Hallo, Wie kan mij helpen om een Element TV type 65DE910B te koppelen aan mijn afstandsbediening van mijn Next mediabox. Ik wil graag maar 1 afstandsbediening gebruiken.
De instelhulp van Ziggo werkt helaas niet…
Opgelost! Ga naar oplossing.
Goedemorgen Iedereen, De Tv is vorige week kapot gegaan en heb nu bericht gehad dat ik een nieuwe tv mag uitzoeken. Ik ga nu voor een Samsung Philips of LG.mag ik iedereen bedanken voor de inbreng in het probleem dat ik met deze tv heb gehad !
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Hoi @Ravon ,
Kan je wel het merk element selecteren tijdens het instellen van de AB?
Heb je deze stappen gevolgd met als merk Element?
Het merk is (officieel) KB-Elements. Ik vermoed dat dit merk te klein is voor een samenwerking met providers om dergelijke functies te ondersteunen.
Misschien heeft iemand een ander/beter idee, bijvoorbeeld een ander merk dat overeen zou komen met de werking van deze 🙂
Ik heb wat merken gevonden die dezelfde IR code hanteren(en van dezelfde OEM komen waarschijnlijk):
Orion
Seiki
Element is te kiezen in de Next met Koppel je afstandsbediening.
Element is een ander merk dan het hier geopperde KB-Elements, Bert 🙂
Hoi @visser ik kan element selecteren maar werkt verder niet...
Ik ga deze optie proberen en houd jullie op de hoogte !
Het is de Arris next
Dat is fijn.Dan zou er eventueel een Horizon qwerty AB opgestuurd kunnen worden, misschien werkt die wel.
Heb je ondertussen Orion en Seiki geprobeerd?Werkte dat?
@Verwijderd account Een Horizon qwerty AB werkt niet op de Next.
Het is het achterliggende systeem wat de database heeft en koppelt, mits het merk en model opgenomen is in de database.
Met de Arris wel hoor, als je die koppelt en vervolgens de TV handmatig instelt volgens de methode in mijn kennisbank artikel moet het werken!
@Verwijderd account Ik kan dat artikel niet vinden waar een Horizon qwerty AB gekoppeld wordt met de Next.
Mis ik iets?
Het is vrij simpel maar het kan alleen met de Arris:
Stop de batterijen in de Qwerty AB.
Druk 1x op de box knop.
De AB gaat nu zoeken naar de next.
Als hij gekoppeld is, moet je de next kunnen bedienen.
Vervolgens kan je de AB handmatig op te TV afstemmen met deze stappen : https://community.ziggo.nl/t5/Kennisbank/Hoe-stel-je-de-Mediabox-XL-Horizon-qwerty-afstandsbediening...
Als je een Horizon AB en Arris next hebt, zou je het ook zelf even kunnen testen mocht je dat graag willen!
Goedemiddag @Ravon, ik ben benieuwd of het inmiddels gelukt is om de mediabox Next te koppelen? Ik lees dat je flink wat tips ontvangen hebt.
Goedemorgen Iedereen, De Tv is vorige week kapot gegaan en heb nu bericht gehad dat ik een nieuwe tv mag uitzoeken. Ik ga nu voor een Samsung Philips of LG.mag ik iedereen bedanken voor de inbreng in het probleem dat ik met deze tv heb gehad !
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.