1
Vraag
2
Reageer en help mee
Sunny

Level 5
  • 72Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Afstandsbediening Next niet koppelen met TV of ander apparatuur

Hallo,

 

Ik heb net ruim een uur zitten zoeken hier op de Community maar ik kan het niet vinden. 

 

Ik heb gisteren de Mediabox Next ontvangen (Humax) met voice-afstandsbediening. Ik ging de bijgeleverde informatie even lezen en las dat de Next bij installeren de afstandsbediening automatisch koppelt met je aangesloten apparatuur. 

Ik wil dit niet.

 

Ik wil gewoon voor al mijn apparatuur hun eigen afstandsbediening blijven gebruiken en niet die van de Next.

In dit geval betreft het even mijn TV.

 

Gezocht en gezocht maar ik vind juist alleen maar topics van mensen die willen koppelen. En niet van mensen die dat juist niet willen en hoe ze dat dan moeten regelen.

 

Wellicht heb ik niet op de juiste termen gezocht, bij voorbaat mijn excuses. Maar ik hoor graag hoe ik kan voorkomen dat de AB van de Next zich koppelt met mijn TV.

En hoe ik dit gewoon gescheiden kan houden zodat mijn TV niet reageert op de AB van de Next, en andersom uiteraard.

Alvast bedankt.

4 Reacties 4
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Ook al is de ab gekoppeld kun je gewoon de originele ab's gebruiken, deze worden op geen enkele manier beperkt.

 

Er zijn ook maar 4 knoppen die iets met je tv doen. 1, 11, 16 en 17

 

next ab.png

 

Sunny
Topicstarter
Level 5
  • 72Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Bedankt voor je reactie.


Echter wil ik de koppeling niet en zoek ik naar een antwoord om te zorgen dat ik dit kan voorkomen of ongedaan kan maken.
Ik wil niet dat als ik de Next uit zet mijn TV uit gaat en ik wil niet dat de AB het volume o.a. kan regelen op mijn TV.

Dus hoe zorg ik dat ik dit ongedaan kan maken of kan voorkomen tijdens installeren?

 

Ik heb van 1 iemand een topic gelezen uit 2019 die dit ook niet wilde en toen was de reactie vanuit Ziggo dat dit zou worden doorgezet omdat meer mensen dit niet wilde. Echter een opvolging erover is niet te vinden en in dat topic is ook niet meer gereageerd verder met een oplossing hiervoor.
Ook niet vanuit Ziggo. 
Er is alleen maar info te vinden over koppelen maar niets over ontkoppelen.
Wel weer uit 2019 over iets met HDMI Cec uitschakelen maar dat schijnt ook niet echt de oplossing te zijn in veel gevallen en enkel het aan/uit te ondervangen.

Ik wil die hele koppeling niet.

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Probeer eens handmatig te koppelen met een TV die je niet hebt. En dan een ander merk.

Sunny
Topicstarter
Level 5
  • 72Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Dit lukte me niet. Moest daarna toetsenbord testen of hij het wel deed, dat ging niet. Misschien deed ik iets niet goed. Dat kan. Ik heb het maar zo gelaten.

Gelukkig ondanks de koppeling reageert mijn TV afstandsbediening ook nog gewoon qua volume en aan/uitzetten.

Ik heb wel in het menu de functie van uitschakelen uitgezet zodat mijn TV aan blijft als ik de Next uit zet. 


Ik vind het jammer dat de koppeling verplicht is en je hierin als klant geen keuze hebt. Het wordt je opgelegd.

Het zou Ziggo sieren om de klant te laten kiezen of ze alles met de Next gekoppeld willen hebben of niet.

In 2019 gaf Ziggo nog aan dit door te zetten maar daar is klaarblijkelijk nooit meer aandacht aan geschonken. Jammer want genoeg met mij die dit niet willen.

 

In ieder geval bedankt @Steefb 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic