1
Vraag
2
Reacties
FamJ

Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Afstandsbediening MediaBox Next koppeling met TV moet je steeds opnieuw instellen

Mijn mediabox next geeft steeds de melding dat ik mijn tv aan de afstandsbediening kan koppelen. Als ik dat gedaan heb werkt de ab weer prima.

 

Kort daarna komt de melding weer en is de koppeling verbroken en kan ik mijn tv niet meer  volume of aan/uit bedienen.

 

Ik heb dit probleem eerder gehad, toen is het opgelost door tv spannings loos te maken nu lukt dat niet.

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Ferdy Bossy

Level 9
  • 330Posts
  • 16Oplossingen
  • 51Likes

@FamJ Waarschijnlijk nog niet geprobeerd, maar misschien toch de oplossing.

Verwijder 30 minuten de stroom van tv en de Next terwijl beide aanstaan. Klinkt vreemd maar dan zijn de condensators op zeker leeg. Eerst alleen de stekker van de Next in het stopcontact. Als de LED (knop aan/uit) van de NEXT wit is, ook de stekker van de tv weer in het stopcontact.

Met vriendelijke groet

Bekijk in context

12 Reacties 12
Ferdy Bossy

Level 9
  • 330Posts
  • 16Oplossingen
  • 51Likes

Goedenavond dat gebeurt bij mij ook, en zal waarschijnlijk met 'n volgende update wordt opgelost.

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5790Posts
  • 685Oplossingen
  • 2411Likes

Goedemorgen @FamJ en @Ferdy Bossy

 

Je blijft zo bezig als je elke keer weer opnieuw moet koppelen. 

Wij herkennen dit probleem/storingsbeeld nog helemaal niet. Daarom willen we dit graag onderzoeken.

Zouden jullie allebei jullie profiel willen invullen met postcode en huisnummer?
En daarbij een foto van de melding op de TV inclusief datum/tijdstip waarop de melding in beeld kwam.

FamJ
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb dit probleem enkele maanden geleden ook gehad. Toen is het spontaan opgelost door combinatie van tv spanningsloos maken en nieuwe software versie van de Next box.

 

Ik heb het oude topic niet heropend maar nieuwe gemaakt

 

De melding op de tv is als volgt (Niet letterlijk)

” Je kunt de media box Next koppelen met deze Philips tv……” 

Blijkbaar registreert de Next dat de TV niet gekoppeld is.

Hoe je koppeling ook maakt (met tv merk of typennr), het werkt eventjes prima om vervolgens na enkele minuten weer een melding in beeld te krijgen en de koppeling is verloren.

 

Deze keer is het ontstaan nadat ik mijn tv even spanningsloos had, terwijl de next nog gewoon in standby stond.

 

Ik snap niet helemaal wat ik met mijn profiel moet doen, ben al ingelogd ziggo account en verwacht ook dat postcode (2181LR) en huisnummer niet veel toevoegt.

 

gr.

FamJ
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

7A99DCA9-C713-4465-B009-2702BD3A8BE2.png

 

Hierbij ook de Exacte melding die om de paar minuten in beeld komt

Ferdy Bossy

Level 9
  • 330Posts
  • 16Oplossingen
  • 51Likes

@FamJ Waarschijnlijk nog niet geprobeerd, maar misschien toch de oplossing.

Verwijder 30 minuten de stroom van tv en de Next terwijl beide aanstaan. Klinkt vreemd maar dan zijn de condensators op zeker leeg. Eerst alleen de stekker van de Next in het stopcontact. Als de LED (knop aan/uit) van de NEXT wit is, ook de stekker van de tv weer in het stopcontact.

Met vriendelijke groet

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Goedemorgen @FamJ, bedankt voor je heldere terugkoppeling! Ik zie dat @Ferdy Bossy je nog een goede tip heeft gegeven. Heb je de tijd gehad om dit te testen? 

FamJ
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Zeker dat heeft geholpen. Wel vreemd dat dit noodzakelijk is. 

Ferdy Bossy

Level 9
  • 330Posts
  • 16Oplossingen
  • 51Likes

@Jamyla Heb niet exact hetzelfde probleem, er verschijnt bij mij het bekende beeld. Dat er 'n ander apparaat is gevonden en of ik deze wil koppelen. Los dit door de terugknop in te drukken.

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

@Ferdy Bossy, is het probleem bij jou inmiddels wel opgelost ook? Of werkt het alleen door de terug knop in te drukken?

Ferdy Bossy

Level 9
  • 330Posts
  • 16Oplossingen
  • 51Likes

@Maud gebruik indien nodig de terug knop, maar het zou natuurlijk beter zijn als dit nodig was.

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

@Ferdy Bossy Nee, het moet natuurlijk opgelost worden! Kun je je de batterijen er eens 24 uur uithouden en daarna de afstandsbediening opnieuw koppelen?

Ferdy Bossy

Level 9
  • 330Posts
  • 16Oplossingen
  • 51Likes

@Maud Goh dat ik zelf niet op dit idee kwam 😉

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic