Vraag
Reacties
Oplossing
Bella0103
Level 1

Afstandsbediening slecht bij on demand maar goed op tv

De afstandsbediening werkt goed op de tv maar niet bij on demand! Batterijen zijn al vervangen, afstandsbediening vervangen maar probleem blijft. Als ik op on Demand wil zoeken naar n film/serie waarbij ik de pijltjes toetsen moet gebruiken, werken de toesten voor een korte tijd en daarna niks meer
0 Kudos
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
AlexHelpt
Level 16
Lijkt me eerder dat de Humax helemaal vastloopt in het On Demand-gedeelte.
Ik merk zelf ook dat On Demand op de 5300c wat 'fragiel' is. Het lijkt wel een soort opstart-moment te moeten krijgen. Zelf zap ik niet meteen door het On Demand-menu als ik de rode knop indruk, maar laat eerst een seconde of 10 het beginscherm van On Demand opstaan voor ik rondklik. Daarna geen problemen meer gehad..

Bekijk in context

12 Reacties 12
Meldingen
Aan Uit
EnergieBoy
Level 19
Hoi Bella0103
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Ziggo.

Misschien dat je de afstandsbediening opnieuw moet koppelen met de Mediabox XL.
Meer info: https://community.ziggo.nl/ziggo-mediabox-xl-154/mediabox-xl-de-afstandsbediening-koppelen-aan-de-mediabox-25431

Laat even weten of het is gelukt of niet.
0 Kudos
Willem-A
Level 1
Volgens mij heeft ze geen XL? Zou dus mooi zijn als ze even aangeeft hoe ze Tv kijkt. Ik zie dat ze een Cam module heeft... ?
0 Kudos
EnergieBoy
Level 19
Willem-A wrote:
Volgens mij heeft ze geen XL? Zou dus mooi zijn als ze even aangeeft hoe ze Tv kijkt. Ik zie dat ze een Cam module heeft... ?

Goed dat je het zegt Willem, ik had daar nog niet eens naar gekeken. 9 van de 10x staat daar namelijk nooit iets en dan ga ik voor het gemak er maar vanuit dat iemand een XL heeft 🙂
Bella0103
Level 1
Topicstarter
Bella0103 wrote:
De afstandsbediening werkt goed op de tv maar niet bij on demand! Batterijen zijn al vervangen, afstandsbediening vervangen maar probleem blijft. Als ik op on Demand wil zoeken naar n film/serie waarbij ik de pijltjes toetsen moet gebruiken, werken de toesten voor een korte tijd en daarna niks meer
0 Kudos
Bella0103
Level 1
Topicstarter
Hallo
heb inderdaad geen XL
0 Kudos
Willem-A
Level 1
Bella0103 wrote:
Hallo
heb inderdaad geen XL

Maar hoe kijk je dan wel? Via een CI module zoals in je persoonlijke gegevens zie? Zo ja, dan heb je dus een probleem met de afstandsbediening van de Tv?

Je geeft tevens aan dat de afstandsbediening al is vervangen, maar wat is er verder nog gedaan na de laatste melding? Als je via een CI module in de Tv kijkt, zet de Tv dan even een half uurtje geheel spanningsloos. Dus echt even stekker uit de contactdoos.

En liefst zoveel mogelijk gegevens, want anders is het voor ons ook wel erg lastig...
Bella0103
Level 1
Topicstarter
ik ben niet zo heel technisch dus dit kan ik vertellen. Ik kijk tv met de Human 5300c mediabox, ik heb geen XL. De afstandsbediening werkt perfect totdat ik Ziggo On Demand ga kijken en de pijltjes toetsen moet gebruiken. Ik heb een nieuwe afstandsbediening besteld omdat ik dacht dat de oude stuk was. Toen de nieuwe binnen is gekomen, heb ik er nieuwe batterijen in gedaan en voor de rest niks mee gedaan
0 Kudos
EnergieBoy
Level 19
Tijd voor een moderator om hier naar te kijken!
Misschien dat die iets voor je kan betekenen. Zal er eens eentje voor je roepen 😉
AlexHelpt
Level 16
Lijkt me eerder dat de Humax helemaal vastloopt in het On Demand-gedeelte.
Ik merk zelf ook dat On Demand op de 5300c wat 'fragiel' is. Het lijkt wel een soort opstart-moment te moeten krijgen. Zelf zap ik niet meteen door het On Demand-menu als ik de rode knop indruk, maar laat eerst een seconde of 10 het beginscherm van On Demand opstaan voor ik rondklik. Daarna geen problemen meer gehad..
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
Hey Bella0103 Welkom hier!
Zo te lezen gaat het niet helemaal goed met de afstandsbediening/mediabox, wanneer je in het on demand menu zit. Dit moet natuurlijk anders kunnen!

AlexHelpt noemt iets belangrijks; wellicht loopt het menu/de mediabox vast en zit het dus niet in de afstandsbediening. Hoe gaat het wanneer je het on-demand menu een paar seconden met rust laat, voor je er in gaat navigeren; zoals AlexHelpt noemt? :relaxed:
Bella0103
Level 1
Topicstarter
Hallo
bedankt voor de info
Ik heb geprobeerd om 10 sec te wachten voordat ik verder rondklik bij Ziggo on Demand en het lijkt te werken, helemaal blij
Hopelijk blijft t ook zo en anders meld ik me wel
Bedankt voor de hulp

fijne dag nog
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
Super! #LekkerBezig, AlexHelpt !