1
Vraag
2
Reacties
Frans Franssen

Level 2
  • 8Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes

Akai versterker aansluiten op Next box tbv digitale radiozenders

Ik wil gebruik blijven maken van mijn "ouderwetse" Akai stereotoren. Daar per 30 november het analoge radiosignaal vervalt, zal ik een oplossing moeten zoeken. Ik lees bij Ziggo, dat dit via een kabel tussen de Next en mijn stereotoren mogelijk moet zijn. Op de Akai is een Aux aansluiting, die waarschijnlijk gebruikt moet worden met de juiste bekabeling. Wat ik mij afvraag welke kabel is dit en waar kan ik zien welke radiozender ik kies c.q. beluister?

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21924Likes

Ik zou voor deze gaan, deze is afgeschermd.

Let wel even op de verschillende lengtes die je kunt bestellen en moet aangeven.

Jack naar tulp kabel - Type: Stereo, Afgeschermd: Enkel, Aansluiting 1: Jack 3.5mm male, Aansluiting...

 

Let even op of je next een mini Jack uitgang heeft, er zijn 2 Next modellen.

 

Next Arris.png

Bekijk in context

fred6

Level 6
  • 419Posts
  • 5Oplossingen
  • 19Likes

Zet TV aan onder huisje zie je dan zoek scherm en daar staan naar beneden scrollen de vele zenders 

Kies er een wacht op geluid van de toren en dan kun je de tv uitzetten. 

De tv is de display van de radio in de next

Bekijk in context

Frans Franssen
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes

Super Fred6. Dank je.

Bekijk in context

12 Reacties 12
fred6

Level 6
  • 419Posts
  • 5Oplossingen
  • 19Likes

Zie o.a. de vele antwoorden voor diverse torens.

Het simpelste is de FM antenne gebruiken en FM zenders te zoeken.

De next aux met toren aux met een 2xjack kan.  jack next aux out via rood/wit tulp in toren kan ook.

Als de toren spdif  heeft, kan dit met een optische tosh spdif kabel met de next ook.

succes

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21924Likes

Ik zou voor deze gaan, deze is afgeschermd.

Let wel even op de verschillende lengtes die je kunt bestellen en moet aangeven.

Jack naar tulp kabel - Type: Stereo, Afgeschermd: Enkel, Aansluiting 1: Jack 3.5mm male, Aansluiting...

 

Let even op of je next een mini Jack uitgang heeft, er zijn 2 Next modellen.

 

Next Arris.png

Frans Franssen
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes

Dank je Bert. Heb jij misschien ook het antwoord op de vervolgvraag m.b.t. de zichtbaarheid van de radiozender, die ik beluister.

fred6

Level 6
  • 419Posts
  • 5Oplossingen
  • 19Likes

Zet TV aan onder huisje zie je dan zoek scherm en daar staan naar beneden scrollen de vele zenders 

Kies er een wacht op geluid van de toren en dan kun je de tv uitzetten. 

De tv is de display van de radio in de next

Frans Franssen
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes

Super Fred6. Dank je.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21924Likes

Of druk de stembesturingsknop in en zeg tegen de afstandsbediening b.v. radio Omroep Brabant of radio1 en de next gaat er direct naartoe.

fred6

Level 6
  • 419Posts
  • 5Oplossingen
  • 19Likes

Bert beetje zijdelinks, maar werkt dat stem stuur bij jouw ook voor hard en zacht?

Mijn TV koppeling deed het goed maar sinds gisteren wel bij instellen maar na sluiten  tv terug knop is de volume knoppen regeling ook weg van de zggo zapper en moet ik tv zapper gebruiken?

 

 

 

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21924Likes

@fred6  schreef:

Bert beetje zijdelinks, maar werkt dat stem stuur bij jouw ook voor hard en zacht?

Mijn TV koppeling deed het goed maar sinds gisteren wel bij instellen maar na sluiten  tv terug knop is de volume knoppen regeling ook weg van de zggo zapper en moet ik tv zapper gebruiken?


Hard en zacht werkt niet met de stembesturing, dat gaat via infra rood van de afstandsbediening.

 

Het koppelen wil wel eens misgaan, vaak wordt dit opgelost door de batterijen er een uur uit te halen, maar makkelijker is een nachtje eruit laten.

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

Toch een gemis dat de Next niet is uitgerust met een fraai display. Dat is bij de Quantis toch wel erg handig. Maar de Humax 5050c, de 5200c en 5400c hebben dat bv. ook. Zou echt een mooie optie zijn bij de Next.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21924Likes

@Willem-A1 Hij gaat alleen maar kleiner worden, zoals de Humax Next en de Apollo / Mini TV Box

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

Is toch jammer. De Quantis is trouwens ook klein, maar heeft een mooi display... 

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

Die box is wel echt klein @Bert 😄

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic