1
Vraag
2
Reacties
Gerddd

Level 3
  • 20Posts
  • 3Oplossingen
  • 7Likes

Afstandsbediening Mediabox Next verbinden met soundbar

Ik heb mijn afstandsbediening helemaal correct ingesteld voor werking met de Mediabox Next. Nog één probleem. Ik heb de box verbonden met mijn Bose Soundbar Soundtouch 300. De volumeknoppen op de de afstandsbediening werken prima. Maar de soundbar moet m.i. ook opstarten als ik de Mediabox aanzet. En dat gebeurt niet. Ik moet de soundbar dus nog wel met zijn eigen afstandsbediening aanzetten, daarna kan ik hem bedienen (alleen volume). Hoe los ik dit op?

Gerard.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Gerddd Je hoeft de soundbar niet per se te koppelen aan je TV.

 

Zie pagina 33 over automatisch ontwaken als er geluid op komt: 773965_og_soundtouch-300-soundbar_nl.pdf

 

De Bose gaat aan als er geluid op komt, je moet dat alleen even aanzetten in je Bose soundbar.

Ik heb hier het kleine broertje van je Bose en die zit ook rechtstreeks met een optische kabel op de Next en gaat automatisch aan als er geluid op komt en gaat automatisch uit na een bepaalde tijd.

Bekijk in context

11 Reacties 11
Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Hoi @Gerddd

 

Helemaal super dat het instellen van de afstandsbediening goed is gegaan! Nu blijft alleen je Soundbar nog achter als je de Mediabox Next opstart. Die wil je natuurlijk ook gewoon aan hebben staan! 

Ik moet eerlijk bekennen dat ik hier zelf niet in thuis ben. Ik maak persoonlijk ook geen gebruik van een soundbar en weet dus ook niet precies hoe dit in zijn werk gaat. Ik haal dan ook graag @robbo@Bert en @RoWi. er even bij. Kunnen jullie hier eens naar kijken en helpen? 😄

robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes

Hoe is de instelling alle met 1 knop uit/aan ingesteld in het menu beeld en geluid?

Gerddd
Topicstarter
Level 3
  • 20Posts
  • 3Oplossingen
  • 7Likes

Die staat op “Aan”.

robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes

Heeft de soundbar ook een cec mogelijkheid ? Test eens uit om de functie alles met een knop uit en dan weer aan te zetten cq te bevestigen. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Zie pagina 33 over automatisch ontwaken: 773965_og_soundtouch-300-soundbar_nl.pdf

Gerddd
Topicstarter
Level 3
  • 20Posts
  • 3Oplossingen
  • 7Likes

Dan moet ik mijn soundbar dus koppelen met de TV. Hij is nu gekoppeld met de Mediabox Next

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Gerddd Je hoeft de soundbar niet per se te koppelen aan je TV.

 

Zie pagina 33 over automatisch ontwaken als er geluid op komt: 773965_og_soundtouch-300-soundbar_nl.pdf

 

De Bose gaat aan als er geluid op komt, je moet dat alleen even aanzetten in je Bose soundbar.

Ik heb hier het kleine broertje van je Bose en die zit ook rechtstreeks met een optische kabel op de Next en gaat automatisch aan als er geluid op komt en gaat automatisch uit na een bepaalde tijd.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Bert jouw Bose gaat aan met enkel signaal op de optische kabel dat is nieuw voor mij. Ik zal zo dat stukje lezen.

Gerddd
Topicstarter
Level 3
  • 20Posts
  • 3Oplossingen
  • 7Likes

Bedankt allemaal. Het is me gelukt, vooral dankzij de aanwijzing van Bert. Het duurt wel een hele tijd voor de soundbar weer uit gaat. Maar het werkt.

Nogmaals dank.

Gerard

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

TOP, veel luisterplezier gewenst.🙂

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@Gerddd geweldig dat het met de tips van @Bert is gelukt, goed nieuws!

Ik zou zeggen: zap ze! 🙂

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic