1
Vraag
2
Reacties
Renst

Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Afstandsbediening mediabox werkt niet bij replay

Sinds enige tijd werken de meeste functies van de afstandsbediening niet meer als we een programma via replay terug kijken. Alleen de aan/uitknop doet het dan nog. Geluid, vooruit spoelen en pauze werken allemaal niet meer. Ook zender wisselen doet niets. Na het opnieuw opstarten van de mediabox doet de afstandsbediening het weer bij normaal tv kijken. Enig idee hoe dit op te lossen?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Renst
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Probleem is opgelost. Ziggo heeft een nieuwe mediabox gestuurd. Alles doet het nu weer zoals het hoort.

Bekijk in context

18 Reacties 18
Tom1

Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Hier hetzelfde probleem 🙈

JvdGiessen

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bij mij ook hetzelfde probleem.... en ook bij opnamen....

Renst
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Heb ondertussen een front reset gedaan. Daarna werkte het live kijken wel , maar de problemen zijn er nog steeds.

heb nu wel een nieuw probleem dat na het uitzetten 5 minuten later blokjes in beeld komen en niet meer verdwijnen. De mediabox start dan ook niet meer op. Wordt er zo niet beter op. Ziggo, graag een oplossing hiervoor!

 

robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17421Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes

Om even uit te testen. Wat gebeurt er al de de box stroomloos wordt gezet als deze AAN staat. Dus niet in de standby modes.

Renst
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Heb net de box stroomloos gemaakt terwijl deze aanstaat en na 10 seconden weer aangesloten.

De eeuwige blokjes zijn weer terug. Mediabox start niet op.

robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17421Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes

Duurt altijd even dat de box na reset weer volledig is opgestart. Dan is er toch wat anders aan de hand. inz blokjes . kijk de aansluitingen goed na. Alle nog goed aangesloten? coax etc up to date? Plaats eventueel een screenshot van de verbindingen. Mijn vermoeden een instraling storing. inz blokjes. Qua ab moeten we even verder kijken. Maar signaal is niet ok! Verder is mijn ervaring bij hulp aan anderen 10 sec te kort. ik doe altijd 3 a 5 minuten. stroomloos zetten 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

@all

 

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?


En eventueel ook een foto van een andere coax wandcontactdoos waar de Mediabox XL op aangesloten zit?

Renst
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Zal fotos maken.

Maar ik vind het wel vreemd dat na een complete installatie de zenders het goed doen. Alles werkt op het pauzeren en doorspoelen na. Als ik de mediabox op stand by zet en daarna weer aan doet alles het weer, maar als de mediabox meer dan 5 minuten uit is doet niets het meer en gaan alleen de blokjes heen en weer. 

Renst
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

EBC5106A-CF84-40C2-9C65-BAB5E9262417.jpeg52FF0E14-C97F-4E12-AAE5-491B8729F974.jpeg

robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17421Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes

Over die blokjes gesproken... dus gaat om display? Niet blokjes in beeld? Dit betekend dat box of update maintance bijwerkt. Etc . Blijft dit constant . Zie je een melding. Als het goed is stopt dit van zelf. En is normaal gedrag . 

robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17421Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes

Mijn eerste reactie is dat de coax kabels zo als ik de foto's goed inschat niet meer up to date ( inz instraling) de versterker: test even uit als je de coax van mediabox op een ander aansluit punt zet. Zowel minder versterking en meer. * een te sterk signaal geeft ook problemen als te zwak signaal. Maar probeer eerst de coax te vervangen. 

Renst
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Gaat inderdaad om de blokjes op het display. Een update vindt ik wel normaal, maar na een complete nacht waren de blokjes er nog. Het laatste half jaar nooit een storing gehad. Box heeft het altijd goed gedaan. Maar 2 dagen geleden wegens niet meer kunnen pauzeren en doorspoelen naar fabrieks instellingen terug gezet. Daarna niet meer goed geweest.

zal de kabels wel vervangen, maar zie niet echt in dat dit daar beter door wordt.

robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17421Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes

Dat zou het kunnen zijn. Als er bv een zendmast ( mobiele telefonie) in de buurt zijn signaal versterkt, kan dat al problemen geven bij niet goed afgeschermde coax kabels. Maar is de tv zenders  wel goed zonder storing is het ok  natuurlijk . Dan voldoet ea Was mij even niet duidelijk op het op beeld of display ging.  . Heb je toevallig je modem ook op mediabox aangesloten via utp?

Renst
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Ja, deze zit via een utp kabel aangesloten. Maar niet alleen de laatste tijd.

robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17421Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes

Dan zou ik dus niet doen! Dit geeft vroeg of laat problemen. Ontkoppel dus. En verander in menu. Welke versie van je mediabox xl heb. Heb je de upgrate al? Tenminste even van uit gaande dat je de mediabox xl hebt toch? zo staat het in de titel.

walterdenboer

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hier hetzelfde probleem met horizon. Alleen uit zetten en weer aanzetten lost het probleem tijdelijk op. Erg irritant. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

@walterdenboer  schreef:

Hier hetzelfde probleem met horizon. Alleen uit zetten en weer aanzetten lost het probleem tijdelijk op. Erg irritant. 


@walterdenboer heb je ook een netwerkkabel tussen modem en mediabox XL?

Zo ja, haal die er dan tussenuit, dat geeft in het kort of het lang altijd problemen.

 

Zo nee: Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

En eventueel ook een foto van een andere coax wandcontactdoos waar de Mediabox XL op aangesloten zit?

Renst
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Probleem is opgelost. Ziggo heeft een nieuwe mediabox gestuurd. Alles doet het nu weer zoals het hoort.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic