1
Vraag
2
Reageer en help mee
ArieV

Stamgast
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Afstandsbediening Ziggo Next pairen met Pioneer

Ik heb een Pioneer TV uit 2009 met een aparte soundbar, ook van Pioneer, tegelijk gekocht. Vandaag heb ik mijn Mediabox vervangen door de Ziggo Next en nu werkt de afstandsbediening van de Next niet meer voor wat betreft het geluid harder of zachter zetten. Ook de mute-knop werkt niet. Ik heb geprobeerd dit apart te "pairen", maar dat lukt niet. Er staat dat dit voor sommige oudere apparaten niet meer mogelijk is. De rest van de afstandsbediening werkt wel. De helpdesk raadde aan de afstandsbediening van de TV te gebruiken voor het geluid. Dit werkt wel, maar is natuurlijk erg onhandig. Op de Mediabox werkte dit nog wel. Weet iemand een oplossing?

8 Reacties 8
robbo
Super Expert
Super Expert
  • 16876Posts
  • 716Oplossingen
  • 3457Likes

@ArieV Ondanks de verouderde kan je even het volgende proberen als test: Nadat je de ab hebt ingesteld even tv en evt soundbar even echt stroomloos zetten. ( stekker er uit )Na 3 a 5 minuten weer aansluiten. En denk evt hoe alles aangesloten? ivm hdmi arc  als dit evt mee speelt.

puppie
Expert
Expert
  • 734Posts
  • 18Oplossingen
  • 215Likes

En je doet het via de handleiding van ziggo?

kijk eens hier https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/afstandsbediening/koppelen-aan-tv#/

ArieV
topicstarter
Stamgast
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Jazeker, maar geen resultaat.

puppie
Expert
Expert
  • 734Posts
  • 18Oplossingen
  • 215Likes

komt pioneer helemaal niet voor in de keuzes of krijg je een andere melding dat het niet werkt.

ArieV
topicstarter
Stamgast
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Komt wel voor, maar er komt geen verbinding tot stand, ook niet als ik het model intoets.

anoniemforum
Super Expert
Super Expert
  • 8524Posts
  • 545Oplossingen
  • 1962Likes

het gaat om een model van bijna 13 jaar oud, waarschijnlijk wordt die niet meer ondersteund door de next 

bloemen64
Super Expert
Super Expert
  • 4527Posts
  • 157Oplossingen
  • 2561Likes

Het woordje "pairen" is verwarrend. Dat hoort bij het "koppelen" van de AB aan de Next. Als die gekoppeld is dan kan de Next de AB programmeren met de code voor de TV en/of receiver/soundbar.

Welke tv/sb/receiver zou de Next zelf gevonden moeten hebben. Staat die er niet dan model en type invullen.

Lijkt me sterk dat pioneer niet ondersteund wordt. Die hebben jarenlang dezelfde IR codes gehouden net als mijn Panasonic uit 2010.

De Next AB kun je zien als programmeerbare AB zonder selectie toetsen om het apparaat te kiezen dat je wilt bedienen.

Soms helpt een fabriek instelling actie om de aangesloten apparaten te vinden.

puppie
Expert
Expert
  • 734Posts
  • 18Oplossingen
  • 215Likes

je gebruikt toch wel de AB van de next en niet de oude van de mediabox.
Lipje tussen de batterijen eruit gehaald.
Nextbox aangesloten en als laatste spanning erop en toen lipje tussen de batterijen weggehaald.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic