Sinds ik de mediabox next heb en de volgende dag met de afstandsbediening mijn tv met daaraan gekoppeld een HEOS soundbar opstart doet de volumeknop het niet meer. Alle andere functies werken wel. Ik kan niet opnieuw de afstandsbediening opnieuw koppelen aangezien deze is gekoppeld als ik dan een tijdje de batterijen verwijder en dan opnieuw koppel doet de volumeknop het weer. Met dezelfde opstelling van apparatuur met de oude ziggo horizon nooit last mee gehad. Wie weet de oplossing
Opgelost! Ga naar oplossing.
@Frank8 . Plaats veel Heos soundbars. Als je de next instelt voor het merk tv dat je hebt, wat gebeurt er dan? als dat wel werkt dan kun je in de app van Heos je next remote weer koppelen . Bij instellingen, afstandsbediening koppelen en dan volume hoog, laag en dempen instellen door 4 keer kort te drukken. Dan moet het werken. Wel even je tv instellen dat het geluid van de tv niet mee gaat, dus optisch of arc.
Sluit de Heos meestal met optisch aan, betere ervaringen mee.
Kun je het een en ander eens testen?
Teun.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Beste @Frank8 je hebt het probleem zelf op de juiste manier opgelost.
Ja voor 1dag de volgende dag moeten de batterijen er weer uit en weer koppelen maar nu na 3 dagen lukt ook dit niet meer. Alles doet het behalve de volume.
Bij mij hetzelfde, ik heb een sony tv en senheisser ambeo soundbar. Maar na instellen werkt het tot de next een keer standby is geweest dan koppelt hij automatisch weer met de sony tv.
Ik heb er zelfs cec killers tussen zitten maar niks helpt.
Goedemorgen @Frank8 en @Basso1001, dat is een irritant probleem! Het volume wil je natuurlijk kunnen aanpassen. Ik begrijp dat jullie beide gebruik maken van een soundbar. Hoe gaat het als je de soundbar loskoppelt en het geluid via de tv laat lopen, kun je het volume dan wel aanpassen? Ik ben benieuwd!
Hallo Lotte,
Bij mij werkt het wel alleen vergeet de Next als hij standby is geweest dat ik een Senheisser soundbar heb en staat de afstandsbediening ingesteld op mijn Sony Tv. Dan stel ik opnieuw Senheisser in en dan werkt het weer goed. Is alleen lastig als je elke dag weer dat moet veranderen.
@Frank8 . Plaats veel Heos soundbars. Als je de next instelt voor het merk tv dat je hebt, wat gebeurt er dan? als dat wel werkt dan kun je in de app van Heos je next remote weer koppelen . Bij instellingen, afstandsbediening koppelen en dan volume hoog, laag en dempen instellen door 4 keer kort te drukken. Dan moet het werken. Wel even je tv instellen dat het geluid van de tv niet mee gaat, dus optisch of arc.
Sluit de Heos meestal met optisch aan, betere ervaringen mee.
Kun je het een en ander eens testen?
Teun.
Em gebed zonder eind, begrijp ik, Basso1001
Ik zie dat @Teun de mogelijke oplossing heeft gestuurd, Heb je dit al getest?
Ik heb geen Heos maar een Senheisser soundbar. En mijn probleem is dat de AB van de Next box de Senheisser niet onthoud, ik moet hem elke dag opnieuw instellen.
Bij mij werkt het weer, ik weet niet of ik je oplossing helemaal juist heb gedaan, blijkbaar wel want het werkt nu al 3 dagen zoals het moet.
@Frank8 . Kijk das weer goed om te horen. Veel succes met je (in mijn ogen) fijne Heos. Mag ze graag installeren.
Teun.
Fijn dat het bij jou weer werkt @Frank8. Jij ervaart dit probleem met de Senheisser soundbar nog wel begrijp ik @Basso1001? Mogelijk heeft de Community nog andere tips voor je. Hoe heb je de soundbar verder aangesloten?
Alles via HDMI. Maar het lijkt er op dat hij het nu blijft doen. Ik heb al een week geen problemen meer, is de software mss geupdate?
Nou dat was kort, na 1 week is de koppeling met de Senheisser soundbar weer weg. Ik geeft het op....
Hij blijft automatisch koppelen met de Sony tv, zelfs met de HDMI-CEC killer er tussen.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.