Vraag
Reacties
Karperkop
Level 1

Afstandsbediening loopt steeds vast

Hallo,

Wie heeft de oplossing?

Tijdens tv kijken stopt de afstandsbediening er ineens mee, kan alleen nog de uitknop gebruiken. Enige manier om het weer werkend te krijgen is de batterijen uit de afstandsbediening te halen en weer terug te doen. Nu kan dat een keertje gebeuren maar wij hebben het soms 4 keer per avond en elke dag wel een keer. Ziggo heeft al nieuwe afstandsbediening en nieuwe next-mini toegestuurd maar we houden het probleem. Klantenservice Ziggo zegt dat ze alleen een monteur kunnen sturen en als het aan de kabels ligt dan rekening voor ons. Dit kan toch niet aan de kabels liggen? Heeft er iemand een idee/oplossing? Ziggo zelf weet het ook niet hoe dit kan en staat net als wij voor een raadsel. 
Alvast bedankt voor het lezen en het meedenken.

Met vriendelijke groeten,

Dennis 

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
17 Reacties 17
Bert
Level 21

Sowieso is de storingsmonteur gratis tegenwoordig: De monteur | Klantenservice | Ziggo

Gebruik je oplaadbare batterijen?

0 Kudos
Karel.
Level 17

Het kan ook zijn dat het bluetooth signaal van de afstands bediening wordt verstoord door andere bluetooth of wifi bronnen. Plaats de Next mini bijvoorbeeld eens aan de andere kant van de TV, niet te dicht bij Wifi accesspoints, bluetooth apparaten en niet op/aan/onder andere apparaten.

panda_snorkel
Level 11

Mogelijke oplossing:

Reset de afstandsbediening

Druk de terugspoelen (

) en de '

tv'-knop 10 seconden tegelijk in. Hiermee reset u de afstandsbediening en daarmee activeert u ook het automatische koppelproces weer. Let op, het kan even 20 seconden duren na het resetten van de afstandsbediening voor het automatische koppelproces start. U kunt het herkennen, want daarna zal de mediabox rechtsboven de melding geven "je kunt nu je ..... bedienen".

0 Kudos
Welmoed
Community Moderator
Community Moderator

Hey @Karperkop - dit moet wel behoorlijk frustrerend zijn elke avond zeg! Fijn dat je de Community hebt gevonden 🙂

Omdat zowel de Mediabox Next als de afstandsbediening al eens zijn vervangen is het op afstand lastig om te concluderen waar het issue nu precies door wordt veroorzaakt. Ik zie dat je hier nog wat mooie tips hebt gekregen, wellicht kan je daar wat mee?

Lost dit niets op dan plan ik een monteur bij jullie in om te checken wat er nou precies mis is. Wil je alvast je Community profiel aanvullen met je postcode en huisnummer zodat ik alle gegevens bij de hand heb?

panda_snorkel
Level 11

Heeft u al geprobeerd om uw Next Mini 30 seconden van het stroom af te halen? 

Biedt dit geen resultaat? Heeft u dan al uw Next Mini teruggezet naar fabrieksinstellingen? Dit kan soms de oplossing zijn voor dit soort voorkomende problemen.

0 Kudos
panda_snorkel
Level 11
ShelLuser
Level 9

Wat voor batterijen gebruik je precies?  Dat kan ook heel veel uitmaken...   Ik heb mijn Next (mini) na jaren weer eens in gebruik genomen (lang verhaal). Ik was gelukkig slim genoeg om alle batterijen vooraf uit al mijn afstandsbedieningen te verwijderen maar dus: "nieuwe" erin. Althans: batterijen die ik nog op tafel had liggen (in de verpakking) en wat denk je?  Mijn Medion soundbar reageerde niet. Die heb ik opnieuw aangemeld, en nog geen resultaat.

Toen de batterijen vervangen en ... alles deed het weer.

De reden voor mijn vraag: oplaadbare batterijen kunnen dus ook dit soort situaties veroorzaken, want die gaan ook niet eeuwig mee.

0 Kudos
jdemas
Level 1

oplaadbare batterijen hebben een spanning van 1,2 volt Normale batterijen 1,5 Volt daarbij heb ik de beste ervaringen met duracell

0 Kudos
panda_snorkel
Level 11

Mogelijke oplossing:
Knopje op voorkant next ongeveer 7 seconden indrukken.
Daarna knop kanaalregeling pijltje naar beneden van Afstandsbediening ingedrukt houden.

0 Kudos
panda_snorkel
Level 11

Goedemorgen, 

Mogelijke oplossing;

Heeft u al gekeken of uw probleem veroorzaakt wordt doordat uw tv(de software van uw tv niet up to date is). Kunt u eerst proberen om uw tv handmatig up te daten?). Hoe kunt u deze  nieuwe tv software inladen mocht dit handmatig niet lukken? Dan kunt u altijd nog er voor kiezen om uw tv handmatig te herinstalleren.

0 Kudos
Jesse
Community Moderator
Community Moderator

Goedemorgen @Karperkop,

Er wordt flink met je meegedacht voor een oplossing. Omdat het een poosje stil blijft vanuit jouw kant, vraag ik me af of je hier al aan toe bent gekomen en of je een update voor ons hebt?

0 Kudos
Karperkop
Level 1
Topicstarter

Bedankt allemaal voor het meedenken.

Nieuwe batterijen? Probleem blijft.

Box uit en aan? Probleem blijft.

Nieuwe afstandsbediening? Probleem blijft.

Alles resetten? Probleem blijft.

Alle andere apparaten uit? probleem blijft.

Alle andere apparaten weg? Probleem blijft.

Radeloos en moedeloos er van. Dus de gouden tip is helaas nog niet gevonden.

0 Kudos
jdemas
Level 1

toch niet toevallig wifi pod of versterker naast de next mini hangen?

0 Kudos
Meindert
Community Moderator
Community Moderator

Dit probleem bij je is wel erg hardnekkig, @Karperkop . Met de zin "Alles resetten" , bedoel je hiermee dat je alle apparaten hebt gecontroleerd op software updates vanuit de fabrikant die in de buurt staan van je mediabox? Heb je ook de mogelijkheid om alle apparaten rond je mediabox uit te zetten (behalve de televisie) en dan te kijken of het beter gaat? Zo kun je testen of een ander apparaat het signaal van de afstandsbediening verstoord. 

0 Kudos
Karperkop
Level 1
Topicstarter

Nee helemaal niks nu.

0 Kudos
Karperkop
Level 1
Topicstarter

Alle apparaten uit gehad en zelfs uit de omgeving..

0 Kudos
Marco
Community Moderator
Community Moderator

Als alles al vervangen is, dan adviseer ik je een monteur in te plannen @Karperkop. Je kunt dit hier via de chat aanvragen.

Laat je ons weten hoe het is gegaan? 😄

0 Kudos