A74

Level 5
  • 50Posts
  • 1Oplossingen
  • 12Likes

Afstandsbediening Mediabox Next weigert geregeld

Hallo. Al een aantal maanden weigert de afstandsbediening ineens. Vooral met volumeknop en tv aan/uit.

Doet het eerst gewoon en vanuit het niets kun je de volumeknop niet meer gebruiken. Al aantal keren contact gehad met ziggo maar het zou aan mijn tv liggen. Daaaag!!! Iemand DE oplossing? Heb alles al geprobeerd zoals batterijen een uur uit afstandsbediening en afstandsbediening opnieuw koppelen. 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
A74
Topicstarter
Level 5
  • 50Posts
  • 1Oplossingen
  • 12Likes

Heb alles uitgezet door stekkeruit stopcontact te halen. Daarna deed alles het weer. Klantenservice blijft zeggen dat het aan mijn tv ligt. Stom want heb eerste jaren nooit problemen gehad.

Bekijk in context

43 Reacties 43
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Een Ziggo moderator komt hier binnenkort langs om naar je probleem te kijken.

bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3111Likes

Als het de grote afstandsbediening is met 4 batterijen dan kan het zijn dat je even moet schudden met de AB om hem "wakker" te maken. Daar heeft mijn AB tenminste last van. Pak je hem normaal op dan lichten de toetsen even op en werkt alles.

Na langdurig (aantal minuten) gebruik kan de AB ook ineens stoppen met reageren. 

 

Ik weet niet of de nieuwe, kleinere AB hier ook last van heeft.

rdhaan

Level 4
  • 32Posts
  • 1Oplossingen
  • 18Likes

Datzeflde effect heb ik ook regelmatig met de 'grote' afstandbediening

Zit je te zappen en ineens stopt ie met reageren. Ff schudden en hij doet t weer...

Zit er een soort sensor in ofzo?

 

bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3111Likes

Er zal een sensor in zitten die voelt dat de AB beweegt. Daarna zal de AB een tijd actief de toetsen in de gaten houden om te kunnen reageren. Daarna lijkt hij in slaap te vallen. Ook als je hem nog gebruikt. Komt niet vaak voor maar toch wel iedere dag een keer.

A74
Topicstarter
Level 5
  • 50Posts
  • 1Oplossingen
  • 12Likes

Het is een kleine met 2 baterijen 

bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3111Likes

Probeer ook bij de kleine AB eens te schudden om te zien of deze wakker wordt. Kan zijn dat deze AB ook een bewegings sensor heeft.

Krista
Community Moderator
Community Moderator
  • 299Posts
  • 45Oplossingen
  • 145Likes

Goedemorgen @A74

Wat irritant dat de afstandsbediening het telkens niet doet! Heb je de tip van @rdhaan en @bloemen64 al geprobeerd? Wat is hiervan het resultaat? 

hennymeijer

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Mijn zoon heeft Merk van TV en nummer ingevoerd en toen deed hij het ineens weer. Eerst deed hij het zonder dat in te voeren Maar het probleem is zo opgelost

A74
Topicstarter
Level 5
  • 50Posts
  • 1Oplossingen
  • 12Likes

Nee nog niet geprobeerd.  Tis nu ff rustig met een afstandsbediening 🤣

A74
Topicstarter
Level 5
  • 50Posts
  • 1Oplossingen
  • 12Likes

Alle tips hebben niet geholpen. Heb 16 december contact gehad met een medewerker en die heeft me een nieuwe next geadviseerd.  Helaas heb ik de nieuwe next nog steeds niet kunnen aansluiten want er zit een verkeerde voedingskabel bij. Heb sinds 21 december (toen ontving ik de nieuwe next) al vaak gebeld en gechat om nieuwe en goede voedingskabel te krijgen. Helaas.....nog steeds niet binnen. Bestelde voedingskabel kan pas geleverd worden als ik de nieuwe Next heb aangesloten. Dat gaat dus niet omdat er geen goede voedingskabel bij zit!!! Er werd me wel gevraagd of ik de levering wilde laten afronden.  Dan had ik "alleen" 2 dagen geen tv, maar zouden de kabels wel komen. Daaaaaaaag! Dar betaal ik niet zoveel voor per maand! Ik ga morgen zelf maar ff langs een ziggo winkel om te zien of ze daar een goed kabel hebben of mijn nieuwe next kunnen omruilen. Al met al zit ik dus al zeker dik anderhalf jaar met een geregeld weigerende afstandsbediening en nu ook al 3 weken met gedonder om alleen een voedingskabel. 😡

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@A74 Een Ziggo moderator komt hier binnenkort langs om naar je probleem te kijken.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@A74 Kun je een foto van de achterkant van de Next en de voeding laten zien, er zijn 2 verschillende Next mediaboxen met verschillende voedingen.

A74
Topicstarter
Level 5
  • 50Posts
  • 1Oplossingen
  • 12Likes

Heb al zoveel gesprekken gevoerd met Ziggo...kga morgen eerst zelf maar ff op zoek bij Ziggo winkel. Kga wel een compensatie vragen voor alle ellende

A74
Topicstarter
Level 5
  • 50Posts
  • 1Oplossingen
  • 12Likes

 

20230104_215200.jpg

20230104_215240.jpg

A74
Topicstarter
Level 5
  • 50Posts
  • 1Oplossingen
  • 12Likes

Krijg nu niet zulle duidelijke foto's helaas. Ik houd je op de hoogte van mijn zoektocht morgen.

A74
Topicstarter
Level 5
  • 50Posts
  • 1Oplossingen
  • 12Likes

Heb inmiddels al geen tv meer. 😡 oude Next is inmiddels afgesloten 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@A74 Wat ontzettend vervelend dat je al zolang loopt te tobben met de Mediabox Next! Ik ben er even voor je ingedoken en zie dat de voedingskabel voor de nieuwe Next naar jou onderweg is. Vandaag of morgen dien je deze met de reguliere post te ontvangen. Zodra je de kabel binnen hebt moet het lukken om de nieuwe Next aan te sluiten zodat je direct tv kunt kijken. Omdat ik mij heel goed kan voorstellen dat je geduld zo onderhand op aan het raken is, wil ik je aanbieden dat wij ook best bereid zijn een monteur voor je te regelen op het moment dat je er zelf niet uitkomt. 

Uit je laatste bericht begrijp ik ook dat je vandaag van plan was bij de Ziggo winkel langs te gaan. Ik weet niet of dat met deze laatste info nog nodig is. Laat het maar weten. 

A74
Topicstarter
Level 5
  • 50Posts
  • 1Oplossingen
  • 12Likes

Als je kan beloven dat er morgen een kabel komt dan ga ik niet meer langs de ziggo winkel. Ik moet er namelijk apart om rijden. Ik zie vandaag in mij  post app dat er iig nog niets van ziggo komt. 

A74
Topicstarter
Level 5
  • 50Posts
  • 1Oplossingen
  • 12Likes

Ik ga iig als alles werkt weet bellen voor een compensatie. Betaal me blauw maar service is dat zeker niet waard!!

Uitgelicht topic