Vraag
Reacties
Oplossing
mamazamala
Level 2

Afstandsbediening praat niet met mediabox

Vorige week overleed mijn UPC mediabox (may in rest in peace). Ik kreeg zaterdag een nieuwe opgestuurd, waarvoor mijn dank. ‘s Avonds TV gekeken. Zondag ook. Maar die avond ging het mis. Ik keek een opname en aan het einde kon ik de opname niet meer stoppen, of de mediabox uitzetten. De volgende dag kon ik de mediabox ook niet aanzetten. Krijg ik van de Twitter helpdesk de tip om de afstandsbediening weer te koppelen (link). Alles mooi en aardig, maar als ik op een knop druk op de afstandsbediening komt het signaal niet aan op de mediabox. Dan heeft het ook geen zin om te zeggen dat ik op de huisje knop moet drukken en vervolgens op het tandwiel. Het signaal van de huisje knop wordt al niet ontvangen. Dus het is dus een slechte instructie. Toch? 

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
mamazamala
Level 2
Topicstarter

Ik kreeg van Twitter support de tip 30 minuten de batterijen uit de afstandsbediening te halen. Dat heeft gewerkt.

@Bert Je bedoelt het getal nul helemaal onderaan?

Bekijk in context

3 Reacties 3
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Dat was de verkeerde link om te koppelen met de TV.

Haal eerste de next 30 seconden van de stroom en wacht tot die weer volledig opgestart is.

De afstandsbediening koppelen met de Next.

1. Richt de afstandsbediening naar het voorpaneel van de Mediabox Next.
  2. Druk voor 10 seconden tegelijk op de ”TV”-knop 4 en de 0 knop op de afstandsbediening.

Bert_0-1633958417598.png

0 Kudos
mamazamala
Level 2
Topicstarter

Ik kreeg van Twitter support de tip 30 minuten de batterijen uit de afstandsbediening te halen. Dat heeft gewerkt.

@Bert Je bedoelt het getal nul helemaal onderaan?

Bert
Level 21
T.E.A.M.

Dat triggert ook een nieuwe automatische koppeling.

0 Kudos