe vandaar dat ze blokkeren dat de twee signalen tegelijk kunnen.

Dit is nu helemaal makkelijk gemaakt voor ziggo doordat de analoge tv verdwenen is en je afhankelijk bent van je leverancier. 

Dus dat het tegenwoordig niet meer kan heeft te maken met de verdienstructuur van ziggo.

 

Iedereen bedankt voor het meedenken! 

Bekijk in context

37 Reacties 37
bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3110Likes

De scart uitgang van de Next is niet standaard. Je hebt daar de Ziggo kabel voor nodig. Die is er lees ik. Dan zou de aansluiting goed moeten werken.

 

Werkt het niet dan kan het zijn dat de recorder het verkeerde type ingangs signal verwacht. Check daarom de recorder en kijk wat er bij de ingang staat. CVBS zou er moeten staan. Geen RGB of s-vhs.

 

Het kan nog zo zijn dat er een beveiliging op de video uitgang zit.

Steefb

Level 20
  • 15865Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes

Probeer ook de resolutie van de next eens te verlagen.

J_eroen
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Ik heb in de recorder alle soorten geprobeerd. Bij de andere heb ik ook geen audio dus waar hij nu opstaat is iig de optie met iets.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9761Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes

misschien kopieerbeveiliging 

heb ik ook weleens gehad bij een dvd recorder 

bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3110Likes

@J_eroen heb je op het moment dat je de scart uitgang wilt opnemen wel beeld op de hdmi uitgang of is daar niets op aangesloten. 

 

Nog een paar vraagjes.

Wat probeer je op te nemen? Een opname op de Next of live beeld.

Live beeld van NPO1 zou moeten werken.

 

Heb je het type nummer van de hdd recorder. Dat wil ook wel eens helpen om te zien wat de mogelijkheden er van zijn.

 

Hoe nam je voor de Next op? Direct vanaf de scartplug naar cinch (japanse pluggen rood/zwart/geel)?

J_eroen
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

@bloemen64 

De oude situatie was eigenlijk hetzelfde als zoals het nu zit aangesloten behalve dat de oude media box een normale scart aansluit had en de next de 9 pins

 

Hdmi van next naar tv voor normaal kijken. 

 

9 pins scart vanaf next achterin hdd scart line 1.

 

Hdmi van hdd naar tv voor hdd kijken.

 

Zo konden we met de oude box normaal tv signaal van de mediabox opnemen. 

Zelfde situatie met de next geeft alleen audio. 

 

De hdd is een Sony RDR-HX780

bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3110Likes

Probeer eens de front ingang line2. Die is zeker cvbs. Niet de s-video ingang selecteren als optie. Als dat nog niet werkt dan krijg ik twijfels over de scart kabel die Ziggo gestuurd heeft. Die zou je, als je een multimeter hebt eens door kunnen meten of er wel een pinnetje van de scartplug verbonden is met de gele cinch plug. Ook controleren of deze gele plug geen sluiting heeft.

bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3110Likes

Tijdens het zoeken naar het kabeltje kom ik ook plaatjes tegen van mini scart naar normale scart plug. Dan zitten er geen cinch pluggen op en kan de ingang op de voorkant niet gebruikt worden.

Dan is het inderdaad een simpele verwisseling geweest die meteen zou moeten werken zonder aanpassingen.

Enige dat dan overblijft is een een verkeerd type verloop kabel of een defecte verloop kabel. Of een foutive Next. 

Voor kabel issue uit verleden lees :

https://community.ziggo.nl/t5/TV-Radio/is-de-miniscart-van-de-nextbox-geblokt-of-heb-je-een-specifie...

 

J_eroen
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

@bloemen64

Zowel de tv als de hdd heeft geen cinch in/uitgang dus van next naar hdd is alleen 9pins naar scart.

De tv heeft alleen hdmi dus ik kan ook niet proberen of de scart wel uitgang geeft op een ander apparaat. 

Andere kabel zou denk ik ook de enigste oplossing kunnen zijn. 

Steefb

Level 20
  • 15865Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes

Bestel eerst een nieuw kabeltje bij ziggo.

 

@bloemen64 schreef al ''De scart uitgang van de Next is niet standaard. Je hebt daar de Ziggo kabel voor nodig. Die is er lees ik. Dan zou de aansluiting goed moeten werken.''

 

Ik neem aan dat je nu het oude kabeltje van de XL gebruikt. Ik vermoed dat de XL niet dezelfde pinaansluiting gebruikt als de next.

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Als de poort van de mini-scart op de Next niet standaard is dan vraag ik mij wèl af om welke reden dit is gedaan.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Wim C. Dat hoeven we ons toch niet af te vragen.

 

Dat is hetzelfde als vragen waarom iPhone geen usb aansluiting heeft.

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

@RoWi. nee dat hoeven we ons ook niet af te vragen; ik vroeg het mij af.
Is een wat ander verhaal, maar mijn iPhone heeft wèl een USB-aansluiting. En alle nieuwere modellen smartphones hebben volgens mij een USB C-aansluiting.

bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3110Likes

@Wim C. De "waarom" vragen zijn altijd leuk. Ben ik een beetje mee gestopt bij Ziggo omdat je daar vaak/meestal op dit soort vragen een vaag of geen antwoord krijgt.

 

Vaak worden dit soort verschillen gemaakt.  Bewust om een eigen markt te maken/houden. Zie Apple met Apple pay en dat soort zaken. Of gewoon omdat het ontwerp dit al had en Amerikaans is geweest zoals de Next. Daar hebben ze vaak andere standaarden.

 

De Next is niet in Europa ontwikkeld. Nu is ontwikkeld een groot woord voor de Next. De hardware was een bestaand ontwerp dat is ontdaan van de harde schijf en het kastje er omheen is platter gemaakt. Daarom zit er in de Arris Next ook een actieve ventilator die helemaal niet nodig is voor de warmte ontwikkeling. Die was nodig toen er nog een harde schijf in zat. De scart din plug zat er al op. Die interface is echter meer Europees dan Amerikaans. Voor het gebruik in Engeland zal die er wel op gezet zijn. En dan worden er misschien ook onbewust foutjes gemaakt in de pin indeling. En daar maak je dan een kabeltje voor. Dat bij de eerste Next kastjes er ook netjes bijgeleverd werd. Dan hoef je niet te vertellen dat die anders bedraad is.

Mensen die hun eigen kabeltje toch gebruiken en melden dat het niet werkt zeg je dan dat ze het mee geleverde kabeltje moeten gebruiken en geen ander.

 

De Next software is wel compleet anders dan het bekende Amerikaanse TiVo dat heel goed had gepast hier in Nederland.

https://store.virginmedia.com/content/dam/eSales/corporate/VirginTVV6boxfactsheet.pdf

kijk vooral naar de Datum onderaan de pagina 😉

 

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Beste @bloemen64 

Dit was eigenlijk het antwoord op mijn vraag.

Als ik dingen niet weet en het tóch wil weten dan blijf ik vragen; ik weet namelijk niet alles.

bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3110Likes

@Wim C.  schreef:

Beste @bloemen64 

Dit was eigenlijk het antwoord op mijn vraag.

Als ik dingen niet weet en het tóch wil weten dan blijf ik vragen; ik weet namelijk niet alles.


@Wim C. heb ik ook vaak last van.

iMark

Level 16
  • 1859Posts
  • 141Oplossingen
  • 715Likes

Ik ben wel benieuwd welk model iPhone @Wim C. heeft. Voor zover ik weet zijn er nog geen iPhones met USB-C op de markt. Ook de nieuwe iPhone 14 en 14 Pro hebben nog geen USB-C. Nog steeds Lightning. 

De verwachting is dat in 2023 de iPhone 15 met USB-C uitgerust gaat worden.

Er zijn inmiddels sinds 2018 wel een paar iPad Pro-modellen met USB-C.

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Beste @iMark 

Volgens mij heb ik op dit moment een USB-kabel met m’n iPhone verbonden. Maar dit geheel terzijde van het onderwerp van dit topic waar we het hebben over @J_eroen die via een mini-scart aansluiting graag geluid én ook beeld wil hebben. Toch?

J_eroen
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Nee het is een nieuwe kabel van ziggo zelf. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic