1
Vraag
2
Reacties
Marcel81

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Afstandsbediening Mediabox Next aan/uit knop.

Ik heb een nieuwe afstandsbediening gekregen voor de Mediabox Next. Hij is kleiner dan de vorige dus misschien een nieuwer model. Het vervelende is dat ik met de rode aan/uit knop niet meer de mediabox en de tv uit kan schakelen met één druk. Ik moet de tv uitzetten met de witte aan/uit knop. Ik heb als het goed is alle opties geprobeerd. Volume wijzigen werkt wel. Bij de vorige originele afstandsbediening werkte dit probleemloos. 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

In de basis hoeft 1 knop voor in- en uitschakelen niet aan te staan, dat is alleen als je CEC gebruikt voor de onderlinge verbinding.

Welke TV heb je in gebruik?

Daar moet dan ook CEC of dezelfde met een andere naam aan staan.

 

Koppelen moet voldoende zijn om de Next en via infra rood de TV aan en uit te laten gaan met de rode knop rechts bovenop de AB.

Bekijk in context

21 Reacties 21
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Soms helpt het als je de batterijen een nachtje eruit laat om vreemde problemen op te lossen.

Marcel81
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Helaas heeft dat niet geholpen. 

MaxH

Level 17
  • 2765Posts
  • 104Oplossingen
  • 774Likes

Het lijkt er op dat je de AB van de Next v2 gekregen hebt. Die van de Humax Next. Heb je nog de 2 + en - knoppen op de Next? Zo ja, dan heb je v1 en heb je de grotere AB nodig. 

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Daar lijkt het inderdaad op @MaxH .

Een moderator heeft er vast nog wel een in een keukenkastje op reserve liggen voor de TS. Men heeft een seintje gekregen.

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hoi @Marcel81

Onhandig dat het nu niet werkt zoals je gewend was. Kun je antwoord geven op de vraag van @MaxH zodat we zeker weten welke afstandsbediening jij nu in je bezit hebt?

Marcel81
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik heb de next met de +\-knoppen. De originele afstandsbediening was groter dan de vervangende. Deze is kleiner. 

wewanl

Level 16
  • 2307Posts
  • 23Oplossingen
  • 855Likes

Staan de instellingen in je Mediabox nog wel goed nadat je de nieuwe afstandsbediening gekoppeld hebt? 
Je moet in het menu van de Next instellen dat je 1 knop wilt gebruiken voor aan en uitschakelen van de Next en je televisie.

Marcel81
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ook dat is ingeschakeld. Heeft het probleem niet verholpen. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

In de basis hoeft 1 knop voor in- en uitschakelen niet aan te staan, dat is alleen als je CEC gebruikt voor de onderlinge verbinding.

Welke TV heb je in gebruik?

Daar moet dan ook CEC of dezelfde met een andere naam aan staan.

 

Koppelen moet voldoende zijn om de Next en via infra rood de TV aan en uit te laten gaan met de rode knop rechts bovenop de AB.

Marcel81
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Het aanzetten van een CEC optie op de tv heeft het probleem verholpen. Bedankt allemaal voor het meedenken. 

SBK

Level 5
  • 97Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes

ik heb het zelfde probleem, heb alles al geprobeerd, bij de vorige afstandbediening, werkte het perfect om met 1 knop de mediabox next en de tv in 1 keer samen uit te zetten,  sinds ik een nieuwe kleinere afstandbediening heb, kan ik de mediabox next en de tv niet meer uitzetten met 1 knop, de CEC zet je alleen maar aan als je een soundbar gebruikt dat heeft helemaal niks te maken met de afstandbediening, die had ik bij de vorige afstandbediening ook niet aan staan dat is flauwekul, alles werkte perfect tot ik een nieuwe afstandbediening kreeg, de knop moet wel aan staan om alles met 1 knop uit te zetten, anders werkt het niet, die had ik met mijn vorige afstandbediening ook aanstaan werkte perfect, wat een flut ding had liever die andere gehad die ik eerst had die iets grotere, ik vind het waardeloos die nieuwe kleinere afstand bediening, 

SBK

Level 5
  • 97Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes

 mijn afstandbediening voor de mediabox next V1 ging kapot, en ik heb een nieuwe kleinere afstandbediening gekregen, daar ben ik niet zo blij mee, ik wil graag de grotere afstandbediening met 

voice control voor de mediabox next V1, kan een Ziggo Moderator dat voor mij regelen, dat zou heel fijn zijn. ik heb 2 foto's gemaakt welke mediabox next versie ik heb de v1 dus met de + en - knoppen op de voorkant van het kastje

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@SBK "de CEC zet je alleen maar aan als je een soundbar gebruikt dat heeft helemaal niks te maken met de afstandbediening,"

De TV kan op 2 manieren aan, dat is via een gekoppelde TV via infra rood van je AB en via CEC als dat in de Next en de TV aanstaat, dan triggert de CEC het aangaan van de TV als je de next aanzet.

 

Zie deze uitleg over CEC: Wat is HDMI-CEC? Bedien alles met één afstandsbediening - RU connected

(De dure kabels op die website zijn niet beter dan de goedkopere met dezelfde specificaties.)

peterkuli

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@Bert  schreef:

In de basis hoeft 1 knop voor in- en uitschakelen niet aan te staan, dat is alleen als je CEC gebruikt voor de onderlinge verbinding.

Welke TV heb je in gebruik?

Daar moet dan ook CEC of dezelfde met een andere naam aan staan.

 

Koppelen moet voldoende zijn om de Next en via infra rood de TV aan en uit te laten gaan met de rode knop rechts bovenop de AB.



Bij mij werkt het uitschakelen van de tv met de rode knop niet meer, dit heeft altijd wel gewerkt. Volumeregeling van de tv met de Ziggo afstandsbediening werkt wel, het uitschakelen met de witte knop ook maar het uitschakelen met de rode knop niet meer.

 

Ik heb alleen de Mediabox Next aan mijn tv (Samsung UE48J5100AW) gekoppeld, verder niets. De tv ondersteunt geen CEC. In de mediabox staat de optie 'alles met een knop uit' (of zoiets, ik weet de exacte tekst niet) wel op AAN, maar met UIT heb ik hetzelfde resultaat.

 

Dit kan alleen maar aan de afstandsbediening liggen lijkt mij. Iemand tips?

wewanl

Level 16
  • 2307Posts
  • 23Oplossingen
  • 855Likes

Hoe zet je CEC aan in de Next en mini?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@wewanl Eén knop voor aan- en uitzetten op Aan.

peterkuli

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@Bertjij misschien nog een tip voor mijn probleem? Kan het zijn dat de afstandsbediening geen infrarood UIT signaal meer stuurt naar de tv?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@peterkuli  schreef:

@Bertjij misschien nog een tip voor mijn probleem? Kan het zijn dat de afstandsbediening geen infrarood UIT signaal meer stuurt naar de tv?


Een nachtje de batterijen uit de AB wil wel eens helpen.

Krista
Community Moderator
Community Moderator
  • 299Posts
  • 45Oplossingen
  • 145Likes

Hallo @peterkuli
Hoe staat het probleem er momenteel voor? Heeft de tip van @Bert het probleem opgelost, of kunnen we je nog verder helpen? 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic