afstandsbediening met voice controle werkt goed alleen bij uitschakelen van tv en box schakelt hij tv niet uit.
wat wel zou moeten bij drukken op rode knop zou tv en box zich moeten uitschakelen volgens beschrijving.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Goedemorgen @Wino1, @otmos, @Jantraa, @WiebrenBuwalda, helaas heb ik slecht nieuws. Na verder overleg met onze engineers blijkt dat de Mediabox XL (met nieuwe software) geen ondersteuning heeft voor de functionaliteit om de mediabox en televisie met één knop aan- en uit te zetten (met de nieuwe afstandsbediening). Excuses dat wij jullie verkeerd over hebben geinformeerd. We zullen ook onze officiele communicatie die bij de afstandsbediening zit controleren en aanpassen.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Heb je de TV al gekoppeld aan de afstandsbediening?
Ik ondervind het zelfde probleem. Het gelijktijdig aan en uitzetten met de rode knop van tv en box werkt niet. Afzonderlijk aan en uitzetten werk wel. Dus de tv is wel gekoppeld.
@Wino1 @Jantraa Allereerst van harte welkom op de Community.
Wat vreemd! Bij @Wino1 werkt het uitschakelen niet. Werkt het inschakelen wel via deze knop (rechtsboven)? Heb je de Next ingesteld op '1 knop inschakelen'? Dit check je via:
Ik heb deze functie niet. Kan het zijn dat de mediabox deze functie dan niet ondersteund?
Het staat wel in de handleiding van de nieuwe afstandsbediening.
Ik heb hetzelfde probleem: AB gekoppeld aan mediabox xl en samsung tv. De rode knop schakelt alleen de mediabox uit. Ik moet dus steeds twee knoppen indrukken om beide uit te schakelen.
Hoi @Jantraa, wat apart dat de functie bij jou niet zichtbaar is. Hij zou toch echt in het menu moeten staan. Enige uitzondering hierop is wanneer je de afstandsbediening met het toetsenbordje gebruikt of een afstandsbediening van een derde partij zoals een Logitech smartremote. Kun je eens een foto maken van het "Beeld en geluid" menu? Alvast bedankt!
@otmos, @Wino1, is de instelling "Eén knop voor aan- en uitzetten” (zie de reactie van mijn collega Vincent) bij jullie wel zichtbaar en heeft deze het gewenste effect?
Nee, deze knop zit niet in het menu van mediabox xl. Alleen de knop “koppel ab aan andere apparaten”.
Hoi @otmos , bedankt voor je snelle reactie. Voor jou dan dezelfde vraag of je hier een foto van zou kunnen maken. En een controlevraag: om het menu te openen gebruik je niet de de afstandsbediening met het toetsenbordje of een afstandsbediening van een derde partij zoals een Logitech smartremote?
Alvast bedankt!
@otmos , bedankt voor de afbeelding. Ik laat dit onderzoeken en kom er zo spoedig mogelijk op terug.
Nee.
is hier ook niet zichtbaar
Ik heb ook geprobeerd de afstandsbediening opnieuw te koppelen maar dat helpt niet. Maak er verder geen probleem van, verder erg tevreden over het gebruik en snelheid is na update sterk verbeterd. Ook het blokjesbeeld en geluidshikken is verleden tijd.
ik gebruik alleen de nieuwe ab. De software versie 4.31
Hoi @otmos, @Wino1, @Jantraa, de afdeling die dit probleem in onderzoek heeft wil graag tijdelijk extra logging op jullie mediabox activeren. Met die extra logging kunnen ze sneller de oorzaak van het probleem ontdekken. In de praktijk merk je hier weinig van, je mediabox kan ietsje trager worden in gebruik. Maar het is uiteraard tijdelijk. Graag hoor ik of jullie hier akkoord mee gaan.
Als tweede is deze afdeling benieuwd of de stembesturing van de afstandsbediening wel werkt. Dat zou namelijk een indicatie zijn dat de mediabox wel goed herkend dat er een afstandsbediening met stembesturing is gekoppeld (en de optie voor "Eén knop voor aan- en uitzetten” ook zichtbaar zou moeten zijn).
Alvast bedankt voor jullie reactie.
akkoord voor extra logging
Stembesturing werkt goed, knop voor aan-uit zetten is niet zichtbaar.
extra logging akkoord; stembesturing werkt prima!
akkoord voor extra logging
Stembesturing werkt goed, knop voor aan-uit zetten is niet zichtbaar.
Stembesturing werkt goed, ook bij mij knop voor aan en uitzetten is niet zichtbaar. Extra logging is akkoord.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.