mkoole

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Afstandsbediening Ziggo Mediabox XL bedienen met de Philips One 50PUS8535

Beste Ziggo Community,

 

Sinds vorige maand ben ik klant van Ziggo.

 

Ik beschik over de Ziggo Mediabox XL, met meegeleverde afstandsbediening.

 

Aangezien de Philips One 50PUS8535 Smart functies heeft in de vorm van apps, zou ik de Ziggo afstandsbediening willen koppelen aan de Philips afstandsbediening.

 

1 afstandsbediening is veel fijner dan 2 afstandsbedieningen, heb ik inmiddels gemerkt. Haha.

 

De Philips afstandsbediening is de afstandsbediening die ik wil gebruiken.

 

Nu is het meeste reeds gekoppeld. Echter werkt het wisselen en selecteren van een kanaal niet via de Philips afstandsbediening.

 

Is dit op te lossen c.q. te koppelen?

 

Bij voorbaat dank voor jullie hulp en het meedenken.

 

Met vriendelijke groet,

mkoole

3 Reacties 3
Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2127Likes

Welkom op de Community @mkoole! Het is inderdaad maar wat fijn dat je 1 afstandsbediening kunt gebruiken voor alle functies! Zo te lezen gaat jouw voorkeur uit naar de afstandsbediening van de tv. Via welke manier heb je de afstandsbediening nu gekoppeld? Welk model afstandsbediening is het en welke verbindingen ondersteunt deze? Is het al wel gelukt om de afstandsbediening van je Mediabox XL te koppelen aan je tv? 

mkoole
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo Vincent,

 

Dank voor uw reactie. Ik heb het nog niet kunnen oplossen.

 

De afstandsbediening  van de Philips 50PUS8535 ondersteunt Bluetooth en Infrarood.

 

Dit is de afstandsbediening, maar dan heb ik deze in het zwart: Philips 996599002342 afstandsbediening (YKF463-001) - 123Afstandsbediening

 

Op dit moment kan ik het geluid wel harder en zachter zetten via de Philips afstandsbediening. Echter het wisselen van kanalen lukt niet. Ook voor het aanzetten van de mediabox moet ik de afstandsbediening van de mediabox gebruiken, daarna dien ik met de Philips One afstandsbediening de televisie aan te zetten. Ook het uitzetten heb ik twee afstandsbedieningen voor nodig.

 

Kortom, het aan- en uitzetten van zowel de mediabox als de televisie heb ik 2 afstandsbedieningen nodig.

Het lijkt mij dat dit anders zou moeten kunnen? Zeker omdat andere functies zoals het geluid harder en zachter van een televisie uitzending via de mediabox met de Philips afstandsbediening kan.

 

Op uw vraag hoe ik de afstandsbediening nu heb gekoppeld, is via de mediabox instellingen. Via het huisje ben ik daar ingekomen. Echter wordt daar gevraagd naar de eerste 4 tekens van de afstandsbediening, deze weet ik niet. Zodoende heb ik het merk van de televisie gekozen (Philips) bij die vraag.

 

Alvast bedankt voor uw reactie.

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Helemaal duidelijk @mkoole

Om onze afstandsbediening te koppelen met jouw tv is een veel voorkomende vraag. Dit is dan ook wel gemakkelijk in te stellen. De andere kant op, dus onze box met jouw afstandsbediening komen we minder vaak tegen. 

Gelukkig zijn hiervoor wel opties. Ik wil je vragen om dit topic eens te lezen met de eventuele doorverwijzing naar de infrarood-commando's. 

Ik ben benieuwd of het hiermee gelukt is. Laat je dit even aan ons weten?

Uitgelicht topic