Paul68

Level 5
  • 74Posts
  • 4Oplossingen
  • 24Likes

Afstandsbediening Mediobox Next

Gisteravond kreeg ik een melding op de tv, dat de batterijen van de afstandsbediening van de mediabox Next bijna leeg waren en dat vervanging noodzakelijk was. 

Toen ik de batterijen wilde vervangen kreeg ik er één bijna niet uit. Na wat gepriegel kon ik de batterij verwijderen en bleek deze "gelekt" te hebben. Nadat ik vier nieuwe batterijen had geplaatst bleek de afstandsbediening niet meer goed te functioneren.  De knop "harder en zachter" functioneerde niet meer.....

Betekent dit dat de afstandsbediening kapot is of moeten die aansluitpunten van de batterijen "drogen"?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Goedemorgen @Paul68 en @Richard1993!

 

Helaas blijkt het een bekende bug te zijn op zowel de Next als HZN4 waarbij je de melding kan krijgen dat de batterijen leeg zijn.

We zijn hiervan op de hoogte en werken ook aan een fix.

In sommige situaties kan het helpen om de afstandsbediening even resetten door de terugspoel knop + back to TV-knop 10 seconden tegelijk in te drukken. Mocht dat niet werken, dan is het helaas even afwachten tot de fix vanuit ons is uitgerold.

Uiteraard is het in jouw situatie iets anders @Paul68 omdat je hebt vastgesteld dat 1 van de batterijen lekt. Ik heb jou voor de zekerheid een nieuwe afstandsbediening toegestuurd.

Bekijk in context

8 Reacties 8
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Als harder en zachter niet meer werkt dan is de koppeling met de TV of de versterker er niet meer.

Probeer opnieuw te koppelen in de Instellingen Beeld en geluid.

Richard1993!

Level 12
  • 638Posts
  • 15Oplossingen
  • 117Likes

Ik heb dat probleem ook constant dat mijn Mediabox aangeeft batterijen zijn leeg. Maar inmiddels heb ik het probleem opgelost. 

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

Als batterijen hebben gelekt is het wel zaak de afstandsbediening goed schoon te maken op de punten waar de batterijen contact maken. Het hangt nog weleens van het soort batterij en het gebruikte materiaal van de contacten van de afstandsbediening af hoe erg de schade is/wordt, maar oxidatie ligt op de loer. Loopt de vloeistof van de batterijen in de afstandsbediening zelf, is het vaak einde oefening. 

Mijn advies: Gebruik Duracell batterijen. Zijn duurder, maar raken doorgaans veel minder snel lek dan andere batterijen, maar let ook op de datum van 'houdbaar tot'. 

Paul68
Topicstarter
Level 5
  • 74Posts
  • 4Oplossingen
  • 24Likes

Hoe heb je dat opgelost??

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

Dag @Paul68 met een goede contactreiniger. Let op, want er zijn ook sprays die heel goed geleiden en dan kan je het juist erger maken als dit naar binnen loopt. Maar volgens mij was de vraag voor @Richard1993! ??

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Goedemorgen @Paul68 en @Richard1993!

 

Helaas blijkt het een bekende bug te zijn op zowel de Next als HZN4 waarbij je de melding kan krijgen dat de batterijen leeg zijn.

We zijn hiervan op de hoogte en werken ook aan een fix.

In sommige situaties kan het helpen om de afstandsbediening even resetten door de terugspoel knop + back to TV-knop 10 seconden tegelijk in te drukken. Mocht dat niet werken, dan is het helaas even afwachten tot de fix vanuit ons is uitgerold.

Uiteraard is het in jouw situatie iets anders @Paul68 omdat je hebt vastgesteld dat 1 van de batterijen lekt. Ik heb jou voor de zekerheid een nieuwe afstandsbediening toegestuurd.

Paul68
Topicstarter
Level 5
  • 74Posts
  • 4Oplossingen
  • 24Likes

Dag Jamyla, goedemorgen

Fijn....prima oplossing!

Dankjewel voor de service....

 

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Graag gedaan @Paul68

Mocht je met de nieuwe afstandsbediening en geen lekkende batterijen nog steeds dezelfde melding krijgen, dan weet je dat dit een bekend euvel is. 
Fijn dat ik je zo kon helpen en nog een fijne dag gewenst.

Uitgelicht topic