Vraag
Reacties
Oplossing
Aankondigingen
Let op: In het weekend van 14 en 15 juni doen we een upgrade van onze systemen waardoor ook het inloggen op de Ziggo Community beperkt mogelijk is. Vanaf maandag werkt het weer als vanouds.
jpr69
Level 6

Afstandsbediening Next i.c.m. Teufel Audio

ik heb sinds kort een Teufel Audio systeem (actieve luidsprekers met ingebouwde versterker, Teufel Ultima active surround set. ( https://teufelaudio.nl/ultima-40-active-surround-40-set-105972000?v=003&extProvId=5&extPu=teufelnl-g... )

Ik had deze eerst aangesloten via HDMI, van de Next naar de TV, en van de TV naar de luidstprekers. Alles ARC.

Probleem was dat om de haverklap het geluid van de luidsprekers "afsprong" en dan op TV-geluid ging. Contact gehad met Teufel en het ligt waarschijnlijk aan een "handshake" probleem tussen TV en Next. Opgelost door de luidsprekers te verbinden middels een Toslink kabel. Dit werkt perfect , enige nadeel, volume kan niet meer via de afstandsbediening van de Next bediend worden. Ik heb geprobeerd dat in het menu in te stellen. Teufel komt wel voor als merk in de lijst maar krijg het niet voor elkaar.

Iemand een idee???

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing
47 Reacties 47
jpr69
Level 6
Topicstarter

Deze Philips tv heeft trouwens 4 HDMI aansluitingen en allemaal ARC. Alleen HDMI 1 is ARC/CEC.....

Ik heb alle HDMI aansluitingen geprobeerd maar overal valt op zijn tijd de verbinding naar de Teufel luidsprekers weg en schakelt hij terug naar tv luidsprekers.

0 Kudos
RoWi
Level 20

Even hardop gedacht wat gebeurd er exact en hoe? Is dat elke keer na een zelfde periode of wisselt dat? Wat is zoals je in het start bericht schrijft om de haverklap, en wat is op zijn tijd, gebeurd dit gewoon terwijl je iets kijkt?

Verdwijnt de set dan ook bij de aangesloten apparaten, als ik lees de verbinding valt weg neem ik aan dat het apparaat dan overnieuw gezocht moet worden.

Ik heb hier een Philips set kijk ik Netflix en pauzeer ik dat een langere periode, dan gaat deze set in standbij en moet ik hem activeren. Kan hier van iets soortgelijks sprake zijn?

0 Kudos
jpr69
Level 6
Topicstarter

Nee, dit is echt anders. Verbinding van de TV naar de set valt willekeurig weg. Daar is dus niet een handeling ofzo aan het koppelen. Als ik dan de HDMI uit de set haal en er terug in stop kunt de verbinding weer tot stand.

Soms een beetje tijd en sinds maar even......

0 Kudos
jpr69
Level 6
Topicstarter

Is er nieuws over de koppeling van de next AB met mijn specifieke Teufel set? 

(Is toch alweer even geleden....)

0 Kudos
Rikst
Community Moderator
Community Moderator

Hi @jpr69 

Dat is zeker al even geleden! Ik heb navraag voor je gedaan, de koppeling is helaas nog niet gerealiseerd. De verwachting is wel dat dit binnen nu en 6 maanden gerealiseerd zal zijn. Nu weet ik dat je al behoorlijk lang wacht maar ik moet alsnog een beroep doen op je geduld. 

Lycke
Community Moderator
Community Moderator

Hey all. 

Ik heb een update. Het is geen vrolijke update en het komt enorm laat, maar ik wilde jullie toch even op de hoogte brengen. 

Het bedrijf dat de database update met de juiste infraroodcode's per merk/systeem, kan niet aan de nodige teufel afstandsbediening komen. Ze moeten deze in bezit hebben, om dit te kunnen toevoegen.  Helaas gaat dit dus niet lukken en mag je er vanuitgaan dat de koppeling niet gemaakt zal worden :-(. 

EagleForce_NL
Level 3

Is de koppeling er inmiddels met de Teufel Ultimate?

0 Kudos
Welmoed
Community Moderator
Community Moderator

Het bedrijf wat de infrarood codes in de database stopt kan het model Teufel niet meer aanschaffen om de infrarood code te achterhalen en in de database te doen, dus helaas gaat dit niet gebeuren.