1
Vraag
2
Reageer en help mee
Saar1

Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Afstandsbediening mediabox XL geluid tv

Hoi, ik kan het volume van mijn tv (Sharp Aquos 40BL3) niet bedienen met de mediabox XL afstandsbediening. Heeft iemand een oplossing?

19 Reacties 19
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

Heb je de oude of de nieuwe software op je Mediabox XL?

 

Bert_0-1631471777198.png

 

Saar1
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

De nieuwe, afbeelding B

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

Heb je deze stappen al gevolgd?

Afstandsbediening koppelen | Klantenservice | Ziggo

Saar1
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ja, die heb ik gevolgd. Bij versterker koppelen gaat het mis, ook als ik het modelnummer invoer.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

Welke afstandsbediening heb je?

Met het toetsenbord of met de stembesturing?

Saar1
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Stembesturing

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

Heeft het eerder al wel gewerkt?

 

Kun je iets kiezen in Instellingen -> Beeld en geluid -> Bepaal je volume? Door daar OK op te klikken.

Saar1
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bij mijn vorige tv werkte het wel, maar heb nu een nieuwe en daar heeft het nog niet gewerkt. Bij 'bepaal je volume' kan ik kiezen tussen mijn Sharp tv of Harman Kardon systeem. Bij beide lukt het niet om alles naar 1 afstandsbediening over te zetten

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

Beide tegelijk bedienen kan niet, het is de één of de ander.

Saar1
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Nee, ik bedoel dat het niet uitmaakt of ik voor sharp of voor harman kardon kies: ik blijf twee afstandsbedieningen nodig hebben. En hoop dat ook het geluid met de mediabox afstandsbediening kan

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

Goedemiddag @Saar1! Welkom op de Ziggo Community! Jammer dat het niet wil lukken om de afstandsbediening te koppelen en dat je 2 afstandsbedieningen moet blijven gebruiken. 

Krijg je een foutmelding als je hem met de tv probeert te koppelen? Wat gebeurt er precies? Het heeft nog niet gewerkt met de Sharp begrijp ik dus?

@Bert, jij nog suggesties?

Saar1
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Nee het heeft helaas nog niet gewerkt. Bij het menu 'koppel je afstandsbediening aan andere apparaten' lukt het niet een koppeling te maken. Als ik dan toetsen test van de mediabox afstandsbediening dan gebeurt er niets met bijvoorbeeld volume omhoog of dempen.
Er komt geen foutmelding in beeld. Als ik 'nee' klik op het scherm als gevraagd wordt of er een reactie was met bijvoorbeeld dempen testen, dan word ik weer teruggeleid naar het beginscherm om de toetsen te testen

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

@Saar1, aha! Duidelijk! Ik ben in de community opzoek gegaan en stuitte op deze code: 1787. Kun je die eens proberen? 

Saar1
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi Maud, ik heb 1787 geprobeerd maar dan krijg ik een foutmelding. Ik kwam nog op code 2550 uit en die code wordt wel herkend. Als ik als geluidsoptie mijn tv (Sharp) kies, dan kan ik met 1 afstandsbediening alles doen, maar als ik kies voor geluid via het Harman Kardon systeem, dan heb ik twee afstandsbedieningen nodig. Heb je daar nog een oplossing voor?

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

Aah fijn dat het is gelukt met code 2550! Als je deze stappen doorloopt en bij stap E kiest voor koppel je versterker, dan lukt dat niet? Krijg je dan een foutmelding of wat gebeurt er precies?

Saar1
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bij E kan ik dan kiezen voor Harman Kardon en vervolgens is er de knop om toetsen te testen. Daar gaat het mis. Ik krijg geen foutmelding in beeld, maar de afstandsbediening van de mediabox reageert niet bij de test voor volume en dempen etc. Hij reageert alleen op de afstandsbediening van de tv.

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5787Posts
  • 685Oplossingen
  • 2411Likes

Hmm dat is inderdaad lastig @Saar1

 

Wellicht heeft @Bert nog ideeën hoe je dit kan instellen?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

Helaas ken ik de Harman Kardon niet.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19161Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7271Likes

@Saar1 Heb je anders al eens navraag gedaan bij Harman Kardon voor wat betreft het koppelen van de voiceafstandsbediening met de soundbar? Mogelijk dat zij nog een suggestie hebben. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic