1
Vraag
2
Reacties
BFB

Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Afstandsbediening Ziggo Next koppelen met Sharp TV lukt niet meer na het vervangen de batterijen

Ik heb een mediabox Next en een Sharp Aquos LC32630E televisie. De TV was gekoppeld aan de afstandsbediening van de mediabox.

Dit heeft een langer dan een jaar goed gewerkt, totdat ik de batterijen van de mediabox heb moeten vervangen. De volumeknop reageert niet meer op de televisie. Via de Ziggo instructie om te koppelen, werkt niet. Ook alle mogelijke codes geprobeerd, maar met geen van alle  lukt het koppelen.

Hoe kan het koppelen ooit wel gelukt zijn, en nu niet meer en wat is de oplossing?

 

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
BFB
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Lotte, 

Het is opgelost met de nieuwe Next afstandbediening. Het koppelen lukt in 1x. Dus blijkbaar was de oude afstandsbediening toch onbekende reden, defect geraakt. Bedankt voor je reactie.

Bekijk in context

6 Reacties 6
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Ik vermoed dat meer dan een uur de batterijen eruit of een nachtje dit weer oplost, als ik vergelijkbare problemen opgelost zie zijn.

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Goedemiddag @BFB,  ik snap dat die koppeling heel belangrijk is! Heeft de oplossing van @Bert je geholpen? 

BFB
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Hallo Bert,

Bedankt voor je tip, deze heeft echter geen oplossing gegeven (nacht zonder batterijen in de afstandbediening.

BFB
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Hallo Lotte,

De tip van Bert heeft niet geholpen. Ook hierna lukt het koppelen van de afstandsbediening met de TV via het setup menu van de Next mediabox niet. Zowel als ik merk Sharp of Philips selecteer en type LC32 of 630E ingeef of verschillende koppelcodes, de volume-knop gaat niet werken. Het blijft vreemd, omdat het met deze TV wel gewerkt heeft (na de installatie van de mediabox z'on jaar geleden, ging het koppelen vanzelf en werkte meteen) . Dus TV, mediabox en afstandbediening zijn hetzelfde, alleen na het vervangen van de batterijen werkt het niet meer. Dus misschien is er een andere mogelijkheid (speciale koppelcode) of de afstandsbediening heeft opeens een probleem met de TV.  

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Hallo @BFB, excuses voor de late reactie. Nog bedankt voor de uitgebreide terugkoppeling, ik zie dat er inmiddels een vervangende afstandsbediening is opgestuurd. Laat je aan ons weten of deze het koppel probleem oplost? 

BFB
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Lotte, 

Het is opgelost met de nieuwe Next afstandbediening. Het koppelen lukt in 1x. Dus blijkbaar was de oude afstandsbediening toch onbekende reden, defect geraakt. Bedankt voor je reactie.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic