Vraag
Reacties
Oplossing
EdBo
Level 3

Ik vraag dit namens een woonzorgcentrum.

Het woonzorgcentrum wil in nieuwe antenne versterkers investeren , wat vrij kostbaar is.

Nu las ik een artikel bij Totaal TV dat in de toekomst de tv uitzendingen alleen nog via internet zal gaan. (All-ip)

Wanneer willen jullie het systeem overgaan zetten? Ongeveer +/- welk jaar? Want misschien is het dan niet verstandig om in nieuwe antenne versterkers te investeren. https://www.totaaltv.nl/nieuws/ziggo-legt-stevig-fundament-overstap-iptvonly/

Met vriendelijke groet

EdBo

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Wim C.
Level 18
T.E.A.M.

Dag @EdBo 

Bij Totaal TV wordt wel vaker wat opgeschreven en het is inmiddels ook duidelijk waar die Jarco Kriek zijn informatie vandaan lepelt. Voor zover bekend zijn er geen enkele plannen dat Ziggo het coax-netwerk gaat uitfaseren.
Dat de Mediabox Next Mini via internet werkt en dus geen coaxkabel nodig heeft dat klopt, maar het benodigde internetsignaal komt wèl via de coaxkabel binnen en zal dat voorlopig ook wel blijven doen.

Of u netwerk- of coaxkabels gaat aanleggen blijf altijd een interessante keuze; met coaxkabels bent u gebonden aan Ziggo en met netwerkverbindingen heeft u wellicht wat meer keuze.

Bekijk in context

5 Reacties 5
Wim C.
Level 18
T.E.A.M.

Dag @EdBo 

Bij Totaal TV wordt wel vaker wat opgeschreven en het is inmiddels ook duidelijk waar die Jarco Kriek zijn informatie vandaan lepelt. Voor zover bekend zijn er geen enkele plannen dat Ziggo het coax-netwerk gaat uitfaseren.
Dat de Mediabox Next Mini via internet werkt en dus geen coaxkabel nodig heeft dat klopt, maar het benodigde internetsignaal komt wèl via de coaxkabel binnen en zal dat voorlopig ook wel blijven doen.

Of u netwerk- of coaxkabels gaat aanleggen blijf altijd een interessante keuze; met coaxkabels bent u gebonden aan Ziggo en met netwerkverbindingen heeft u wellicht wat meer keuze.

EdBo
Level 3
Topicstarter

Oké dankjewel voor je antwoord

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Ik was al in het andere topic aan het schrijven, maar die werd gesloten, heb die tekst naar hier gekopieerd.

Ik vermoed dat er nog minstens 5 jaar overheen gaat, ik denk nog eerder dichter bij de 10 jaar.

Omdat met grofweg 3,75 miljoen klanten, waarvan grofweg een miljoen nog geen mediabox heeft en daarbij geteld alle 2e 3e 4e TV's en al die Humax, Samsung en Cisco enz. mediaboxen die nog via DVB-C werken, zou Ziggo minstens 6 miljoen vervangende mediaboxen moeten gaan vervangen, wil je met al die TV's en mediaboxen nog kunnen kijken.

Zelfs alle Kabel TV abonnementen, het meest eenvoudige, zouden een mediabox moeten gaan krijgen.

Ook de bandbreedte is binnen 5 jaar nog niet nodig voor internet met een download sneller dan 5 Gbit/s, wil je de volle 10 Gbit/s download willen gebruiken, dan lijkt over 10 jaar het makkelijker als DVB-C eruit gaat.

Als alle TV's via IP gaan, dan zullen er modems moeten komen die het internet signaal doorgeven en die blijven werken via de coax kabel.

Ziggo gaat vrijwel zeker niet binnen 10 jaar over op volledige glasvezel voor de huidige bijna 8 miljoen woning aansluitingen, de uitbreiding naar Docsis 4.0 is goedkoper en daar lijkt Ziggo voor te kiezen en dan heb je een maximale internetsnelheid per modem van 10 Gbit/s download en 6 Gbit/s upload.

Ik vermoed dat daarna pas de volgende stap gepland wordt.

Steefb
Level 20

Een woonzorgcentrum heeft waarschijnlijk ook baat bij een groot zakelijke aansluiting. Daar werken dingen vaak net even anders.

Internet, telefonie & televisie voor grote bedrijven | Ziggo Grootzakelijk

Bert
Level 21
T.E.A.M.

@Steefb "Een woonzorgcentrum heeft waarschijnlijk ook baat bij een groot zakelijke aansluiting."

Dat was wel de gewoonte, maar steeds meer verzorgingshuizen laten dit los vanwege de kosten en de onhandige administratie, omdat wonen en zorg en diensten, gescheiden geldstromen zijn geworden en alleen zorg en wonen vergoed worden.

Alles gescheiden zou veel beter en makkelijker en goedkoper worden, volgens de mensen vanachter een bureau.