1
Vraag
2
Reacties
M. H

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Afstandsbediening Bose Soundbar 700 koppelen aan de Mediabox Next

Goedemiddag,


Mijn Bose soundbar 700 zojuist volledig geïnstalleerd. Echter krijg ik de bijgeleverde universele afstandsbediening niet gekoppeld aan de ziggo next. 
 

meerdere topics op dit forum gelezen over welke codes te gebruiken maar helaas zonder succes. Onder op de next box staat de serie code (Arris) dcx 960 ook deze code werkt niet. 
 

Hopelijk heeft iemand hier een oplossing.

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hoi @M. H. Hartelijk welkom op de Ziggo Community. 

Je bent hier helemaal op de juiste plek voor deze vraag! Toevallig vond ik een vergelijkbaar topic. Deze vind je hier. In dit topic is de afstandsbediening van de Bose Soundbar 700 gekoppeld aan de Mediabox Next door als merk Pace in te voeren en als modelnummer DCR7111. Vervolgens kon de Mediabox Next bediend worden met de Bose afstandsbediening. @Ronihd en @M. H laten jullie mij weten of dit ook voor jullie dé oplossing is? 

Bekijk in context

35 Reacties 35
Ad Arnhem

Level 6
  • 120Posts
  • 5Oplossingen
  • 55Likes

@M.H, waarom de Bose soundbar niet koppelen aan de AB van de next?

M. H
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Omdat de Bose AB meer functies heeft en er ook nog andere apparaten aan zijn gekoppeld. Tevens is het design beter. 

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
M. H wrote:

Omdat de Bose AB meer functies heeft en er ook nog andere apparaten aan zijn gekoppeld. Tevens is het design beter. 

 

Helemaal mee eens ! 

Maar ik krijg hem ook niet gekoppeld , waarschijnlijk is de benodigde koppel info niet aanwezig ? 

@Anne B Ziggo kan jij er iets over roepen ?

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hoi @M. H. Hartelijk welkom op de Ziggo Community. 

Je bent hier helemaal op de juiste plek voor deze vraag! Toevallig vond ik een vergelijkbaar topic. Deze vind je hier. In dit topic is de afstandsbediening van de Bose Soundbar 700 gekoppeld aan de Mediabox Next door als merk Pace in te voeren en als modelnummer DCR7111. Vervolgens kon de Mediabox Next bediend worden met de Bose afstandsbediening. @Ronihd en @M. H laten jullie mij weten of dit ook voor jullie dé oplossing is? 

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
Cecilia Ziggo wrote:

Hoi @M. H. Hartelijk welkom op de Ziggo Community. 

Je bent hier helemaal op de juiste plek voor deze vraag! Toevallig vond ik een vergelijkbaar topic. Deze vind je hier. In dit topic is de afstandsbediening van de Bose Soundbar 700 gekoppeld aan de Mediabox Next door als merk Pace in te voeren en als modelnummer DCR7111. Vervolgens kon de Mediabox Next bediend worden met de Bose afstandsbediening. @Ronihd en @M. H laten jullie mij weten of dit ook voor jullie dé oplossing is? 

 

aha kan ik ook nog iets leren 😉 , later kom ik er ff op terug heb nu een ander issue 

M. H
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hoi @Cecilia Ziggo,

Bedankt voor je reactie. De door jou voorgestelde code heb ik nogmaals geprobeerd maar helaas zonder resultaat. 
 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Ah, helaas @M. H! Ik had stiekem gehoopt dat dit dé oplossing was. Mogelijk dat @Be rt, @robbo of @Dolfff nog een andere code tot hun beschikking hebben waarmee het wel lukt? Er is ontzettend veel kennis aanwezig op onze Community, dus we kunnen altijd veel van elkaar leren! 

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
Ronihd wrote:
Cecilia Ziggo wrote:

Hoi @M. H. Hartelijk welkom op de Ziggo Community. 

Je bent hier helemaal op de juiste plek voor deze vraag! Toevallig vond ik een vergelijkbaar topic. Deze vind je hier. In dit topic is de afstandsbediening van de Bose Soundbar 700 gekoppeld aan de Mediabox Next door als merk Pace in te voeren en als modelnummer DCR7111. Vervolgens kon de Mediabox Next bediend worden met de Bose afstandsbediening. @Ronihd en @M. H laten jullie mij weten of dit ook voor jullie dé oplossing is? 

 

aha kan ik ook nog iets leren 😉 , later kom ik er ff op terug heb nu een ander issue 

 

Mij lukt het met genoemde code ook niet , maar verder vind ik het niet belangrijk ik bedien het anders, ik gebruik beide afstandsbedieningen  😉

 

Dolfff

Level 1
  • 2183Posts
  • 65Oplossingen
  • 496Likes

Probeer deze es:

Cisco C1582

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
Dolfff wrote:

Probeer deze es:

Cisco C1582

 

Nope doet het niet bij mij 

Dolfff

Level 1
  • 2183Posts
  • 65Oplossingen
  • 496Likes

Heb je ook de Soundbar 700 Ronihd?

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
Dolfff wrote:

Heb je ook de Soundbar 700 Ronihd?

 

Zie onder de foto 🙂

 

Dolfff

Level 1
  • 2183Posts
  • 65Oplossingen
  • 496Likes

Dat zegt me niet zoveel, heb er zelf geeneen. (Leuke foto, daar niet van)

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
Dolfff wrote:

Dat zegt me niet zoveel, heb er zelf geeneen. (Leuke foto, daar niet van)

 

Lol ik dacht dat jij er ook een had 😉   maar idd ik heb de 700 serie

Dolfff

Level 1
  • 2183Posts
  • 65Oplossingen
  • 496Likes

Ik vind het zo raar dat het voor de 1 wel werkt en de ander niet.

Probeer es Pace 7111 (dus zonder de letters dcr). Of 07111.

En we hebben het toch over Bose AB koppelen aan Next hè? Niet Next ab???? Ik zie hier en daar soms verwarring over welke kant het op moet werken.

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
Dolfff wrote:

Ik vind het zo raar dat het voor de 1 wel werkt en de ander niet.

Probeer es Pace 7111 (dus zonder de letters dcr). Of 07111.

En we hebben het toch over Bose AB koppelen aan Next hè? Niet Next ab???? Ik zie hier en daar soms verwarring over welke kant het op moet werken.

 

Ja idd bose ab koppelen aan de next en dan specifiek koppelen audioset optie in de next. 

Kom er nu ff verder niet aan toe , ik laat het later nog wel ff weten of het lukt maar zoals ik al schreef hoeft het niet echt te werken bij mij. 

Dolfff

Level 1
  • 2183Posts
  • 65Oplossingen
  • 496Likes

Nee maar misschien ben je een goeie test case voor TS

Het lijkt of je het over 2 verschillende dingen hebt. Je zegt:

“en dan specifiek koppelen audioset optie in de next”.

Dat is dus om je NEXT AB te koppelen, niet je Bose AB! Misschien zit daar het misverstand. Je Bose ab koppelen moet je met je Bose doen (geen idee waar dat zit in de instellingen).

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes

ik dacht dat de bedoeling is en was…….

De bose ab koppelen aan de next en dan kiezen voor de audio instellingen , dit omdat ik de next AB al gekoppeld heb staan aan de TV .

Nu denk ik dat ik ook het spoor bijster ben 😉 

Dolfff

Level 1
  • 2183Posts
  • 65Oplossingen
  • 496Likes

Het is niet ingewikkeld. Met de Next stel je de Next ab in. Met de Bose de Bose ab. Kun je me vertellen hoe je dat laatste probeert? Dus welke instelling in de Bose? Misschien fotootje?

Daarna maakt het niet zo uit wat je in de Next instelt. Althans, niet voor de Bose ab. Next instellingen hebben geen invloed op Bose ab.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic