Vraag
Reacties
Oplossing
Aankondigingen
Sjim
Level 7

Afstandsbediening Next werkt niet goed

Ik heb een Next afstandsbediening met voicecontrol, wat een drama. De Next verliest steeds de koppeling met de Horizonbox. Ik kan dan wel van kanaal wisselen maar b.v. het geluid niet regelen. Ook kan ik de Horizonbox er niet meer mee afsluiten en moet dan de stekker uit de Horizonbox er uit trekken. Via de next kan ik niet  de source opgeven. Als ik de next opnieuw koppel krijg ik de melding dat de next al is gekoppeld. Enigste oplossing is de batterijen er uit halen, ongeveer een uur wachten en dan doet de next het weer voor een uur en verliest dan weer de koppeling. Het is om helemaal mesjokke van te worden.

0 Kudos
Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Mariska
Community Developer
Community Developer

Goed plan, beide komen jouw kant op! Ze komen in 2 verschillende pakketjes, dat kan ik helaas niet aanpassen. Zou je ze dan ook beide kunnen testen? Op die manier weten we ook meer over het probleem en wat de beste oplossing daarvoor is. We horen het heel graag van je zodra je de afstandsbedieningen binnen hebt en hebt kunnen testen. 

Bekijk in context

Sjim
Level 7
Topicstarter

@Mariska ik wilde je nog even bedanken voor de aardigi attentie die per post van jou heb gekregen😘

Bekijk in context

Ga naar reactie
Uitgelicht
Sjim
Level 7
Topicstarter

@Mariska Ik heb beide afstandsbedieningen binnen gekregen en getest. Beide werken perfect. De afstandsbediening die niet meer goed was ook nog een keer getest en de problemen kwamen weer terug. Denk dat de afstandsbediening zelf dus het probleem is. Mijn voorkeur is om de afstandsbediening met voicecontrol te blijven gebruiken. Ik wil graag bedanken voor de snelle service, perfect geregeld. En ik wil graag weten waar ik de defecte en de afstandsbediening met toetsenbord op de achterkant naar terug kan sturen.

2 Kudos
Ga naar reactie
25 Reacties 25
Meldingen
Aan Uit
Steefb
Level 20

Een next en een horizon?

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Hier kan een Ziggo moderator mogelijk de oplossing bieden.

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Mogelijk dit weekend nog in dit geval.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link kom je in je Ziggo community profiel, op die pagina mogelijk iets naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

0 Kudos
Sjim
Level 7
Topicstarter

@Bert Bedankt voor je info, dat is al bekend bij Ziggo, staat in mijn profiel.

0 Kudos
Sjim
Level 7
Topicstarter

@Steefb Wat bedoel hiermee? Ik heb voor een paar maanden terug een nieuwe ontvanger gekregen van Ziggo, hierbij zat een afstandsbedieng met spraak.

0 Kudos
Sjim
Level 7
Topicstarter

@Steefb Ik heb het even opgezocht bij Mijn Ziggo, ik heb een Mediabox XL.

0 Kudos
Steefb
Level 20

Het gaat dus om de Voice Afstandsbediening, die heet geen next.

De next is een andere mediabox.

0 Kudos
Sjim
Level 7
Topicstarter

@Steefb In de bijlage de afstandsbediening die ik heb gekregen van Ziggo.

0 Kudos
bloemen64
Level 18
T.E.A.M.

Ligt er ergens nog de oude XL AB met het toetsenbord? De XL kan maar door 1 AB tegelijk aangestuurd worden. Het lijkt erop dat er nog een tweede is die ook koppelt en dan de Voice AB uitschakelt.

Als de oude AB nog in de buurt is haal daar dan in ieder geval de batterijen uit.

 

Lekker verwarrend allemaal. Ik dacht ook eerst dat er een Next en XL ingebruik zijn. Dan kan natuurlijk tijdens de overgang van XL naar Next.

Het gebruik van het woord "Next" bij de Voice AB is verwarrend aan het worden. Nu de XL ook de Voice AB kan gebruiken. En dan heeft de XL ook nog bijna dezelfde software gekregen als de Next.

Tijd voor de Marketing afdeling van Ziggo om opruiming in de namen te houden. En ze eenduidig te maken.

 

0 Kudos
Mariska
Community Developer
Community Developer

Hey @Sjim

Super irritant dat de afstandsbediening de verbinding steeds verliest 😞 Ik wilde precies hetzelfde sturen als @bloemen64 maar hij is mij net voor 😉 We zijn benieuwd naar je antwoord om je weer verder te helpen. 

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Zitten in de oude afstandsbediening de batterijen nog?

Zo ja, haal die er dan eens uit, mogelijk blijft de nieuwe afstandsbediening dan wel gekoppeld.

0 Kudos
Sjim
Level 7
Topicstarter

@bloemen64  Nee, ik heb geen XL AB met het toetsenbord die heb ik ingeleverd bij Ziggo toen ik de nieuwe Mediabox XL heb gekregen.

0 Kudos
Sjim
Level 7
Topicstarter

@Bert Zoals al aangegeven heb ik de vorige afstandsbediening ingelever, moets de vorige media box inleveren met afstandsbedieng bij Ziggo.

0 Kudos
Sjim
Level 7
Topicstarter

@Mariska Ik heb dus geen oude afstandsbediening, dat kan het dus niet zijn.

0 Kudos
Mariska
Community Developer
Community Developer

Jammer dat dit niet de oplossing is! Op de Community vind ik over hetzelfde onderwerp ook dit topic. Zou je eens kunnen checken hoe het gaat als je de mediabox terugzet naar de fabrieksinstellingen en dan beide apparaten opnieuw verbind? Ik ben benieuwd hoe het dan gaat en is dit vanaf het begin al een probleem? 

Sjim
Level 7
Topicstarter

@Mariska Dat heb ik ook meerdre keren geprobeerd, dat bied geen oplossing.

Het enigste dat wat doet is de batterijen uit de afstandsbediening halen, uurtje wachten en dan doet hij het weer. Maar dat uurt ook een klein uurtje en is het weer mis. Het is natuurlijk geen doen om om het uur de batterijen voor een uur uit de afstandsbediening te halen. 

Als ik de knoppen TV en de 0 tegelijk undruk, komt er een medling dat de afstandsbediening als is gekoppeld.

0 Kudos
Sjim
Level 7
Topicstarter

@Mariska Dit is niet vanaf het begin. Dit is de afgelopen week zo, is afgelopen maandag begonnen.

Op het forum gezocht naar een oplossing en allse wat er over aanbevolen wordt geprobeerd. Nog even en ik donder dat ding in de kliko, heb er zo ook niets meer aan.

0 Kudos
Sjim
Level 7
Topicstarter

Ik heb ook geprobeerd te bellen met de klantenservice van Ziggo, maar daar is geen doorkomen aan. Lange wachttijd en de verbinding wordt verbroken.

0 Kudos
Mariska
Community Developer
Community Developer

Nee dit is echt geen doen op deze manier, goed dat je zelf ook al zo hebt rondgekeken op de Community. Ik kan je een vervangende voice afstandsbediening sturen zodat we dit uit kunnen testen of ik stuur je een 'oude' afstandsbediening met toetsenbord aan de achterkant. Laat maar weten wat jouw voorkeur heeft! 

Sjim
Level 7
Topicstarter

@Mariska Je zou beixe kunnen opsturen. Die dan goed werkt houd ik, de andere doe ik retour. Kan dat niet, doe dan maar de oude met toetsenbord op de achterkant. Alvast bedankt.

0 Kudos