1
Vraag
2
Reacties
Tom K

Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Afstandsbediening werkt niet

Hallo,

Vanavond al drie keer de AB opnieuw aan de next mini moeten toevoegen. 
Iemand een oplossing of ook dit probleem. 
Tom

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Tom K
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Hallo allemaal,

 

Bedankt voor jullie reacties.
Er bestaat GEEN oplossing voor dit probleem. Het next mini kastje van Arris ontvangt
alleen RF signalen. Helaas geen IR signalen en dit veroorzaakt het probleem. Dit probleem strekt zich over heel Europa. 

Ik heb contact gehad met Ziggo en geregeld dat de Next Mini wordt terug genomen en ik de Next XL opgestuurd krijg.
Deze mediabox werkt wel met RF en IR signalen.
Is nog wel een trucje voor nodig. Zet bij de kabel provider (tijdens de installatie) NIET op Ziggo, maar op UPC. Nu kun je de Samsung AB koppelen.

Mijn advies aan Ziggo; zorg ervoor dat wanneer er een nieuwe mediabox op de markt wordt gebracht deze box zowel RF als IR signalen kan ontvangen. Het is dat Ziggo meewerkte aan een oplossing voor mij anders was ik overgestapt naar een andere provider. 

Bekijk in context

9 Reacties 9
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes

Je kan het volgende proberen.

Next Mini van de Stroom

Televisie van de stroom

Batterijen even uit de Afstandsbediening.

 

Dan batterijen weer in de afstandsbediening.

Zet de TV weer op de Stroom en daarna de Next Mini

Probeer eens de TV Knop (8) en de 0 toets (Nul 15) voor 10 seconde vasthouden. dan zou hij gekoppeld moeten blijven.

 

Zo niet kan je ook nog de Afstandbediening reset geven door:

 

De 0 toets (nul) en de Back ( terug toets) nummer op plaatje en 0 ( nul ) (nummer 15 op plaatje)

deze 30 seconde indrukken dan is de afstandsbediening ontkoppelt.

 

 

AB-infoNext.png

 

Mocht dit zo blijven dan is het handig om even een nieuwe aan te vragen, elke dag komen er wel Moderators langs en die kunnen je door

 

Vermeld graag postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen Ziggo Medewerkers gelijk de juiste gegevens erbij pakken en je sneller helpen als ze het topic benaderen
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

En een nieuwe toesturen.

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2127Likes

Hey @Tom K! Hoe hangt de vlag erbij? Werkt alles stabiel na @Dave! zijn mooie tips? We horen het graag!

Tom K
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Hallo,

 

Nog bedankt voor de adviezen. Deze had ik al geprobeerd. 
Zoals het er nu naar uitziet is het stabiel. Ik wacht af en juich niet te vroeg. 
Ik blijf er wel enorm van balen dat ik mijn Samsung all in one AB niet kan koppelen aan de next mini. 
Ik betreur dat Ziggo en mediabox op de markt brengt welke niet RF en IR kan ontvangen. 
Gemiste kans. Ik overweg hierdoor om alsnog over te gaan stappen naar een andere provider. 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes

Misschien kan dat wel @Tom K 

 

Als je de TV aanzet, en je haalt de HDMI uit de Mini vandaan en daarna stop je hem weer terug.

Nu detecteert je TV een Media Box en zet je hem op Handmatig instellen, doorloop de stappen met je Samsung AB > Bij Provider eerst Ziggo en HDMI kanaal dan zal hij kanaal hoog/omlaag als hij dit niet pakt, ga je stap terug naar Provider en zet hem dan op UPC en probeer je nog een keer, als het goed is dan zou het moeten werken uit eindelijk.

Tom K
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Helaas werkt dit niet. Had ik ook al geprobeerd. Iets met RF en IR signalen. 
Zo jammer dat Ziggo met een kastje van Artis komt welke geen IR en RF signalen ontvangt. Gemiste kans. Doet mij overwegen om over te stappen. 

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3333Likes

Wat rot om te lezen dat het niet is gelukt @Tom K 😞 @Dave! Heb jij verder nog tips voor Tom K ? 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes

@Mariska  Ik heb alle optie's tips en truc's ook van Collega Anne B toegepast, ik ben bang dat de AB echt stuk is en er een nieuwe toegestuurd moet worden dan. Als niks helpt met koppelen dan is hij echt stuk.

 

@Tom K 

 

Vermeld graag postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen Ziggo Medewerkers gelijk de juiste gegevens erbij pakken en je sneller helpen als ze het topic benaderen
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

Tom K
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Hallo allemaal,

 

Bedankt voor jullie reacties.
Er bestaat GEEN oplossing voor dit probleem. Het next mini kastje van Arris ontvangt
alleen RF signalen. Helaas geen IR signalen en dit veroorzaakt het probleem. Dit probleem strekt zich over heel Europa. 

Ik heb contact gehad met Ziggo en geregeld dat de Next Mini wordt terug genomen en ik de Next XL opgestuurd krijg.
Deze mediabox werkt wel met RF en IR signalen.
Is nog wel een trucje voor nodig. Zet bij de kabel provider (tijdens de installatie) NIET op Ziggo, maar op UPC. Nu kun je de Samsung AB koppelen.

Mijn advies aan Ziggo; zorg ervoor dat wanneer er een nieuwe mediabox op de markt wordt gebracht deze box zowel RF als IR signalen kan ontvangen. Het is dat Ziggo meewerkte aan een oplossing voor mij anders was ik overgestapt naar een andere provider. 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes

Dank je voor je terugkoppeling en blij dat het is opgelost 😊

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic