1
Vraag
2
Reageer en help mee
Rolandenmary

Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Alle HDMI poorten TV geven storing na aanpassing hoofdaansluiting

Hallo ,

Wij zijn overgestapt van ziggo privé naar zakelijk TV + internet. Daarbij is internet gewijzigd naar '97% glasvezel' (alleen het laatste stukje niet) begrijp ik. Omdat het signaal niet stabiel was, kwam een monteur. Deze gaf aan de hoofdaansluiting in de meterkast aan te moeten passen. De TV deed het totdat de monteur kwam, maar direct vanaf het moment dat de hoofdaansluiting vervangen is door de monteur, geeft de tv storing/sneeuw (de bekende kleine grijze puntjes) op HDMI inputs. De storing is links en rechts van precies het midden verschillend.

Hij geeft geen sneeuw in het instellingen menu van de tv en bij 'geen signaal' als de decoder uitstaat, maar wel bij elke HDMI input die hij krijgt (zowel Next mini, als chromecast als de nintendo switch, alle drie de verschillende hdmi poorten en verschillende hdmi kabel). Het lijkt erop dat de HDMI ingangen een optater hebben gekregen? Wie weet wat hier mis kan zijn? Ziggo lijkt het niet op te kunnen lossen en ik zit nu met een niet werkende LG OLED tv 😞 Bedankt voor het meedenken...

Al geprobeerd: Modem aan/uit, reset, TV aan en uit, uit stopcontact, terug naar fabrieksinstellingen, alle aangesloten devices losgekoppeld en terug aangesloten.

29 Reacties 29
Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6508Posts
  • 240Oplossingen
  • 5066Likes

Goedenavond @Rolandenmary 

Hartelijk welkom op dit klant-helpt-klant consumenten-forum waar ikzelf trouwens ook klant ben.

Kijkt u TV via een Mediabox Next of Mini of kijkt u rechtstreeks via coaxkabel?

Om mogelijke oorzaken uit te sluiten; is het uw LG OLED waar iets mee mis is of is er een andere oorzaak? Volgens mij is de enige manier om daarachter te komen als dat mogelijk is om een andere TV aan te sluiten.

Steefb

Level 20
  • 16117Posts
  • 3014Oplossingen
  • 7480Likes

@Rolandenmary  schreef:

Hallo ,

Wij zijn overgestapt van ziggo privé naar zakelijk TV + internet. Daarbij is internet gewijzigd naar '97% glasvezel' (alleen het laatste stukje niet) begrijp ik. Omdat het signaal niet stabiel was, kwam een monteur. Deze gaf aan de hoofdaansluiting in de meterkast aan te moeten passen. De TV deed het totdat de monteur kwam, maar direct vanaf het moment dat de hoofdaansluiting vervangen is door de monteur, geeft de tv storing/sneeuw (de bekende kleine grijze puntjes) op HDMI inputs. De storing is links en rechts van precies het midden verschillend.

Lijkt me niet het wisselen van privé naar zakelijk, dat is eigenlijk alleen administratief.

Vervangen van het aop was waarschijnlijk gewoon noodzakelijk. (hogere snelheid?).

Dit lijkt een defect aan de tv. HDMI kabels aangesloten op een tv die aanstond". Aangeraden wordt apparatuur uitschakelen voor wisseling van kabels.

Rolandenmary
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Wij hebben de mediabox mini (die hele kleine). De tv was prima tot deze ingreep. We hebben geen tweede tv om te testen.

Rolandenmary
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Steefb  schreef:

@Rolandenmary  schreef:

Hallo ,

Lijkt me niet het wisselen van privé naar zakelijk, dat is eigenlijk alleen administratief.

Vervangen van het aop was waarschijnlijk gewoon noodzakelijk. (hogere snelheid?).

Dit lijkt een defect aan de tv. HDMI kabels aangesloten op een tv die aanstond". Aangeraden wordt apparatuur uitschakelen voor wisseling van kabels.

Ik vrees inderdaad dat (hdmi inputs) van de tv kapot gegaan zijn  toen de aansluiting vervangen is door de monteur. Alles was toen aangesloten en niet losgekoppeld.

Garihd

Level 16
  • 2389Posts
  • 75Oplossingen
  • 1349Likes

Sneeuw is feitelijk een ding van het niet meer bestaande analoge TV.

De HDMI poorten kunnen enkel een optater krijgen door een stroomstoring wat de afbeelding laat zien is eigenlijk geen sneeuw dit zijn de pixels in diverse kleuren, ik begrijp wel dat het als sneeuw of ruis overkomt.

Als dit niet optreed met het instellingen scherm is het scherm niet defect. Wat het wel is durf ik niet te zeggen, het zal in ieder geval een probleem van de tv zijn en dat dit samenvalt met de werkzaamheden is een raar toeval. Eigenlijk kan dit niet door het vervangen van de AOP, om dat uit te sluiten zit er een coaxkabel aangesloten op de televisie?

Rolandenmary
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Garihd  schreef:

Sneeuw is feitelijk een ding van het niet meer bestaande analoge TV.

De HDMI poorten kunnen enkel een optater krijgen door een stroomstoring wat de afbeelding laat zien is eigenlijk geen sneeuw dit zijn de pixels in diverse kleuren, ik begrijp wel dat het als sneeuw of ruis overkomt.

Als dit niet optreed met het instellingen scherm is het scherm niet defect. Wat het wel is durf ik niet te zeggen, het zal in ieder geval een probleem van de tv zijn en dat dit samenvalt met de werkzaamheden is een raar toeval. Eigenlijk kan dit niet door het vervangen van de AOP, om dat uit te sluiten zit er een coaxkabel aangesloten op de televisie?

scherm is inderdaad niet defect. 

lijkt te toevallig om geen verband met het werk te kunnen hebben, deed het direct voor zijn bezoek nog op alle poorten.

nee er is geen coax aangesloten. Enkel 3x hdmi en audio optisch.

Garihd

Level 16
  • 2389Posts
  • 75Oplossingen
  • 1349Likes

Dan kunnen we dit uitsluiten. Via coax kan er onbedoeld spanning in de tv komen.

Uiteraard is het wel een heel raar iets om toeval te zijn.

Alles wat we zouden kunnen  adviseren is als ik het zo lees al uitgevoerd.

@Rolandenmary wat is dat witte kastje onder de televisie? 

Ik vind wat soortgelijke afbeeldingen op het internet daarbij lijkt het om een defect aan het moederbord te gaan. 

Karel.

Level 16
  • 1935Posts
  • 239Oplossingen
  • 1295Likes

Heb je de TV al eens meer dan 5 minuten of langduriger stroomloos gemaakt.

Een HDMI kabel is hot-plugable. Pin 19 is de hotplug detectie ader in de kabel. Dit zou dus geen issue mogen zijn. 

Rolandenmary
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Rolandenmary wat is dat witte kastje onder de televisie? 

dat is de center speaker

Rolandenmary
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Karel.  schreef:

Een HDMI kabel is hot-plugable. Pin 19 is de hotplug detectie ader in de kabel. Dit zou dus geen issue mogen zijn. 

Ik weet niet wat dat betekent maar ik probeer dit nu, dank voor het meedenken 

Rolandenmary
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Rolandenmary  schreef:

@Karel.  schreef:

Dit helpt helaas niet.

Rolandenmary
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Het geluid wordt overigens wel weergegeven en als ik de interne app vd tv, zoals youtube afspeel (dus niet via hdmi), werkt dat voor menu’s wel maar het weer te geven scherm zelf blijft storen. Zie foto bijgaand, heel vreemd.

ergens anders lees ik dat de tv mogelijk niet meer weet welke resolutie hij moet hanteren. 

Karel.

Level 16
  • 1935Posts
  • 239Oplossingen
  • 1295Likes

@Rolandenmary  schreef:

Hot-plugable betekent dat je HDMI-kabels moet kunnen aansluiten - verwisselen zonder dat de TV uit hoeft.

Soms kan een verkeerde instelling voor HDMI ingangen ook problemen veroorzaken bij weergave. Kijk eens naar instellingen voor Ultra HD deep color op de LG TV.

https://www.lg.com/ca_en/support/product-support/troubleshoot/help-library/cs-CT20098005-14371311820...

Rolandenmary
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Karel.  schreef:

@Rolandenmary  schreef:

Hot-plugable betekent dat je HDMI-kabels moet kunnen aansluiten - verwisselen zonder dat de TV uit hoeft.

Soms kan een verkeerde instelling voor HDMI ingangen ook problemen veroorzaken bij weergave. Kijk eens naar instellingen voor Ultra HD deep color op de LG TV.

https://www.lg.com/ca_en/support/product-support/troubleshoot/help-library/cs-CT20098005-14371311820...

Heb ultra hd deep color uitgezet voor alle hdmi poorten en ook dat helpt helaas niet.

Omdat hij ook bij de interne apps van de tv, zoals youtube en prime, die dus niet via hdmi lopen, het probleem ook geeft voor het beeld (maar niet voor de menu’s) lijkt het toch dat er in de software iets ontregeld is denk ik en gaat het dus niet enkel om de hdmi connectie.

ik zie geen andere instellingen of resoluties waar ik aan kan sleutelen.

PeterH2020

Level 6
  • 89Posts
  • 3Oplossingen
  • 26Likes

Tv al eens terug gezet naar Fabrieksinstellingen?

Doman

Level 6
  • 87Posts
  • 0Oplossingen
  • 38Likes

@Rolandenmary  schreef:

Al geprobeerd: Modem aan/uit, reset, TV aan en uit, uit stopcontact, terug naar fabrieksinstellingen, alle aangesloten devices losgekoppeld en terug aangesloten.

Probeer het ook nog eens met een hard reset zoals beschreven op deze site:

Gadgetmates: LG TV HDMI Fix: Troubleshooting and Resolving Connectivity Issues 

• Turn off the TV: Start by turning off your LG TV.
  • Unplug the TV: Next, unplug the TV from the power source and leave it unplugged for about a minute.
  • Hold the power button: While the TV is unplugged, press and hold the power button on the TV for about 30 seconds. This will discharge any residual power in the TV.
  • Plug the TV back in: After a minute, plug the TV back in and turn it on.
Rolandenmary
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Doman  schreef:

@Rolandenmary  schreef:

Probeer het ook nog eens met een hard reset zoals beschreven op deze site:

Gadgetmates: LG TV HDMI Fix: Troubleshooting and Resolving Connectivity Issues 

• Turn off the TV: Start by turning off your LG TV.
  • Unplug the TV: Next, unplug the TV from the power source and leave it unplugged for about a minute.
  • Hold the power button: While the TV is unplugged, press and hold the power button on the TV for about 30 seconds. This will discharge any residual power in the TV.
  • Plug the TV back in: After a minute, plug the TV back in and turn it on.

Dat helpt helaas ook niet, toch bedankt.

Ik vrees dat de tv deze ingreep van ziggo niet overleefd heeft ☹️ 

PeterH2020

Level 6
  • 89Posts
  • 3Oplossingen
  • 26Likes

Over het aop van ziggo loopt geen stroom. 

We hebben het bij ziggo over Decibel minivolt. Daar kan je geen tv mee slopen.

Te veel zonnepanelen op 1 fase wel. Toevallig meegemaakt...

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9968Posts
  • 586Oplossingen
  • 2774Likes

@Rolandenmary  schreef:

Hallo ,

Wij zijn overgestapt van ziggo privé naar zakelijk TV + internet. Daarbij is internet gewijzigd naar '97% glasvezel' (alleen het laatste stukje niet) begrijp ik.

ook bij Ziggo particuliere internetverbindingen (Ziggo privé) heb je 97% glasvezel laatste 3% is coax

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic