Hallo,
Wie heeft de oplossing?
Tijdens tv kijken stopt de afstandsbediening er ineens mee, kan alleen nog de uitknop gebruiken. Enige manier om het weer werkend te krijgen is de batterijen uit de afstandsbediening te halen en weer terug te doen. Nu kan dat een keertje gebeuren maar wij hebben het soms 4 keer per avond en elke dag wel een keer. Ziggo heeft al nieuwe afstandsbediening en nieuwe next-mini toegestuurd maar we houden het probleem. Klantenservice Ziggo zegt dat ze alleen een monteur kunnen sturen en als het aan de kabels ligt dan rekening voor ons. Dit kan toch niet aan de kabels liggen? Heeft er iemand een idee/oplossing? Ziggo zelf weet het ook niet hoe dit kan en staat net als wij voor een raadsel.
Alvast bedankt voor het lezen en het meedenken.
Met vriendelijke groeten,
Dennis
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Sowieso is de storingsmonteur gratis tegenwoordig: De monteur | Klantenservice | Ziggo
Gebruik je oplaadbare batterijen?
Het kan ook zijn dat het bluetooth signaal van de afstands bediening wordt verstoord door andere bluetooth of wifi bronnen. Plaats de Next mini bijvoorbeeld eens aan de andere kant van de TV, niet te dicht bij Wifi accesspoints, bluetooth apparaten en niet op/aan/onder andere apparaten.
Mogelijke oplossing:
Reset de afstandsbediening
Druk de terugspoelen (
) en de '
tv'-knop 10 seconden tegelijk in. Hiermee reset u de afstandsbediening en daarmee activeert u ook het automatische koppelproces weer. Let op, het kan even 20 seconden duren na het resetten van de afstandsbediening voor het automatische koppelproces start. U kunt het herkennen, want daarna zal de mediabox rechtsboven de melding geven "je kunt nu je ..... bedienen".
Hey @Karperkop - dit moet wel behoorlijk frustrerend zijn elke avond zeg! Fijn dat je de Community hebt gevonden 🙂
Omdat zowel de Mediabox Next als de afstandsbediening al eens zijn vervangen is het op afstand lastig om te concluderen waar het issue nu precies door wordt veroorzaakt. Ik zie dat je hier nog wat mooie tips hebt gekregen, wellicht kan je daar wat mee?
Lost dit niets op dan plan ik een monteur bij jullie in om te checken wat er nou precies mis is. Wil je alvast je Community profiel aanvullen met je postcode en huisnummer zodat ik alle gegevens bij de hand heb?
Heeft u al geprobeerd om uw Next Mini 30 seconden van het stroom af te halen?
Biedt dit geen resultaat? Heeft u dan al uw Next Mini teruggezet naar fabrieksinstellingen? Dit kan soms de oplossing zijn voor dit soort voorkomende problemen.
Wat voor batterijen gebruik je precies? Dat kan ook heel veel uitmaken... Ik heb mijn Next (mini) na jaren weer eens in gebruik genomen (lang verhaal). Ik was gelukkig slim genoeg om alle batterijen vooraf uit al mijn afstandsbedieningen te verwijderen maar dus: "nieuwe" erin. Althans: batterijen die ik nog op tafel had liggen (in de verpakking) en wat denk je? Mijn Medion soundbar reageerde niet. Die heb ik opnieuw aangemeld, en nog geen resultaat.
Toen de batterijen vervangen en ... alles deed het weer.
De reden voor mijn vraag: oplaadbare batterijen kunnen dus ook dit soort situaties veroorzaken, want die gaan ook niet eeuwig mee.
oplaadbare batterijen hebben een spanning van 1,2 volt Normale batterijen 1,5 Volt daarbij heb ik de beste ervaringen met duracell
Mogelijke oplossing:
Knopje op voorkant next ongeveer 7 seconden indrukken.
Daarna knop kanaalregeling pijltje naar beneden van Afstandsbediening ingedrukt houden.
Goedemorgen,
Mogelijke oplossing;
Heeft u al gekeken of uw probleem veroorzaakt wordt doordat uw tv(de software van uw tv niet up to date is). Kunt u eerst proberen om uw tv handmatig up te daten?). Hoe kunt u deze nieuwe tv software inladen mocht dit handmatig niet lukken? Dan kunt u altijd nog er voor kiezen om uw tv handmatig te herinstalleren.
Goedemorgen @Karperkop,
Er wordt flink met je meegedacht voor een oplossing. Omdat het een poosje stil blijft vanuit jouw kant, vraag ik me af of je hier al aan toe bent gekomen en of je een update voor ons hebt?
Bedankt allemaal voor het meedenken.
Nieuwe batterijen? Probleem blijft.
Box uit en aan? Probleem blijft.
Nieuwe afstandsbediening? Probleem blijft.
Alles resetten? Probleem blijft.
Alle andere apparaten uit? probleem blijft.
Alle andere apparaten weg? Probleem blijft.
Radeloos en moedeloos er van. Dus de gouden tip is helaas nog niet gevonden.
toch niet toevallig wifi pod of versterker naast de next mini hangen?
Dit probleem bij je is wel erg hardnekkig, @Karperkop . Met de zin "Alles resetten" , bedoel je hiermee dat je alle apparaten hebt gecontroleerd op software updates vanuit de fabrikant die in de buurt staan van je mediabox? Heb je ook de mogelijkheid om alle apparaten rond je mediabox uit te zetten (behalve de televisie) en dan te kijken of het beter gaat? Zo kun je testen of een ander apparaat het signaal van de afstandsbediening verstoord.
Nee helemaal niks nu.
Alle apparaten uit gehad en zelfs uit de omgeving..
Als alles al vervangen is, dan adviseer ik je een monteur in te plannen @Karperkop. Je kunt dit hier via de chat aanvragen.
Laat je ons weten hoe het is gegaan? 😄
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.