1
Vraag
2
Reacties
Jd653687

Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Afstandsbediening van sony KD-43XH8599 koppelen met Mediabox Next

Het zou mogelijk moeten zijn om de afstandsbediening van een sony te koppelen met de mediabox next zodat je met een afstandsbediening kan werken. Als ik de stappen doorloop die daarvoor nodig zijn lukt dit echter niet. De mediabox next wordt gezien, maar de bediening werkt niet. Nu heb ik begrepen dat het na de laatste update van de mediabox next is gebeurd. Hoe dit aan te passen?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Jd653687
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Ik wilde eigenlijk de sint afstandsbedieningen met de next koppelen wat ook mogelijk moet zijn, maar die lukt niet. De next aan de sony wilde eerst ook niet. Dit nu nogmaals gedaan en die werkt nu. Bedankt voor de reactie.

Bekijk in context

8 Reacties 8
chips

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Probeer het eens met nieuwe batterijen in je ab(sony).

Jd653687
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Die waren al nieuw

chips

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Heb ook die sony tv en een ziggo next, en heeft bij mij altijd gewerkt met verschillende software versie van de tv en next.

Je moet de afstandsbediening wel op de next richten.

Dus in een afgesloten kast gaat het niet werken.

Blauwvinger

Level 9
  • 370Posts
  • 17Oplossingen
  • 129Likes

Wellicht kan @Teun je de helpende hand toesteken.

Jd653687
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Hele proces nogmaals doorlopen en specifiek de dcx960 gekozen, op Next gericht, helemaal geen reactie. Dan maar 2 afstandsbedieningen 😢

 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

Druk op de TV toets en de Nul (0) van je afstandsbediening en hij is gekoppeld aan je Next

 

Anders Druk op Home > dan naar Tandwiel op rechts > vervolgens Tabblad Beeld en Geluid en kies dan voor

Koppel Afstandsbediening aan andere apparaten. Nu krijg je 2 opties de 1 is voor TV en Next en de 2e optie voor Surround Systemen, Soundbars etc. Optie 1 heb je nodig

 

IMG_1679.jpgIMG_1680.jpgIMG_1681.jpgIMG_1682.jpg

Jd653687
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Ik wilde eigenlijk de sint afstandsbedieningen met de next koppelen wat ook mogelijk moet zijn, maar die lukt niet. De next aan de sony wilde eerst ook niet. Dit nu nogmaals gedaan en die werkt nu. Bedankt voor de reactie.

Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes

@Jd653687 . je hebt een pb.

 

vr gr Teun

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic