Matroesjka

Gedreven Ontdekker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Afstandsbediening Mediabox Next (source-knop)

Hallo,

Sinds ik vorige maand een nieuwe LG Soundbar aan mijn LG Oled tv heb aangesloten, via de optische uitgang van de tv, kan ik niet meer met de Next afstandsbediening de knop bron/source gebruiken. Heb de Next al 2x gereset naar de fabrieksinstellingen en ook de afstandsbediening al een aantal keren opnieuw gekoppeld binnen de instellingen. De tv geeft echter wel alle 3 de HDMI poorten goed weer maar om van bron te wisselen, bv. Van HDMI 2 naar 3, moet ik nu de LG afstandsbediening iedere keer gebruiken. De Next is aangesloten op HDMI 1.

10 Reacties 10
marcvh

Gedreven Ontdekker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik had het met een Philips tv en precies een dag voor dat er een monteur kwam deed de afstandsbediening van de Next het weer.

Volgens de monteur heeft dit te maken met een software-update. Een medewerker van de telefonische helpdesk vertelde mij dat ook de LG en de Samsung problemen heeft maar hoe en wat kon de medewerker niet vertellen. 

Ferdy Bossy

Gedreven Raadgever
  • 205Posts
  • 5Oplossingen
  • 34Likes

@Matroesjka Je kunt de soundbar het beste aansluiten op de ARC (HDMI) tussen de                     tv <>soundbar

Matroesjka
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo Ferdy,

Dat had ik al als eerste geprobeerd, echter zonder resultaat. Heb daarvoor nieuwe HDMI-arc kabel gekocht en op de HDMI-arc aansluiting van tv en soundbar aangesloten.

Ferdy Bossy

Gedreven Raadgever
  • 205Posts
  • 5Oplossingen
  • 34Likes

Goedemiddag @Matroesjka  heb je het bericht gelezen van @marcvh het is ook mogelijk dat het geen HDMI 2.1 versie is. Alles wordt steeds meer verbeterd, helaas is hardware dat werkt via 2.1 niet werkt met HDMI 2, moet bekennen ik weet dit niet zeker. Omdat het de bandbreedte betreft, waardoor de video vloeiender wordt.

Matroesjka
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo Ferdy,

het antwoord van marcvh heb ik ook gelezen, zelf heb ik ook het idee dat het probleem is ontstaan na de update van de Next naar versie 4.36. 

Matroesjka
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo,

zijn er nog meer mensen die problemen hebben met het juist koppelen van een LG tv met de afstandsbediening van de Next?

Ferdy Bossy

Gedreven Raadgever
  • 205Posts
  • 5Oplossingen
  • 34Likes

Een taak voor de moderator, dit wordt in de toekomst in één update aangepast.

Mariska
Community Moderator
Community Moderator
  • 4603Posts
  • 462Oplossingen
  • 1475Likes

Hey @Matroesjka

Rot dat het niet meer lukt om de source knop te gebruiken op de afstandsbediening van de Mediabox Next. Er staat inderdaad een algemeen probleem open die ervoor kan zorgen dat onder andere de source knop niet werkt. Het lijkt erop dat ook jouw probleem hieronder valt, dit probleem wordt spoedig opgelost met een software update. Is het enkel de Source knop die niet werkt of zijn er meerdere knoppen op de afstandsbediening die je niet meer kunt gebruiken? 

Matroesjka
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi Mariska,

alleen de bron/source knop heeft dit probleem, de andere knoppen werken wel.

Hopelijk wordt dit met de update naar 4.37 opgelost.

Erik P
Community Moderator
Community Moderator
  • 2629Posts
  • 421Oplossingen
  • 441Likes

Check, dan valt dit inderdaad onder het eerdere genoemde probleem helaas. Sorry dat je hier last van hebt! Het zal worden verholpen in SW versie 4.38, tot die tijd kun je het best de afstandsbediening van je tv gebruiken voor die knop. 

Uitgelicht topic