Toen ik verhuisde van Heeswijk naar Boekel kon ik mijn 3 Humaxen en CI+ module naar de sloop brengen.
Niet te gebruiken in Boekel (voormalig UPC gebied). Zit me nog steeds niet lekker, zoals jullie merken. Maar dit terzijde.
Waarom zitten er op een Mediabox afstandsbediening geen rode, groene, gele en blauwe knop.
Mijn "oude" TV (met nieuwe CI+ module) heeft wel een afstandsbediening met deze 4 knoppen.
Handig bij Teletekst kijken, vind ik.
Nu moet ik bij gebruik Mediabox voor elke pagina, die ik wil zien, steeds het paginanummer intoetsen.
Niet echt handig vind ik.
Kan iemand mij uitleggen waarom dit zo is.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Voor de Next zou je een alternatieve universele AB kunnen gebruiken. Werkt niet op de Next mini, heeft namelijk geen Infra rood. Bijvoorbeeld deze:
Informeer wel even direct met de webwinkel over mogelijkheden en onmogelijkheden.
misschien is het met een plaatje wat duidelijker. er zijn 2 soorten next boxen. de afstandsbediening die Karel noemde werkt alleen bij het onderste type. als u de boenste heeft staan zal het dus niet werken..
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Teletekst is internationaal gezien vrijwel afgeschreven.
Bedrijven doen er geen moeite meer voor.
Verder willen ze afstandsbedieningen zo klein en eenvoudig mogelijk maken.
En is Teletekst is op de (mini) next toch al rudimentair uitgevoerd (geen geheugen).
1. De Humax is nog steeds bruikbaar in fUPC gebied voor de ongecodeerde zenders.
.
2. Bij Virgin Media zijn de kleurknoppen er nog wel.
https://www.virginmedia.com/help/tv/using-your-remote
Bij Ziggo zijn ze weggewerkt.
@jenson schreef:
Bij Ziggo zijn ze weggewerkt.
Dit was bij de eerste (arris) next afstandsbediening, bij het latere (humax) model en de mini betwijfel ik of ze nog onder het kapje zitten.
Voor de Next zou je een alternatieve universele AB kunnen gebruiken. Werkt niet op de Next mini, heeft namelijk geen Infra rood. Bijvoorbeeld deze:
Informeer wel even direct met de webwinkel over mogelijkheden en onmogelijkheden.
Bedankt voor je oplossing. Ga die afstandsbediening aanschaffen.
werkt alleen op de arris next overigens, degene met een + en - knopje op de voorkant. de humax next heeft die knopjes niet en daarop werkt deze AB dus ook niet
Is inmiddels besteld. Karel (Expert) heeft het me wel heel gemakkelijk gemaakt. Bedankt.
Vind Teletekst wel nog steeds interessant. "Alle" actuele informatie kort en krachtig. Zonder allerlei details die ik niet hoef te weten.
Bedankt voor je interessante informatie. Alleen heb ik er niks meer aan. Humaxen zijn weg.
Snap je verhaal niet. Ben ook geen expert.
Och ik ben 74 jaar, heb niet meer zoveel jaren te gaan Teletekst overleeft mij wel.
misschien is het met een plaatje wat duidelijker. er zijn 2 soorten next boxen. de afstandsbediening die Karel noemde werkt alleen bij het onderste type. als u de boenste heeft staan zal het dus niet werken..
Infarood bediening:
Zelf maak ik gebruik van een Harmony Elite met hub en heb een Next (Humax) en hoefde alleen maar bij het configureren alleen de keuze Ziggo, Mediabox Next te kiezen. Daar wordt geen onderscheid gemaakt voor infrarood bediening tussen de Next Arris en Humax versie. En als ik mij goed herinner werkte het zelfs op de MediaboxXL.
RF/Bluetooth bediening:
Zover ik weet zit er verschil in de bediening via RF/Bluetooth. De originele oude AB met vier batterijen en verlichting werkt met RF op de MediaboxXL en de Next (Arris), en de nieuwere AB met twee batterijen werkt met RF op de Next (Humax) en Next mini.
Gelukkig heb ik de "Arris next" alhoewel er Ziggo opstaat. Ziggo maakt het ons niet heel erg gemakkelijk.
Nu hoeft de inmiddels bestelde afstandsbediening niet teruggestuurd te worden.
En inderdaad plaatjes maken het snel duidelijk. Zouden meer gebruikt "moeten" worden maar vergt ook meer deskundigheid denk ik.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.