1
Vraag
2
Reacties
jpr69

Level 6
  • 132Posts
  • 2Oplossingen
  • 20Likes

Afstandsbediening Next i.c.m. Teufel Audio

ik heb sinds kort een Teufel Audio systeem (actieve luidsprekers met ingebouwde versterker, Teufel Ultima active surround set. ( https://teufelaudio.nl/ultima-40-active-surround-40-set-105972000?v=003&extProvId=5&extPu=teufelnl-g... )

Ik had deze eerst aangesloten via HDMI, van de Next naar de TV, en van de TV naar de luidstprekers. Alles ARC.

Probleem was dat om de haverklap het geluid van de luidsprekers "afsprong" en dan op TV-geluid ging. Contact gehad met Teufel en het ligt waarschijnlijk aan een "handshake" probleem tussen TV en Next. Opgelost door de luidsprekers te verbinden middels een Toslink kabel. Dit werkt perfect , enige nadeel, volume kan niet meer via de afstandsbediening van de Next bediend worden. Ik heb geprobeerd dat in het menu in te stellen. Teufel komt wel voor als merk in de lijst maar krijg het niet voor elkaar.

Iemand een idee???

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14233Posts
  • 1184Oplossingen
  • 6227Likes

Hey all. 

Ik heb een update. Het is geen vrolijke update en het komt enorm laat, maar ik wilde jullie toch even op de hoogte brengen. 

Het bedrijf dat de database update met de juiste infraroodcode's per merk/systeem, kan niet aan de nodige teufel afstandsbediening komen. Ze moeten deze in bezit hebben, om dit te kunnen toevoegen.  Helaas gaat dit dus niet lukken en mag je er vanuitgaan dat de koppeling niet gemaakt zal worden :-(. 

Bekijk in context

47 Reacties 47
Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5775Posts
  • 600Oplossingen
  • 3436Likes

Hey @jpr69

Wat fijn dat de Toslink kabel in eerste instantie voor de oplossing heeft gezorgd wat betreft het steeds overschakelen van het geluid. Nu nog de koppeling met de afstandsbediening! @Dave zou je eens mee kunnen kijken? Heb je enig idee? 

Dave

Level 20
T.E.A.M.
  • 24288Posts
  • 1064Oplossingen
  • 7798Likes

Dank je @Mariska  ik ga het proberen.

@jpr69  welke media Box Software heb je, dit kun je checken door op de Home Knop te drukken, dan Tandwiel op rechts en vervolgens tabblad Info diagnostiek.

Dit is even belangrijk om te weten, voor ik de volgende stap kan zetten.

jpr69
Topicstarter
Level 6
  • 132Posts
  • 2Oplossingen
  • 20Likes

Dave,

Versie is 4.29

Dave

Level 20
T.E.A.M.
  • 24288Posts
  • 1064Oplossingen
  • 7798Likes

Kan je even een foto maken van tabblad Beeld en Geluid, dan gaat het om koppel je afstandsbediening, wat staat daar onder.

jpr69
Topicstarter
Level 6
  • 132Posts
  • 2Oplossingen
  • 20Likes

IMG_20210219_220704.jpg

 daar staat Teufel wel, maar ik krijg het met geen mogelijkheid aan de praat

Dave

Level 20
T.E.A.M.
  • 24288Posts
  • 1064Oplossingen
  • 7798Likes

Ik maak even foto moment

51C67D33-0C7C-48CA-8133-DCA1BE1A34FC.jpeg

 Wat staat er onder die tekst

jpr69
Topicstarter
Level 6
  • 132Posts
  • 2Oplossingen
  • 20Likes

IMG_20210219_231111.jpg

 dit?

Dave

Level 20
T.E.A.M.
  • 24288Posts
  • 1064Oplossingen
  • 7798Likes

Zet bepaal je Volume eens op TV ipv Teufel

Dave

Level 20
T.E.A.M.
  • 24288Posts
  • 1064Oplossingen
  • 7798Likes

E85CE6FF-FD22-480D-B1C4-ED6987586972.png

Deze foto moet de 2e optie hebben

jpr69
Topicstarter
Level 6
  • 132Posts
  • 2Oplossingen
  • 20Likes

Dat heb ik geprobeerd. Het model dat ik heb kent hij niet en ik kan een half uur proberen met de knoppen....maar er gebeurt dus niks

jpr69
Topicstarter
Level 6
  • 132Posts
  • 2Oplossingen
  • 20Likes

Op TV Zetten lukt niet.....die optie is er niet. Komt allicht omdat in de instellingen van de tv luidsprekers uit staan

jpr69
Topicstarter
Level 6
  • 132Posts
  • 2Oplossingen
  • 20Likes

Nu staat...bepaal volume....op tv. Dan zie ik alleen maar het volumebalkje op het tv scherm veranderen. De luidsprekers doen dan niks

RoWi.

Level 20
  • 18504Posts
  • 767Oplossingen
  • 6355Likes

@jpr69  schreef:

Nu staat...bepaal volume....op tv. Dan zie ik alleen maar het volumebalkje op het tv scherm veranderen. De luidsprekers doen dan niks

Dat lijkt deels logisch, het infra rood signaal van de afstandsbediening bestuurt nu de TV. In principe als de luidsprekers van de TV uit staan en externe bron aan voor de luidsprekers dan gaat de volume puls daarheen, dan zal er wel een HDMI verbinding tussen de TV en de Teufel moeten zitten. Deze is er niet begrijp ik uit het start bericht de afstandsbediening van de Next heeft blijkbaar niet de goede ir codering om de Teufel aan te sturen, daarom zal de andere setting niet werken.

jpr69
Topicstarter
Level 6
  • 132Posts
  • 2Oplossingen
  • 20Likes

HDMI werkte inderdaad niet goed. Verloor elke keer de verbinding.

Jammer dat de Next niet overweg kan met de Teufel installatie. Maar dan is dat in ieder geval wel duidelijk. Hopelijk komt dat ooit nog een keer. Teufel is wel het meest verkochte merk qua luidsprekers etc in Duitsland 🙂

RoWi.

Level 20
  • 18504Posts
  • 767Oplossingen
  • 6355Likes

Dit is puur geredeneerd op basis van dit topic.

En deze tekst van een review op de tweakers site.

De afstandsbediening kan ook gebruikt worden voor de bediening van de televisie en een eventuele soundbar of av-receiver. Hiervoor is er een infraroodled aanwezig die de veelgebruikte Philips-protocollen rcmm en rc-5 ondersteunt. 

Dave

Level 20
T.E.A.M.
  • 24288Posts
  • 1064Oplossingen
  • 7798Likes

@RoWi.  Slaat de spijker op de knop, ik ga in de ochtend even verder zoeken, wel worden Sonos en JBL bij Teufel link genoemd misschien die 2 eens proberen. Of TXH of THX 1 van die 2 kan ook als bron.

RoWi.

Level 20
  • 18504Posts
  • 767Oplossingen
  • 6355Likes

Ik mis hierin de relevantie met de Next. Dat is toch de samenwerking van  dit product

met andere speakers. 

jpr69
Topicstarter
Level 6
  • 132Posts
  • 2Oplossingen
  • 20Likes

Bij mij gaat het om actieve luidsprekers. De ultima 40 active......

Dave

Level 20
T.E.A.M.
  • 24288Posts
  • 1064Oplossingen
  • 7798Likes

Als ik bij Teufel kijk zie ik ook JBL en Sonos maar ik had het probleem ook mer mijn LG AB gekoppeld, geen geluid, bleek optie TV te zijn

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic