Vraag
Reacties
Oplossing
Aankondigingen
Ravon
Level 2

Afstandsbediening next volume koppelen aan tv

Hallo, Wie kan mij helpen om een Element TV type 65DE910B te koppelen aan mijn afstandsbediening van mijn Next mediabox. Ik wil graag maar 1 afstandsbediening gebruiken.

De instelhulp van Ziggo werkt helaas niet… 

0 Kudos
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Ravon
Level 2
Topicstarter

Goedemorgen Iedereen, De Tv is vorige week kapot gegaan en heb nu bericht gehad dat ik een nieuwe tv mag uitzoeken. Ik ga nu voor een Samsung Philips of LG.mag ik iedereen bedanken voor de inbreng in het probleem dat ik met deze tv heb gehad !

Bekijk in context

17 Reacties 17
Meldingen
Aan Uit
Verwijderd account
Niet van toepassing

Hoi @Ravon ,

Kan je wel het merk element selecteren tijdens het instellen van de AB?

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Heb je deze stappen gevolgd met als merk Element?

Afstandsbediening en tv koppelen | Klantenservice | Ziggo

AlexHelpt
Level 16

Het merk is (officieel) KB-Elements. Ik vermoed dat dit merk te klein is voor een samenwerking met providers om dergelijke functies te ondersteunen.

Misschien heeft iemand een ander/beter idee, bijvoorbeeld een ander merk dat overeen zou komen met de werking van deze 🙂

Verwijderd account
Niet van toepassing

Ik heb wat merken gevonden die dezelfde IR code hanteren(en van dezelfde OEM komen waarschijnlijk):

Orion

Seiki

Bert
Level 21
T.E.A.M.

Element is te kiezen in de Next met Koppel je afstandsbediening.

0 Kudos
AlexHelpt
Level 16

Element is een ander merk dan het hier geopperde KB-Elements, Bert 🙂

Ravon
Level 2
Topicstarter

Hoi @visser ik kan element selecteren maar werkt verder niet...

0 Kudos
Ravon
Level 2
Topicstarter

Ik ga deze optie proberen en houd jullie op de hoogte !

0 Kudos
Verwijderd account
Niet van toepassing

Hoi @Ravon ,

Zou je Orion en Seiki ook kunnen proberen?

Daarnaast, heb je de Humax of Arris next?

0 Kudos
Ravon
Level 2
Topicstarter

Het is de Arris next

0 Kudos
Verwijderd account
Niet van toepassing

Dat is fijn.Dan zou er eventueel een Horizon qwerty AB opgestuurd kunnen worden, misschien werkt die wel.

Heb je ondertussen Orion en Seiki geprobeerd?Werkte dat?

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

@Verwijderd account Een Horizon qwerty AB werkt niet op de Next.

Het is het achterliggende systeem wat de database heeft en koppelt, mits het merk en model opgenomen is in de database.

0 Kudos
Verwijderd account
Niet van toepassing

Met de Arris wel hoor, als je die koppelt en vervolgens de TV handmatig instelt volgens de methode in mijn kennisbank artikel moet het werken!

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

@Verwijderd account Ik kan dat artikel niet vinden waar een Horizon qwerty AB gekoppeld wordt met de Next.

Mis ik iets?

0 Kudos
Verwijderd account
Niet van toepassing

Het is vrij simpel maar het kan alleen met de Arris:

Stop de batterijen in de Qwerty AB.

Druk 1x op de box knop.

De AB gaat nu zoeken naar de next.

Als hij gekoppeld is, moet je de next kunnen bedienen.

Vervolgens kan je de AB handmatig op te TV afstemmen met deze stappen : https://community.ziggo.nl/t5/Kennisbank/Hoe-stel-je-de-Mediabox-XL-Horizon-qwerty-afstandsbediening...

Als je een Horizon AB en Arris next hebt, zou je het ook zelf even kunnen testen mocht je dat graag willen!

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Goedemiddag @Ravon, ik ben benieuwd of het inmiddels gelukt is om de mediabox Next te koppelen? Ik lees dat je flink wat tips ontvangen hebt. 

0 Kudos
Ravon
Level 2
Topicstarter

Goedemorgen Iedereen, De Tv is vorige week kapot gegaan en heb nu bericht gehad dat ik een nieuwe tv mag uitzoeken. Ik ga nu voor een Samsung Philips of LG.mag ik iedereen bedanken voor de inbreng in het probleem dat ik met deze tv heb gehad !