1
Vraag
2
Reacties
wil123

Level 3
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Afstandsbediening Mediabox Next koppelt niet met Philips TV 50pus8807

Alles werkt met de nieuwe 50pus8807 tv en nieuwe afstandsbediening behalve het geluid en mute van de afstandsbediening van Ziggo. Heb alle stappen op de site gevolgd, ook opnieuw opstarten next en ook reset afstandsbediening door batterijen verwijderen.

Via telefonische heldesk blijft men volhouden dat mijn internet niet goed is...Pff Heb net mijn tv geupdated en net op utube gekeken. Zulke ondersteuning is gewoon waardeloos, deze "hulp" moest geregeld hulp vragen aan de achterban. Nu maar hopen dat een "echte" hulp mij kan adviseren....

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
wil123
Topicstarter
Level 3
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Probleem opgelost.
Na opnieuw vanalles geprobeerd te hebben, geen resultaat. Dus geen geluid op de afstandsbediening van Ziggo.
Maar nadat ik de hdmi-1 aansluiting van de tv op de hdmi-2 (tweede dus)had aangesloten, en op de mute knop drukte, kreeg ik een zeer korte melding in beeld. Ongeveer een halve seconde, maar ik meende iets te herkennen van koppeling enz.
En.. inderdaad plotseling was het geluid nu wel gekoppeld aan de afstandsbediening!
Wat een opluchting. Snap nog steeds niet hoe dat mogelijk is geworden. Maar, het resultaat telt zegt mijnheer van Gaal, haha. Nogmaals bedankt voor jullie bijdragen!

Bekijk in context

20 Reacties 20
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

"Heb alle stappen op de site gevolgd"

Alle stappen is helaas onduidelijk, want er zijn er heel veel op de site.

Heb je deze stappen gevolgd? Afstandsbediening en tv koppelen | Klantenservice | Ziggo

Gio2903

Level 17
  • 3124Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

bij het koppelen van de AB kun je ook kiezen voor modelnummer invoeren, vul hier het modelnummer in van de tv (deze staat achterop de tv op een sticker). op tweakers heet de door jou genoemde tv: 50PUS8807/12, dit kán een verschil maken. ook heb ik gemerkt dat de kleine voice ab icm een next v1 (degene met een + en -knop aan de voorkant) niet goed werkt op sommige tvs en als je een grote ab hebt en zelfde modelnummer invult het wel werkt. voor nu is dus even belangrijk, welke AB heb je? de grote of de kleine én welke mediabox next, de v1 of de v2?

wil123
Topicstarter
Level 3
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Al geprobeerd, ik kom niet verder dan scherm D

wil123
Topicstarter
Level 3
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

`Zoals gezegd kom ik niet verder dan scherm d, dus kan ik niets invullen want de tv zit daarna in een zoekloop en moet ik dus onderbreken. De mediabox is een : 2008C-STB-ZG of dat een 1 of 2 is weet ik niet. Er zit een wit Ziggo logo rechts. De afstandsbediening is een kleine en pas een dag in gebruik. De tv is ook 1 dag geleden in gebruik genomen. Scherm d geeft aan : koppel afstandsbediening aan audiosysteem. Dat is wat anders dan wat Ziggo aangeeft. Waarschijnlijk gaat de tv naar een audiosysteem zoeken wat ik niet heb???

wil123
Topicstarter
Level 3
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

ja, werkt niet.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

@wil123 Wat gebeurt er als je bij scherm D op OK drukt?

 

Krijg je dan het volgende scherm te zien?

Zo ja, ga dan met de pijltjes toetsen naar links Koppel je TV en ga daar verder door OK te drukken.

 

Bert_0-1668523962924.png

 

wil123
Topicstarter
Level 3
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

dat krijg ik niet te zien. Na scherm D krijg ik een draaiende cirkel te zien die ik op den duur moet afbreken.

Dat herhaalt zich dus steeds na D.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

@wil123 Heb je de Next al een keer 30 seconden van de stroom gehad?

Geen resultaat, dan de fabrieksinstellingen.

Geen resultaat, laat het hier weten.

wil123
Topicstarter
Level 3
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Zoals gezegd, de tv is brandnieuw dus fabrieksinstellingen?? Daar komt hij net vanaf. En een paar minuten van stroom afhalen van de mediabox (neem ik een dat je dat bedoelt) heb ik uiteraard ook al geprobeerd.

Geen resultaat dus. Ik kan wel met de Philips afstastandsbediening overweg, doet het perfect dus die hou ik voor het geluid er maar bij. Bedankt voor de moeite Bert en Gio.

Verwijderd account
Niet van toepassing

Hoi @wil123 ,

Geen idee of je er nog behoefte aan hebt, maar je kan de universe afstandsbediening proberen, die kan een mod opsturen.Die werkte prima om mijn Philips tv, maar de afstandsbediening van de next mini werkt ook gewoon.

Voice control vervalt met die universele afstandsbediening, en het gaat dan via IR.De next moet dus in het zicht staan.

wil123
Topicstarter
Level 3
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Bedankt visser, de next staat achter een deurtje van de kast. Maar ik ga in het weekeind nogmaals een laatste poging wagen om het geluid er op te krijgen.

Lukt het dan nog niet dan geef ik me over haha. Bedankt voor je tip en het meedenken.

GertJ

Level 3
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Ik heb de next mini en de PUS8807 ook en het werkt bij mij, toevallig afgelopen weekend geïnstalleerd op de slaapkamer. Heb je de hdmi kabel gebruikt die bij de Next zat? volgens mij werkt het namelijk niet met een heel oude hdmi kabel, die brengt alleen het tv signaal van de decoder naar de tv maar kan verder niets, dus geen signaal doorgeven via CEC naar de tv om iets te doen zoals het geluid harder zetten.

Mocht dit ook niet werken, Ziggo biedt de mogelijkheid om de Next om te ruilen voor de Next Mini. Die in combinatie met de PUS8807 werkt bij mij prima. en dan kan ik de tv bedienen met de Next afstandbediening.  

Verwijderd account
Niet van toepassing

Dan word het lastig inderdaad!

Hopelijk lukt het je alsnog, en ander misschien een IR verlenger zodat de next achter het deurtje kan blijven en de Universele AB werkt😉

Verwijderd account
Niet van toepassing

Goede toevoeging @GertJ !

Bij mij ging het koppelen ook helemaal vanzelf(next mini), waarschijnlijk idd met HDMI CEC.

GertJ

Level 3
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

https://community.ziggo.nl/t5/TV-Radio/Ziggo-Next-HDMI-CEC-uitschakelen/td-p/83573

 

Het kan ook zijn dat CEC uitstaat, in bovenstaande link wordt beschreven hoe uitzetten werkt, maar aanzetten is net andersom 🙂

Verwijderd account
Niet van toepassing

HDMI CEC heet bij philips trouwens Easylink, wellicht staat dat in de TV ook uit.

wil123
Topicstarter
Level 3
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Ik gebruik dezelfde kabel die ik aan mijn oude Philips Ambilight had zitten.
Met die kabel en met de oude afstandsbediening (zelfde type) werkte het geluid perfect. Dus neem ik aan dat die kabel ok is.
De oude afstandsbediening vertoonde gebreken (de aan/uit knop ging zijn eigen gang) vandaar dat ik een nieuwe heb gevraagd en gekregen. CEC staat uiteraard aan en moet dus werken via de HDMI kabel.
Zoals gezegd ga ik in het weekeind alle kabels verwijderen, next wat langer van spanning halen, alle menu`s van tv en next uitpluizen. Ik meld mij later weer. Gelukkig doet de Philips ab het prima.
Bedankt voor jullie reacties.

wil123
Topicstarter
Level 3
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Probleem opgelost.
Na opnieuw vanalles geprobeerd te hebben, geen resultaat. Dus geen geluid op de afstandsbediening van Ziggo.
Maar nadat ik de hdmi-1 aansluiting van de tv op de hdmi-2 (tweede dus)had aangesloten, en op de mute knop drukte, kreeg ik een zeer korte melding in beeld. Ongeveer een halve seconde, maar ik meende iets te herkennen van koppeling enz.
En.. inderdaad plotseling was het geluid nu wel gekoppeld aan de afstandsbediening!
Wat een opluchting. Snap nog steeds niet hoe dat mogelijk is geworden. Maar, het resultaat telt zegt mijnheer van Gaal, haha. Nogmaals bedankt voor jullie bijdragen!

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

@wil123 Dan lijkt het erop dat je andere HDMI ingang niet lekker meer is.

HDMI poorten zijn gevoelige dingen.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic