1
Vraag
2
Reacties
Tony58

Level 1
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Afstandsbediening nextbox

Goede morgen allemaal. Ik heb hetzelfde probleem als zoveel anderen voor mij. Ik heb twee next boxen. Ik heb drie dagen geleden voor boven een nieuwe JVC TV gekocht. En aan mijn nextbox gekoppeld en ja hoor de aan en uit knop en de volume knop werkt niet op m’n next ab. Ik heb werkelijk de laatste drie dagen alles maar ook werkelijk alles geprobeerd wat ik bij jullie alsook zo online kon vinden maar niets werkt. Via instellingen tv met model nr geprobeerd te verbinden.  Batterijen een uur eruit. Naar fabrieksinstellingen en alles opnieuw verbonden box uit gezet en weer aan AB opnieuw verbonden. Niets werkt. 

19 Reacties 19
Meldingen
Aan Uit
bloemen64

Level 18
T.E.A.M.
  • 5440Posts
  • 198Oplossingen
  • 3309Likes

Ook al een keer nieuwe batterijen in de AB van de Next gedaan?

De oude AB van de Next met 4 batterijen stopte eerder met het aansturen van apparaten via IR dan het aansturen van de Next via RF.

Reageert de TV ook al niet als gevraagd wordt een aantal toetsen te controleren?

Als je daar wel doorheen komt en de TV dan wel reageert dan kan het zijn dat de TV niet is geselecteerd als bediener van de volume.

Tony58
Topicstarter
Level 1
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

hoi super expert. Voordat ik deze nieuwe JVC gekocht heb, had ik een 16 jaar oude tv van Blokker waar mijn AB van de next box het wel deed. Je zou toch eerde zeggen dat een zo oude tv van een onbekend merk het niet zou doen. Daar deden de volume toetsen het wel gewoon. Ik vind het maar vreemd. De TV is wel geselecteerd voor het volume. Ik heb op internet destijds iets opgezocht waarbij ik een nummer moest invullen van de tv en bepaalde toetsen binnen een bepaalde tijd moest drukken om het volume te activeren op de next AB. Maar dat is zolang geleden dat ik niet meer weet waar ik toen gezocht heb. In ieder geval deden alle toetsen het van de AB van de next box. Ik heb een AB inderdaad met vier batterijen. Is er dan een nieuwere AB?

bloemen64

Level 18
T.E.A.M.
  • 5440Posts
  • 198Oplossingen
  • 3309Likes

De pagina die het precies uitlegt en voor de Next AB is gemaakt is:

https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/afstandsbediening/koppelen-aan-tv#/voice-afstand...

Er zijn inderdaad 2 types AB. Hebben dezelfde knoppen maar de nieuwe is iets kleiner en heeft geen verlichte toetsen waardoor die langer meegaat.

Sommige fabrikanten maken speciale AB voor hun TV's. De meeste hergebruiken het oude ontwerp en maken er een nieuw kastje omheen. Mijn Panasonic TV uit 2012 heeft een AB die nog precies lijkt op de modellen die je krijgt bij een 2022 TV.

Als de Next via hdmi aangesloten is aan je TV dan zou de Next het type en merk zelf al ontdekt moeten hebben. De website heb je dan niet nodig.

Ik heb zelf ooit als proef mijn Panasonic ingevoerd als type en ben toen door de verschillende keuzes gegaan. Je geeft alleen de cijfers op die iets met het type te maken hebben. Of de Next daar iets mee doet weet ik niet. Ik kon 5x een nieuwe poging doen om de juiste te vinden. Heb steeds geantwoord dat de TV niet werkte. Zuiver om te kijken hoeveel types er in de database zitten.

Daarna heb ik er een paar gecheckt en ze werkten allemaal. Er hoeven ook maar een aantal toetsen te werken. De volume, mute, source selectie en Aan/Uit. Alle ander knoppen zullen niets doen.

De volume is het belangrijkste. Die zou ik als eerste proberen.

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 345Oplossingen
  • 1002Likes

Hey @Tony58

Is het nog gelukt met de tips van @bloemen64  ?

Tony58
Topicstarter
Level 1
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi Jiri. Helaas niet. Heb nog met ziggo contact gehad, ze sturen me toch een nieuwe afstandsbediening. Ik ben er bijna wel zeker van dat dit ook niet werkt, maar goed ik kan niet meer als proberen. Ik vind het vreemd dat de AB het wel deed op een 17 jaar oude tv van een totaal onbekend merk van Blokker maar op een nieuwe tv van JVC niet. Beide tv’s verbonden met HDMI dus daar kan het ook niet aan liggen. 

bloemen64

Level 18
T.E.A.M.
  • 5440Posts
  • 198Oplossingen
  • 3309Likes

Heb je ook het type nummer van de JVC. Dan kan ik kijken of er iets over vermeld wordt ergens. Sommige nieuwe TV's werken heel modern met een RF AB. Dan zal de Next er niets mee kunnen.

AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 248Oplossingen
  • 665Likes

Forummer @NF had hetzelfde probleem met een JVC LT28FD100. Ik weet niet of 'de fout' bij JVC of bij Ziggo ligt in deze.

Tony58
Topicstarter
Level 1
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

LT-32FD-100

hoop echt dat jullie er iets op kunnen vinden. B.V.D Grz Tony

NF

Level 5
  • 67Posts
  • 5Oplossingen
  • 11Likes

Bij mij moet ik de tv aan en uitzetten met de JVC afstandsbediening. De rest werkt via de Ziggo afstandsbediening. Ik heb het maar geaccepteerd. Kan best dat het aan JVC ligt, omdat het om hetzelfde type tv gaat zie ik.

bloemen64

Level 18
T.E.A.M.
  • 5440Posts
  • 198Oplossingen
  • 3309Likes

Het lijkt erop dat de Aan/Uit functie tussen wal en schip valt. Die code kan via een hdmi-cec commando verstuurd worden en via de knop linksboven op de AB.

Staat de hdmi-cec controle aan op de JVC tv (TV link bij JVC genoemd). Afhankelijk van de TV kan het nog zijn dat je moet toestaan dat de TV via deze codes aan/uit kan. Ik kan het type niet vinden bij de verschillende handleiding sites. Lijkt een vreemde eend in de bijt te zijn. Zelfs bij JVC kan ik niets vinden. Misschien door Coolblue of andere tv verkoper zelf bedacht?

Als ik thuis op de Next de powerknop druk dan gaat de TV en Receiver aan. Daar wordt de AB niet voor gebruikt. Die doet op dat moment niets. Of de AB wel of niet in de buurt is maakt niet uit.

Via de knop rechtsboven gaat alles aan/uit. Zonder dat ik op mijn tv moet mikken.

Druk ik op de knop linksboven dan gaat alleen de TV uit. Als ik goed mik tenminste. Dat gaat via IR.

pietrucci

Level 9
  • 314Posts
  • 2Oplossingen
  • 71Likes

Ik kan mijn nieuwe tv koppelen met de ziggo next ab. Echter de volume toetsen werken niet en het met 1 knop aan- en uitzetten ook niet. Mijn tv is een TCL 75C835. Toevallig iemand met een TCL dit toch  het werken heeft gekregen? Thnx.

Tony58
Topicstarter
Level 1
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb dit alles geprobeerd maar niets werkt

bloemen64

Level 18
T.E.A.M.
  • 5440Posts
  • 198Oplossingen
  • 3309Likes

@pietrucci  schreef:

Ik kan mijn nieuwe tv koppelen met de ziggo next ab. Echter de volume toetsen werken niet en het met 1 knop aan- en uitzetten ook niet. Mijn tv is een TCL 75C835. Toevallig iemand met een TCL dit toch  het werken heeft gekregen? Thnx.

Alleen het koppelen van de AB aan de Next is niet voldoende. De aangesloten apparatuur moet ook gevonden zijn, de tv dus. Als er nog meer apparatuur gevonden is moet ook het juiste apparaat geselecteerd worden om aangestuurd te worden door de Next AB.

Tony58
Topicstarter
Level 1
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dat heb ik allemaal gedaan maar hij vind de tv niet. 

Simba24

Level 13
  • 789Posts
  • 36Oplossingen
  • 191Likes

Op Bol.com staat de TV ook en de review van een klant schrijft:
---
Goede tv voor in de slaapkamer. Betaalbaar en voor die prijs een goede kwaliteit. Koppelen met Ziggo afstandsbediening gaat wel lastig
----

Lastig, dus niet onmogelijk zou ik denken.
Ik kan je verder niet helpen ik heb geen JVC TV

bloemen64

Level 18
T.E.A.M.
  • 5440Posts
  • 198Oplossingen
  • 3309Likes

"Lastig" zal betekenen dat die klant allerlei tv types geprobeerd heeft totdat er een gekozen is die de paar toetsen goed mapt.

Meestal maakt het type nummer niet zo veel uit. 

Bij vervangende afstandsbedieningen zie ik de naam "Thomson" opduiken. Blijkbaar uit dezelfde fabriek.

Codes van Thomson maar proberen als die bestaat tenminste.

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2760Posts
  • 399Oplossingen
  • 976Likes

Goedemiddag @Tony58, het is nogal een traject! Is het inmiddels gelukt na de laatste tips die gedeeld zijn? Wij zijn heel erg benieuwd.

Tony58
Topicstarter
Level 1
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi Lotte, helaas niet. Wat ik ook probeer het werkt niet. Ik ben 64 jaar en niet zo bedreven in dit alles. Wel heb ik alle oplossingen die ik ook maar vinden kon en die me aangereikt zijn door jullie uitgeprobeerd maar niets werkt. Met de de box voor de next heb ik dat probleem ook gehad met een oude tv van Blokker. Ik heb toen op internet iets gevonden waarbij je ik weet niet hoeveel toetsen in een bepaalde tijd moest drukken en dat werkte toen maar ik kan het niet meer vinden. Ik weet nog dat ik toen gewoon een nummer van een Philips tv genomen heb en het werkte. Maar deze tv krijg ik op geen enkele manier verbonden met de next AB.

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14344Posts
  • 1188Oplossingen
  • 6286Likes

Als alles al geprobeerd is, ben ik bang dat er niets anders meer opzit dan de afstandsbediening van de tv er naast blijven gebruiken :-(.