1
Vraag
2
Reacties
rbo

Level 5
  • 67Posts
  • 1Oplossingen
  • 25Likes

Afstandsbediening van Sony TV (2021) koppelen met Mediabox Next

Niet zozeer een vraag, maar hieronder een oplossing voor het koppelen van de afstandsbediening van een Sony TV (2021) met de Ziggo Mediabox Next, die ook staat op https://community.sony.nl/t5/android-tv/afstandsbediening-koppelen-met-ziggo-mediabox-next/td-p/3779...

Alles werkt nu met de Sony AB.

 

Ik herhaal hier wat ik daar ook geschreven had. Misschien werkt het ook voor andere recente Sony TVs:

"Oplossing van @Davefr010 (Sony Community) werkt ook voor de Sony KD-43X85J (2021; softwareversie 6.4284) hier. Inderdaad zoeken bij TV instellingen > Zenders & Ingangen > Externe ingangen > Kabel/satelietreceiver op 'Ziggo' en model 'Next'. Kies 'MediaboxNext' of 'Next'. Mediabox eerst gereset, en TV ook (10 sec uitgeschakeld) .

 

In beide gevallen kan de Sony AB (VCR model RMF-TX520E) via infrarood(!) de Mediabox Next (Arris DCX960-STB-ZG-CO) bedienen: kanalen, ziggogo, replay, etc lopen via infrarood van de Mediabox, geluidregeling loopt rechtstreeks via de Sony AB met de TV (bluetooth of infrarood), aan en uitschakelen ook via de Sony AB (is wel wat geduld nodig, want opstarten van de Mediabox duurt even; uitschakelen: Mediabox schakelt zichzelf na vooraf ingestelde tijd uit). Dus met de Sony AB kan ik nu alles bedienen. De signalen gaan niet via de TV en HDMI naar de Mediabox, de infrarood sensor op de Mediabox moet zichtbaar zijn voor de Sony AB.

 

ps. De QuickSet server voor Google/Android smart TVs is niet altijd bereikbaar. Als fabrikant 'Ziggo' niet wordt gevonden, later nog eens proberen. Als je fabrikant 'Arris' kiest (producent van deze Ziggo Mediabox), krijg je melding dat de receiver niet ondersteund wordt. Ook de Ziggo AB werkt nog: rechtstreeks met de Mediabox, maar geluidregeling loopt dan via infrarood van de TV."

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
GeertS

Level 3
  • 14Posts
  • 3Oplossingen
  • 2Likes

Gevonden! De knop met "i+" (onder de "7") geeft toegang tot een soort van menu. Je hebt dan de optie om "start(menu)" te selecteren en dan kom je waar je moet zijn!

Bekijk in context

4 Reacties 4
Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

Hi @rbo! Goed dat je deze handige stappen hier deelt, daar zullen vast mensen iets aan hebben 🙂 

GeertS

Level 3
  • 14Posts
  • 3Oplossingen
  • 2Likes

Hier werkt het ook met de Sony XD-55XH9005. Ik kan alleen op de Sony afstandsbediening de knop niet vinden waarmee je op de mediabox naar de bewaarde opnames kunt gaan. Weet iemand toevallig welke knop dat is?

Monica
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 772Posts
  • 154Oplossingen
  • 262Likes

Goede vraag @GeertS! Wellicht kan @rbo je daar meer over vertellen? Ik kwam ook nog een artikel tegen met de verschillende knoppen op de Sony afstandsbediening, misschien staat daar iets tussen waar je wat aan hebt? 

GeertS

Level 3
  • 14Posts
  • 3Oplossingen
  • 2Likes

Gevonden! De knop met "i+" (onder de "7") geeft toegang tot een soort van menu. Je hebt dan de optie om "start(menu)" te selecteren en dan kom je waar je moet zijn!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic