1
Vraag
2
Reacties
ThijsKnoeff

Level 1
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Afstandsbediening voice koppelen aan LG

Ik heb sinds vandaag een nieuwe LG televisie (LG OLED 55A16LA) in combinatie met een Mediabox XL (Horizon) en een voice afstandsbediening. 

Super mooi allemaal, maar nu wil ik natuurlijk de afstandsbediening aan mn tv koppelen zodat ik gewoon met de Ziggo afstandsbediening ook het geluid kan bedienen. Zou moeten kunnen zeg je met een moderne tv toch?

 

Ik volg de aangegeven stappen zoals ze bij Ziggo te vinden zijn maar blijf halverwege in het Ziggo menu hangen. Volgens de stappen ga ik via de Home knop naar het Instellingen scherm. CHECK.  En dan naar Beeld en geluid. CHECK. En dan naar “Koppel je afstandsbediening aan apparaten”. Eh tja, daar klik ik dan op maar dan staat er “Een moment…” en dat blijft oneindig lang in beeld staan. Zie ook bijgevoegd plaatje. 

Heb de mediabox en TV beide al helemaal uitgehad om het opnieuw te proberen maar dat hielp niet. 

Wat kan hier aan de hand zijn en wat kan ik er aan doen?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
ThijsKnoeff
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Het is inmiddels gelukt! Ik weet niet precies waardoor maar toen ik het een dag later nog een keer probeerde kwam ik wel door het menu heen en na het volgen van alle stappen was na een tijdje de afstandsbediening gekoppeld.

 

Zou goed kunnen dat het met de verbinding met de server te maken had, zeker na het net weer opnieuw opstarten van de Box e.d. Maar wat er nou precies was weet ik niet. 

 

Ik ieder geval bedankt voor jullie aandacht voor mijn vraag.

Bekijk in context

3 Reacties 3
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Het lijkt erop dat de Mediabox XL geen verbinding kan maken met de Ziggo servers.

Test: Kun je al wel replay gebruiken op de Mediabox XL?

Laat het hier weten.

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Goedemiddag @ThijsKnoeff, zo te lezen houdt de koppeling je al een tijdje bezig! Ik snap dat je dit geregeld wilt hebben. Heb je de tijd gehad om de test die @Bert aandraagt uit te proberen? 

ThijsKnoeff
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Het is inmiddels gelukt! Ik weet niet precies waardoor maar toen ik het een dag later nog een keer probeerde kwam ik wel door het menu heen en na het volgen van alle stappen was na een tijdje de afstandsbediening gekoppeld.

 

Zou goed kunnen dat het met de verbinding met de server te maken had, zeker na het net weer opnieuw opstarten van de Box e.d. Maar wat er nou precies was weet ik niet. 

 

Ik ieder geval bedankt voor jullie aandacht voor mijn vraag.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic