1
Vraag
2
Reacties
Rebekka

Level 3
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Afstandsbediening knop om tv uitgang te kiezen werkt niet meer. Mediabox next

Onderstaande gaat over de Next.

Een aantal dagen geleden werkten de knoppen van de Ziggo afstandsbediening niet meer. Althans, de volume knoppen, de mute knop en de knop om van tv uitgang te wisselen (hdmi1, hdmi2 etcetera)

Inmiddels is het gelukt om de afstandsbediening weer aan mijn Marantz te koppelen, maar de knop TV uitgang werkt niet meer, terwijl deze voor de update wel werkte.

 

Bij het koppelen worden de mute knop en de volumeknoppen getest, maar de knop om van uitgang te wisselen niet. Ik weet nu ook niet hoe ik dit weer werkend kan krijgen. Kan dit opgelost worden en misschien toegevoegd worden om te testen bij het koppelen van een apparaat om dit in de toekomst te voorkomen? Ik gebruik die knop namelijk regelmatig.

 

Verder is het bij iedere update zo dat ik opnieuw de afstandsbediening moet koppelen. Kan dit misschien  onthouden worden in de instellingen bij een update?

En nog een laatste vraag: kan er ergens in het menu komen te staan wat de datum van de laatste update is? Of staat dat misschien ergens en heb ik het nog niet kunnen vinden?

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 1437Posts
  • 217Oplossingen
  • 585Likes

Om gelijk met de deur in huis te vallen: De Next afstandsbediening kan niet worden gebruikt om de HDMI-bron van je receiver te bedienen. Wel voor bediening van het volume. De Next afstandsbediening kan wel worden gebruikt om de HDMI-bron (en het volume) van je televisie te bedienen.
 

Hoogstwaarschijnlijk was de Next afstandsbediening eerder ingesteld op je televisie en werden volume commando's (volume omhoog/naar beneden) via bijvoorbeeld HDMI-ARC door de televisie doorgegeven aan je receiver. Dus wat je kunt proberen nu is de Next afstandsbediening instellen op je televisie. 

Bekijk in context

20 Reacties 20
Matroesjka

Level 4
  • 55Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Volgen Eric P. zou dit probleem in SW versie 4.38 opgelost worden. Is echter niet het geval, heb inmiddels de versie 4.38 en de bron/source knop werkt nog steeds niet op de afstandsbediening van de Next.

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Hallo @Rebekka,

Wat raar dat je na elke update alles opnieuw moet koppelen. Uiteraard zou de Next deze instellingen moeten onthouden. 

Zie je de koppeling nog wel in de instellingen bij beeld en geluid of zijn deze ook helemaal leeg na een update?
Daarnaast lees ik dat je na het koppelen wel het geluid kan bedienen, maar niet het bronkanaal kan aanpassen. Het geluid verloopt via jouw Marantz, deze koppeling lijkt dan ook wel goed te gaan. De bronknop gaat via jouw TV. Wanneer deze optie niet werkt, lijkt er iets mis in de koppeling tussen de TV en de Next. Kun je deze koppeling eens opnieuw maken?

Matroesjka

Level 4
  • 55Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Hallo Jiri,

het probleem met de Bronknop op de afstandsbediening van de Next is bij mij nog steeds niet opgelost. Heb inmiddels firmware versie 4.38. Sinds de update van 4.36 heb ik dit probleem. Alle beschreven tips en handelingen op deze community al tig keren geprobeerd.

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Hebben jullie versie 4.39 inmiddels geïnstalleerd?

Matroesjka

Level 4
  • 55Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Hallo KBX458,

Versie 4.38 is pas uit.

groet,

Matroesja

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Dan loop ik voorop. Hier op zowel de mini als de gewone Next versie 4.39 afgelopen maandag binnen gehaald.

Het gebeurt in batches, dus je krijgt  hem nog wel.🙂

De bron knop werkt hier zoals het hoort.

Matroesjka

Level 4
  • 55Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Wat zijn jouw ervaringen met de mini?

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Daar kan ik me, als tester, zoals je waarschijnlijk kan begrijpen,  niet over uit laten.😉

Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 1437Posts
  • 217Oplossingen
  • 585Likes

Om gelijk met de deur in huis te vallen: De Next afstandsbediening kan niet worden gebruikt om de HDMI-bron van je receiver te bedienen. Wel voor bediening van het volume. De Next afstandsbediening kan wel worden gebruikt om de HDMI-bron (en het volume) van je televisie te bedienen.
 

Hoogstwaarschijnlijk was de Next afstandsbediening eerder ingesteld op je televisie en werden volume commando's (volume omhoog/naar beneden) via bijvoorbeeld HDMI-ARC door de televisie doorgegeven aan je receiver. Dus wat je kunt proberen nu is de Next afstandsbediening instellen op je televisie. 

Matroesjka

Level 4
  • 55Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

4.39 staat inmiddels bij mij geïnstalleerd, probleem met bron/source knop is hiermee nog steeds niet opgelost 

Carlien
Community Moderator
Community Moderator
  • 2455Posts
  • 261Oplossingen
  • 1165Likes

Hi @Matrjoeska! Jammer dat het niet opgelost is met de nieuwe software! Je kan dus met de bron/source knop niet HDMI bron van je tv besturen? Kan je Volume en de tv uit en aan wel regelen? En als je nu de afstandsbediening eens opnieuw koppelt: Afstandsbediening en tv koppelen | Klantenservice | Ziggo

Matroesjka

Level 4
  • 55Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

alle andere knoppen werken wel 

heb al tig keren geprobeerd om de afstandsbediening opnieuw te koppelen met de tv+0 toets

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2127Likes

Dank voor je toelichting en zuur dat het met de tv+0 toets niet wil vlotten. Met de gedeelde stappen van hierboven kun je ook nog op een andere manier koppelen. Ik hoor graag of dit ook nog effect heeft. 

Matroesjka

Level 4
  • 55Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Heb inmiddels SW 4.40 op de Next staan maar de bron/source knop van de afstandsbediening werkt nog steeds niet. Ben hier inmiddels sinds december 2021 mee aan het testen. Heb inmiddels ook de nieuwe versie van de afstandsbediening met 2 batterijen ontvangen. Weer geen resultaat.

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

@Matroesjka, super jammer dat je al zo lang bezig bent en dat er nog steeds geen oplossing voor is. Je hebt de afstandsbediening wel op de tv ingesteld en niet op een ander apparaat toevallig? En kun je met de afstandsbediening van de tv zelf wel de HDMI knop bedienen? 
Helaas heb ik nu zo ook geen oplossing, aangezien je alles al getest hebt.

Matroesjka

Level 4
  • 55Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Hoi Maud,

heb al verschillende combinaties van type tv geprobeerd, eerste 4 tekens en ook laatste 4 tekens van mijn LG Oled. Zonder resultaat. Via de afstandsbediening van LG kan ik wel alle 4 HDMI poorten selecteren 

Matroesjka

Level 4
  • 55Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Tot op heden werkt de Bronknop op de afstandsbediening nog steeds niet

Frank Wassenaar

Level 2
  • 10Posts
  • 2Oplossingen
  • 2Likes

Niet koppelen met de tv+0-toetsen.
Druk minstens 7 seconden op het knopje op de voorkant van je next mini.
Daarna pijltje-naar-beneden van de kanalenkiezer op je AB.


(Antwoord gejat van een eerder antwoord, maar het werkt. Pairen met tv+0 is juist een ramp.)

Frank Wassenaar

Level 2
  • 10Posts
  • 2Oplossingen
  • 2Likes

Niet koppelen met de tv+0-toetsen.
Druk minstens 7 seconden op het knopje op de voorkant van je next mini.
Daarna pijltje-naar-beneden van de kanalenkiezer op je AB.


(Antwoord gejat van een eerder antwoord, maar het werkt. Dus niet pairen met tv+0, dat is juist een ramp.)

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic