Ik heb een Next afstandsbediening met voicecontrol, wat een drama. De Next verliest steeds de koppeling met de Horizonbox. Ik kan dan wel van kanaal wisselen maar b.v. het geluid niet regelen. Ook kan ik de Horizonbox er niet meer mee afsluiten en moet dan de stekker uit de Horizonbox er uit trekken. Via de next kan ik niet de source opgeven. Als ik de next opnieuw koppel krijg ik de melding dat de next al is gekoppeld. Enigste oplossing is de batterijen er uit halen, ongeveer een uur wachten en dan doet de next het weer voor een uur en verliest dan weer de koppeling. Het is om helemaal mesjokke van te worden.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Goed plan, beide komen jouw kant op! Ze komen in 2 verschillende pakketjes, dat kan ik helaas niet aanpassen. Zou je ze dan ook beide kunnen testen? Op die manier weten we ook meer over het probleem en wat de beste oplossing daarvoor is. We horen het heel graag van je zodra je de afstandsbedieningen binnen hebt en hebt kunnen testen.
@Mariska ik wilde je nog even bedanken voor de aardigi attentie die per post van jou heb gekregen😘
@Mariska Ik heb beide afstandsbedieningen binnen gekregen en getest. Beide werken perfect. De afstandsbediening die niet meer goed was ook nog een keer getest en de problemen kwamen weer terug. Denk dat de afstandsbediening zelf dus het probleem is. Mijn voorkeur is om de afstandsbediening met voicecontrol te blijven gebruiken. Ik wil graag bedanken voor de snelle service, perfect geregeld. En ik wil graag weten waar ik de defecte en de afstandsbediening met toetsenbord op de achterkant naar terug kan sturen.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Een next en een horizon?
Hier kan een Ziggo moderator mogelijk de oplossing bieden.
Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.
Mogelijk dit weekend nog in dit geval.
Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link kom je in je Ziggo community profiel, op die pagina mogelijk iets naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info
@Bert Bedankt voor je info, dat is al bekend bij Ziggo, staat in mijn profiel.
@Steefb Wat bedoel hiermee? Ik heb voor een paar maanden terug een nieuwe ontvanger gekregen van Ziggo, hierbij zat een afstandsbedieng met spraak.
@Steefb Ik heb het even opgezocht bij Mijn Ziggo, ik heb een Mediabox XL.
Het gaat dus om de Voice Afstandsbediening, die heet geen next.
De next is een andere mediabox.
@Steefb In de bijlage de afstandsbediening die ik heb gekregen van Ziggo.
Ligt er ergens nog de oude XL AB met het toetsenbord? De XL kan maar door 1 AB tegelijk aangestuurd worden. Het lijkt erop dat er nog een tweede is die ook koppelt en dan de Voice AB uitschakelt.
Als de oude AB nog in de buurt is haal daar dan in ieder geval de batterijen uit.
Lekker verwarrend allemaal. Ik dacht ook eerst dat er een Next en XL ingebruik zijn. Dan kan natuurlijk tijdens de overgang van XL naar Next.
Het gebruik van het woord "Next" bij de Voice AB is verwarrend aan het worden. Nu de XL ook de Voice AB kan gebruiken. En dan heeft de XL ook nog bijna dezelfde software gekregen als de Next.
Tijd voor de Marketing afdeling van Ziggo om opruiming in de namen te houden. En ze eenduidig te maken.
Hey @Sjim,
Super irritant dat de afstandsbediening de verbinding steeds verliest 😞 Ik wilde precies hetzelfde sturen als @bloemen64 maar hij is mij net voor 😉 We zijn benieuwd naar je antwoord om je weer verder te helpen.
Zitten in de oude afstandsbediening de batterijen nog?
Zo ja, haal die er dan eens uit, mogelijk blijft de nieuwe afstandsbediening dan wel gekoppeld.
@bloemen64 Nee, ik heb geen XL AB met het toetsenbord die heb ik ingeleverd bij Ziggo toen ik de nieuwe Mediabox XL heb gekregen.
@Bert Zoals al aangegeven heb ik de vorige afstandsbediening ingelever, moets de vorige media box inleveren met afstandsbedieng bij Ziggo.
@Mariska Ik heb dus geen oude afstandsbediening, dat kan het dus niet zijn.
Jammer dat dit niet de oplossing is! Op de Community vind ik over hetzelfde onderwerp ook dit topic. Zou je eens kunnen checken hoe het gaat als je de mediabox terugzet naar de fabrieksinstellingen en dan beide apparaten opnieuw verbind? Ik ben benieuwd hoe het dan gaat en is dit vanaf het begin al een probleem?
@Mariska Dat heb ik ook meerdre keren geprobeerd, dat bied geen oplossing.
Het enigste dat wat doet is de batterijen uit de afstandsbediening halen, uurtje wachten en dan doet hij het weer. Maar dat uurt ook een klein uurtje en is het weer mis. Het is natuurlijk geen doen om om het uur de batterijen voor een uur uit de afstandsbediening te halen.
Als ik de knoppen TV en de 0 tegelijk undruk, komt er een medling dat de afstandsbediening als is gekoppeld.
@Mariska Dit is niet vanaf het begin. Dit is de afgelopen week zo, is afgelopen maandag begonnen.
Op het forum gezocht naar een oplossing en allse wat er over aanbevolen wordt geprobeerd. Nog even en ik donder dat ding in de kliko, heb er zo ook niets meer aan.
Ik heb ook geprobeerd te bellen met de klantenservice van Ziggo, maar daar is geen doorkomen aan. Lange wachttijd en de verbinding wordt verbroken.
Nee dit is echt geen doen op deze manier, goed dat je zelf ook al zo hebt rondgekeken op de Community. Ik kan je een vervangende voice afstandsbediening sturen zodat we dit uit kunnen testen of ik stuur je een 'oude' afstandsbediening met toetsenbord aan de achterkant. Laat maar weten wat jouw voorkeur heeft!
@Mariska Je zou beixe kunnen opsturen. Die dan goed werkt houd ik, de andere doe ik retour. Kan dat niet, doe dan maar de oude met toetsenbord op de achterkant. Alvast bedankt.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.