stootvoeg

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Afstandsbediening Mediabox XL en Mediabox Next koppelen

Kan ik een oude afstandsbediening vd Horizon XL koppelen met de Mediabox Ziggo Next?? En dan t liefst via Infrarood?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Steefb

Level 20
  • 15864Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes
Hier een reactie van iemand die zegt dat het werkt.

https://community.ziggo.nl/mediabox-next-239/mediabox-next-afstandsbediening-het-koppelen-van-apparatuur-37784#post406758

23 dagen geleden 22 mei 2019
De afstandsbediening van de horizon box XL is probleemloos te koppelen met de next.
Teletekst werkt weer als vanouds, alle andere functies trouwens ook.
Nadeel is dat de next in tegenstelling tot de horizon maar 1 afstandsbediening aankan.
De next afstandsbediening werkt nu niet meer.

Bekijk in context

9 Reacties 9
Steefb

Level 20
  • 15864Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes
Hier een reactie van iemand die zegt dat het werkt.

https://community.ziggo.nl/mediabox-next-239/mediabox-next-afstandsbediening-het-koppelen-van-apparatuur-37784#post406758

23 dagen geleden 22 mei 2019
De afstandsbediening van de horizon box XL is probleemloos te koppelen met de next.
Teletekst werkt weer als vanouds, alle andere functies trouwens ook.
Nadeel is dat de next in tegenstelling tot de horizon maar 1 afstandsbediening aankan.
De next afstandsbediening werkt nu niet meer.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes
Steefb Dank voor je oplettendheid, ik was vergeten dat die 2 wel samen kunnen werken.:thinking:
stootvoeg
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb t geprobeerd met een oude AB. Is idd gekoppeld. Die vd Next werkt dan niet meer.
Mijn probleem is ietwat gecompliceerder..
Ben tot mun nek toe verlamd. Heb een app op mun iPad, Iridium genaamd. Deze stuurt weer een Infrarood zender aan. Hier hebben (oude XL AB) ze de infrarood signalen van iedere toets naar toe gekopieerd. Weet niet (denk van niet) of dit lukt met de Next AB. Zendt immers toch m.b.v. RF naar de Next?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes
Volgens mij moet het ook kunnen met infra rood, omdat veel afstandsbedieningen het doen op de Next.
Maar het fijne weet ik er niet van.
Mogelijk komt er iemand langs die hier meer van weet.
stootvoeg
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Idd. Ik zou graag willen weten of de AB vd Next, je zo kan instellen dattiemIR de Next bestuurd ipv met RF.
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Hoi stootvoeg,

Het is ook mogelijk om je iPad met via de Ziggo GO app als afstandsbediening te laten werken.

Wanneer je op een zender klikt zie je onderstaand icoontje. Daarna kan je de app gebruiken als afstandsbediening. Is dat misschien een idee?

stootvoeg
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dit is een mooie tip! Ga ik gebruiken. Ik werk namelijk met spalkjes aan mijn handen. Met hierin de pennetjes om n iPad te bedienen 🙂

Zou toch nog steeds willen weten of t via Infra rood kan. Dan kan ik in 1 app blijven, snap je...

Ontzettend bedankt....
DON PAPA

Level 17
  • 3834Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes
stootvoeg wrote:
Zou toch nog steeds willen weten of t via Infra rood kan. Dan kan ik in 1 app blijven, snap je...


In de FAQ staat:

Wat voor afstandsbediening kan ik gebruiken?
De box reageert zowel op IR (infrarood) als RF (radio frequency) signalen, oftewel je kan een universele afstandsbediening of app zoals bijvoorbeeld een Harmony gebruiken.
J.

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Beste Steefb,

 

Ook ik wil graag de afstandsbediening van de mediabox XL koppelen aan de mediabox next. 

We hebben sinds kort de mediabox next. Die bevalt goed. Daarbij gebruiken we ook de afstandsbediening van de mediabox next. 

Echter we zijn er achter gekomen dat we de afstandsbediening van de mediabox XL fijner in het gebruik vinden. (Die hebben we nog bewaard.)

Zou je mij misschien kunnen vertellen hoe ik de afstandsbediening van de mediabox XL aan de mediabox next koppel? Het lukt nl. niet door 10 seconden de knop TV plus het cijfer 0 ingedrukt te houden. 

Alvast bedankt!

Uitgelicht topic